FettSnok
96% enligt läkaren
Det verkar som mitt tändningslås är på väg att ge upp.
Sist jag var och tankade så blev jag stående i säkert 40 minuter
Fick låna lite ståltråd och låsolja så jag kunde fiska upp delar av det röda plastlocket och ta mig hem igen.
Om jag skall byta, behöver jag göra något mer än själva bytet ?
Måste jag matcha nycklar med elektroniken ? eller finns det inget sådant på en gammal 99:a ?
Fråga #2: Var hittar man ett nytt ( beg ) tändningslås ?
Det som spökar till det är att en av skruvarna eller om det vara alla... som håller låset i kronan är blindskallar. Kräver borr och urdragare, eller för den delen vinkelsip. Gängorna är däremot nån standard metrisk.
Försök ragga tag i ett beggat låsset, dvs tändning, tank och kutslås, annars blir det ju olika nycklar. Bästa källan borde vara E-bay.
Sitter inget elektronikfiffel som du behöver oroa dig för, helt vanlig "dum" brytare i låset.
Vet inte ifall detta är ett forum att fråga denna sak. Men är det fler än jag som har Aprilia Dorsoduro och problem med växellådan (Frilägen mellan växlarna)? I så fall är det en garantisak eller ska det bara vara så. Min tidigare hoj en RSVR 01 var inte alls sådan.
Hur många mil? Har märkt att min till en början hade denna tendens, men det är ju en Tuono. Dock är det försvinnande sällan när jag nu fått lite mer mil på den, eller så är det jag som blivit mindre klen.. Kan alltså bara röra sig om lite "inslitning".
Last edited:

Det gör min med!