Varför går Filip Backlunds hoj så bra?

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Tydligne inte, men ett par kolfiberfälgar har han. :hihi ;)

Nej det har jag inte:D:D:D läs tråden...... och så länge du inte kör i Botten så blir det lite svårt att slå dig och din rätt att uttala dig i dessa frågor blir obefintlig:arsele

Hva i svarte:confused: Lar du en KTM-snubbe med typ 135 bakhjuls-hk kjøre fra deg med din übersuperkittatrimma-BSB-Ducati-værsting, eier du ikke stolthet mann:arsele

Problemet är väl att min form inte machar hojen:banana, men har inte du förlorat rätten att uttala dig när du inte är med och kör du är ju sist i varje löp:D:D:D
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Problemet är väl att min form inte machar hojen:banana, men har inte du förlorat rätten att uttala dig när du inte är med och kör du är ju sist i varje löp:D:D:D

:D:D

Geir det är dags att vakna och skita i Aprilian, kom och kör BoTT på Knutstorp istället :tummenupp , så jag kan vinna över dig :rolleyes::tungan
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Problemet är väl att min form inte machar hojen:banana, men har inte du förlorat rätten att uttala dig när du inte är med och kör du är ju sist i varje löp:D:D:D

Hva i helv.. sparker du folk som ligger nede:huvet Pass deg så dukker jeg snart opp i BoTT:arsele

:D:D

Geir det är dags att vakna och skita i Aprilian, kom och kör BoTT på Knutstorp istället :tummenupp , så jag kan vinna över dig :rolleyes::tungan

Kan skje fortere enn du tror:krama Og da skal du få spise i deg mange ord:yoparty
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Vet ikke hva det blir enda, budsjettet er ikke fullstendig klart:va Regner med å komme til en enighet med KTM! Hva kjører du med av dreving på eks Knutstorp?

Har inte kört på Knutstorp med KTM:en än. Men jag tänkte testa 16 fram och 39 bak. Hade detta på Anderstorp men där funkade det inte så bra, fick slå av på långa rakan vid ca 258 km/h, men jag har en känsla av att det kommer funka på Knutan. Annars har jag ett 37 drev liggandes som jag kan slänga på.

Faan nu måste jag ju trimma så jag hänger med dig :mad:
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Till TS.

Gå till en bänk som visar bra siffror.
Rengör och smörj kjedjan ordentligt.
Sen sätter du på ett stenhårt Gatdäck som du pumpar upp till 3-4kg tryck. Och sen snålar du ner bensinblandningen till 13:1. så ska du se att du hittar 10hk till på topp i din hojj. Och räknar du sen in överlladdningen som ger 5-10 hk till så ska du se att du utan problem hamnar på över 200hk i bormsbänk.


Man ska inte titta så mycket på bänkade HK siffror.
Det är igentligen bara flödeskurvan som är viktig.
Och ska det fungera ändå bättre så kör man med mappningsutrustning ute på banan. För det viktiga är inte hur många HK hojjen har på topp.
Det är hur den drar ut ur kurvorna och fungerar i helhet.
 
Last edited:

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
snålar ner 13:1? det är ju inga turbomotorer vi pratar om. allt under 13,2:1 är fet blandning.
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Jag tycker att Filip Backlund är fantastisk duktig förare och så har han fått ihop en bra hoj som passar honom perfekt :tummenupp

Go Go Backlund....:yoparty:Bugar:Bugar


Colossus
 

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Gelleråsen
Hoj
Aprilia rsw 125, yamha yz250
Läste igenom tråden lite snabbt men hittade massor av "häftiga" citat från tocar :)

"sket i det blå skåpet." "fått tyst på en massa besserwissrar" "Tack en en gång Freddy" "Tack Freddy du kommer bli min stora idol!" "Frågan är ett bra bevis att du inte vuxit färdigt, vi får snacka vidare när du fått moppe kortet" "Vill någon tjata vidare så kan han inte ha något liv" "du hade inte lyckats vingla dig ner till korvmojjen" "Men att läsa från falken är roligt, särskilt associationen att du får åka på skam kärran" "Ingen behöver bry sig." "Kontakta DR. Bike, så får du någon att prata med som inte lever i det blå" "Vill folk inte förstå"

Mer folk som tocar som gör det lite extra kul o kvälls läsa här på sp!

nej jag vill inte prata om din hoj...
 

Dr.Bike

Guest
Till TS.

Gå till en bänk som visar bra siffror.
Rengör och smörj kjedjan ordentligt.
Sen sätter du på ett stenhårt Gatdäck som du pumpar upp till 3-4kg tryck. Och sen snålar du ner bensinblandningen till 13:1. så ska du se att du hittar 10hk till på topp i din hojj. Och räknar du sen in överlladdningen som ger 5-10 hk till så ska du se att du utan problem hamnar på över 200hk i bormsbänk.


Man ska inte titta så mycket på bänkade HK siffror.
Det är igentligen bara flödeskurvan som är viktig.
Och ska det fungera ändå bättre så kör man med mappningsutrustning ute på banan. För det viktiga är inte hur många HK hojjen har på topp.
Det är hur den drar ut ur kurvorna och fungerar i helhet.

Det var nog det bästa du sagt. Någonsin. :tummenupp
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Läste igenom tråden lite snabbt men hittade massor av "häftiga" citat från tocar :)

"sket i det blå skåpet." "fått tyst på en massa besserwissrar" "Tack en en gång Freddy" "Tack Freddy du kommer bli min stora idol!" "Frågan är ett bra bevis att du inte vuxit färdigt, vi får snacka vidare när du fått moppe kortet" "Vill någon tjata vidare så kan han inte ha något liv" "du hade inte lyckats vingla dig ner till korvmojjen" "Men att läsa från falken är roligt, särskilt associationen att du får åka på skam kärran" "Ingen behöver bry sig." "Kontakta DR. Bike, så får du någon att prata med som inte lever i det blå" "Vill folk inte förstå"

Mer folk som tocar som gör det lite extra kul o kvälls läsa här på sp!

nej jag vill inte prata om din hoj...

Jag vill väldigt gärna ha reda på mera om Tocars hoj. Fick du fram de sista hästarna ur hojen nu när dina karbonfiberfälgar har kommit? Och såklart också intresserad om du tycker att du har nytta av ditt HRC A-kit (eller vad det hette, sorry glömt) för ditt utövande?

/E
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Nu tycker jag du är lite neggo.... killen gillar att trimma inget fel i det:krama
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ni läser nog inte anmälningarna till tävlingarna,där står oftast förbud mot aramidfälgar.i reglementet för r600 står det förbud mot aramidfälgar.
i övrigt,tycker ni tuggar rätt långt från trådämnet,lite mer saklighet vore inte fel.
saknar verkligens nytekniks saklighet och argumentation ibland...
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
ni läser nog inte anmälningarna till tävlingarna,där står oftast förbud mot aramidfälgar.i reglementet för r600 står det förbud mot aramidfälgar.
i övrigt,tycker ni tuggar rätt långt från trådämnet,lite mer saklighet vore inte fel.
saknar verkligens nytekniks saklighet och argumentation ibland...

Och vad bidrog du med då?:va (tips läs tråden först)
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Proffesorn r hemligheten......SuperBike vebo trim...dubbel överladdade träklampar och kottar till ventilstyrning......och 50kg förare
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
snålar ner 13:1? det är ju inga turbomotorer vi pratar om. allt under 13,2:1 är fet blandning.

Jag är ingen kunnig person på flödeskurvorna. Men jag har fått för mig att 12.8:1 är typ optimal blandning. Och kör man lite snålare 13:1 så kan man få lite mera toppeffekt. Men det brukar dock synas på resten av effektkurvan.
Eller har jag traslat ihop siffrorna helt?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top