Äh det var väl inget, min CBR 900 som jag köpte där inne började knacka i motorn efter 400 mil ungefär, garantiåtgärd såklart.
Först ville inte MC-Huset ta i den med tång, för jag hade haft den inne för byte av bromsskivor och styrlager, som de inte heller ville göra, för att skivorna fortfarande var hela, om än lite slagna.
Iaf, jag lämnade in hojen efter att ha tjatat om att de ska ta den i 20 minuter ungefär, sen börjar den konstigaste felsökningen jag har hört talas om.
Det var tydliga lagerknack i motorn, men mekanikern snackar om kamaxelgivare och annat skit, jag sa till honom att riva motorn och fixa veven + lager, men nej, hojen ska köras i bänk för att fastställa problemet.
En dag så ringde telefonen, MC-Huset... Vafan är det nu?
-Ja hej det var från MC-Huset här, jo det är så att din motor inte går att laga så vi undrar om vi får stoppa i en annan motor?
Jag: jaha, vad var felet på motorn då?
-Jo det var ju vevlagerna...
Jag: jaså det var det? Varför gjorde ni inte som jag sa då? Jag har varit med om det innan.
Fick en ny motor, från en 96a... Som inte passade 100, så jag fick köra med växlarna "rättvända" dvs 1an upp och resten ner, rejsigt, men det ska inte vara så.
Hojen stod där inne i 2, nästan 3 månader under förra året, hela sommaren borta.
Aldrig mer MC-Huset, aldrig mer Honda.