MC Huset malmö SÄMST!

Beklaga du dig till Mc-huset? Många som klagar men som inte säger något till själva stället.

Tror inte att dom är dumma i huvudet och inte vet hur dom behandlar sina kunder men ibland behöver man få det i fejjan.

Prata med Mikael om du inte tycker att du fått bra service. Sen kan du komma upp till oss på tillbehör och utrustning så ska vi fjäska för dig, om du inte tigger rabatt. :D:tummenupp

Så sant ,
Har lite liknade historia, själv fått dåligt bemötande från Bike verkstad i Trollhättan.
Ångra mig att jag inte tog upp det med VD Jerker med detsamma. Iallafall Ringde upp han ett bra tag senare, om jag kommer ihåg rätt så fick en förklaring om att det var mekaniker som var sjuka, därför hann de inte med mitt jobb. Tycker att det kunde de sagt från början , då skulle jag valt att lämna jobbet någon annanstans. Eftersom de hade så mycket jobb att göra.:mad:

Äh det var väl inget, min CBR 900 som jag köpte där inne började knacka i motorn efter 400 mil ungefär, garantiåtgärd såklart.

Först ville inte MC-Huset ta i den med tång, för jag hade haft den inne för byte av bromsskivor och styrlager, som de inte heller ville göra, för att skivorna fortfarande var hela, om än lite slagna.

Iaf, jag lämnade in hojen efter att ha tjatat om att de ska ta den i 20 minuter ungefär, sen börjar den konstigaste felsökningen jag har hört talas om.

Det var tydliga lagerknack i motorn, men mekanikern snackar om kamaxelgivare och annat skit, jag sa till honom att riva motorn och fixa veven + lager, men nej, hojen ska köras i bänk för att fastställa problemet. :huvet

En dag så ringde telefonen, MC-Huset... Vafan är det nu? :död

-Ja hej det var från MC-Huset här, jo det är så att din motor inte går att laga så vi undrar om vi får stoppa i en annan motor?
Jag: jaha, vad var felet på motorn då?
-Jo det var ju vevlagerna...
Jag: jaså det var det? Varför gjorde ni inte som jag sa då? Jag har varit med om det innan.

Fick en ny motor, från en 96a... Som inte passade 100, så jag fick köra med växlarna "rättvända" dvs 1an upp och resten ner, rejsigt, men det ska inte vara så.

Hojen stod där inne i 2, nästan 3 månader under förra året, hela sommaren borta.

Aldrig mer MC-Huset, aldrig mer Honda.

Last edited:
Jag köpte en ny mc av dem 1993 och det fungerade bra. Men det var ju ett bra tag sedan.

Tillbehörsavdelningen har jag haft en hel del med att göra i modern tid och det har fungerat bra :)

Förvisso har jag inte varit spekulant på någon hoj där i modern tid men jag har gått runt och kollat en del i saluhallen. Och det har aldrig varit någon som visat intresse att sälja något..

Kan inte annat än att hålla med, ska man själv behöva komma upp för att det ska "fjäskas" för en? Jag skiter helt i några extrapriser som i grund o botten endå ger företaget förtjänst. Det ska vara snabb personlig service, grejer SKA funka och det är upp till dem att hålla kontakten fortlöpande.

Ja klart du ska komma upp om du vill handla, vi där uppe har inget med dom där nere att göra. Är du missnöjd med mc säljarna så säg det till dom istället. Dom säljer på sitt sätt vi uppe på tillbehör säljer på vårt sätt. Sen att det kanske är dåligt att vi inte är en enhet kan inte vi rå för. Det är upp till chefen att ordna det. Vi där uppe gör iaf ett bra jobb. :tummenupp

Ja klart du ska komma upp om du vill handla, vi där uppe har inget med dom där nere att göra. Är du missnöjd med mc säljarna så säg det till dom istället. Dom säljer på sitt sätt vi uppe på tillbehör säljer på vårt sätt. Sen att det kanske är dåligt att vi inte är en enhet kan inte vi rå för. Det är upp till chefen att ordna det. Vi där uppe gör iaf ett bra jobb. :tummenupp

Ja ni där uppe gör ett kanon jobb! Det var ni som fick mig att till slut endå gå ut från MC huset med ett léende när jag fick hämta ut min MC och mitt helt nya ställ och hjälm och allt! :tummenupp
Men aa, blir väl sammtidigt att ni får lida lite om dem där nere inte sköter sig?

Får väl stämma in i vad många andra redan har sagt här att handla tillbehör och kläder har fungerat bra men jag skulle inte handla en hoj där. Senaste upplevelsen var när en kompis hade hittat en trevlig Suzuki hos Lindströms Motor men ville kolla på ett alternativ. I den vevan var det bra priser på Kawasaki ER-6 så vi stressade dit en dag från jobbet för att hinna med en provkörning. Hon hade pratat med dem innan på telefonen då de hade sagt att det inte skulle vara något problem bara vi kom senast en halvtimme innan stängningsdags.

Vi trillar in tjugo över, fem i halv och hon går fram till hojen för att kolla på den i utställningshallen för att klämma lite på den medans jag letar försäljare. Verkar som om alla säljare är upptagna med något viktigt eller bara pratar allmän skit med diverse personer. Till slut får jag tag på en kvinna och säger att vi är intresserade av den hojen osv. och får lite mer upplysning. Någon provkörning kan det dock inte tänkas bli för nu har klockan hunnit bli tjugo i och då går det inte. Men vi var ju för f-n på plats i tid och har fått springa röven av oss för att hitta en säljare i en kvart!

Hon köpte en Suzuki ...

Om alla började bry sig om helheten, istället för att ni kör "vårt och deras" tänket så kanske det går bättre?

Om alla började bry sig om helheten, istället för att ni kör "vårt och deras" tänket så kanske det går bättre?

Jag kan inte riktigt påverka eftersom jag inte är chef. Kan inte gå till säljarna och säga att dom gör ett dåligt jobb för jag hört det av kunder. Vi rör oss inte där nere överhuvudtaget, så ja har ingen aning hur saker och ting sköts.

Därför jag frågar om dom som är missnöjda sagt det till säljarna/chefen? Om ingen klagar så anser dom inte sig ha något problem ju.

Jag kan inte riktigt påverka eftersom jag inte är chef. Kan inte gå till säljarna och säga att dom gör ett dåligt jobb för jag hört det av kunder. Vi rör oss inte där nere överhuvudtaget, så ja har ingen aning hur saker och ting sköts.

Du kan visst påverka! Med din inställning kommer inget bli bättre, tvärtom.
Det är din plikt, både mot oss kunder och mot dina arbetskamrater, att säja till när ni har missnöjda (och nöjda) kunder.

Du kan visst påverka! Med din inställning kommer inget bli bättre, tvärtom.
Det är din plikt, både mot oss kunder och mot dina arbetskamrater, att säja till när ni har missnöjda (och nöjda) kunder.

Jo men om ingen kommer och berättar att dom är missnöjda så hur ska jag kunna föra detta vidare!?? Jag går inte till min chef och säger att ja läst på nätet att mchuset är skit! Vågar ni/kunder inte säga det rakt ut MAILA IN KLAGOMÅLET! Mikael är en bra chef och lyssnar garanterat på vad kunderna har att säga.

Finns väl en anledning att dem har förlorat Suzuki?? är inte hundra men tror att dem även har förlorat honda med nu??

Jag går inte till min chef och säger att ja läst på nätet att mchuset är skit!

Du kan väl visa tråden för honom? Det kan ju knappast skada. Om han bryr sig så är han säkert intresserad av att de missar som tagits upp här. Så att inte samma misstag görs igen.

Om liknande saker sägs om min arbetsplats så vill jag givetvis veta så jag/vi kan rätta till felen och bli ännu bättre.

Du kan väl visa tråden för honom? Det kan ju knappast skada. Om han bryr sig så är han säkert intresserad av att de missar som tagits upp här. Så att inte samma misstag görs igen.

Om liknande saker sägs om min arbetsplats så vill jag givetvis veta så jag/vi kan rätta till felen och bli ännu bättre.

Funderat på det, kanske jag gör. :tummenupp

Last edited:
Jag hade inga problem när jag köpte min Versys där. Köpte på måndagen och hämtade på fredagen. Var heller inga problem när den skulle in på 100 mila servicen.

Handlar jag nåt så e det där eller hos Bröderna hörbergs.

Varför inte maila in länken på denna tråden till MC HUSET , det får dem kanske att vakna och vara mån o rädda om kunder i dessa tider och kanske har en chans att förändra sig.

Aldrig handlat hoj där men bland reservdelar och kläder har jag iallafall fått ett bra bemötande det lilla jag handlat där.

Nere i MC försäljningen har jag upplevt det lite olika.Ibland hinner man inte kliva in förens där är nån trevlig säljare som står till tjänst för att andra gången hellre stå i ett hörn o snacka skit eller att man får jaga dem.

Men jag tror att överlag har MC Huset blivit något bättre sen gubben gick bort,oftas såg de kraftiga försäljarna ganska omotiverade eller nonchalant på en och var nog mer intresserade när det vankades kaffe & fika dax.

Val av service,visst de är auktoriserade BMW återförsäljare och har service på dessa hojar.Och ett bonussystem men nojan av historier och trots deras bonussystem som skulle ge några kr då jag hade stor service som skulle göras.
Jag valde Lindströms motor som tidigare sålt och servat BMW. Bra bemötande,Brink som skruvar i verkstaden har själv kört race och är blandannat medlem här på SH oxå.
Kändes tryggare iallafall att lämna hojen till en verkstad och kille som själv har ett stort brinnande intresse för hojar.

Vid eventuellt nästa köp av hoj,iallafall om det blir byte till nyare BMW så kommer ja ringa runt och förhöra mig där jag får bäst deal om det så är från söder upp till Stockholm.

Last edited:
Även jag har bara haft dåliga erfarenheter av Mc-huset.
Köpte en crosshjälm där för ca 2 år sedan. Det var den sista han hade i min storlek och jag tog den. Men när jag tog ut den ur förpackningen så märkte jag att insidan av hjälmen hade släppt lite i överkanten. Alltså på själva plattan som stoppningen sitter.
Så jag påpekade detta varav säljaren nonchalant säger "Jaha? Du får väl limma?"
Vad sa du??
"Ja..alltså jag kan inte göra nåt åt det direkt."
Slutade med att jag fick 10% rabatt och fixade det sen själv hemma.

Kändes så jävla oseriöst och han var sjukt dryg...
Första och sista gången jag satte min fot där.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti