Sporthoj Piteå

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Samling 09.45!

Kära kamrater och mötesdeltagare! Vi samlas 09.45 på ICA/Shell i Jävre för att sedan avnjuta en heldag i goda vänners lag!

Välkomna!

/Vice Reiseleiter
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vi kör supermoto imorrn på morgon, 9-12 på gokartbanan haraholmen.

Jag har med mig två cyklar, min racehoj och en ktm 125 och det är bara komma och prova vilken som =)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rackarns karl, vi som ska besudla V-bottens inland i morgon:död

Jag vågade mig för övrigt på att testa Per Gjers Aprilia för några veckor sedan på Fällfors. Hur frän som helst:)

Lycka till i morgon:tummenupp

Vi kör supermoto imorrn på morgon, 9-12 på gokartbanan haraholmen.

Jag har med mig två cyklar, min racehoj och en ktm 125 och det är bara komma och prova vilken som =)

Tack Hoppe för klarläggandena, vi utväxlar väl lite mobilnummer vid samlingen i morgon bitti så att ingen hamnar alltför vilse:)

@Shooter - Mmm, det borde ha gjort en viss skillnad med den nya förspänningen:) Ska forska vidare i Tuneboy-nyckeln nu...

Synes i morgon

/R
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
@Shooter - Mmm, det borde ha gjort en viss skillnad med den nya förspänningen:) Ska forska vidare i Tuneboy-nyckeln nu...

Synes i morgon

/R

Du kan byta ut viss mot GRYM! skillnad. :yoparty
Man kan säga att hojen känns stötigare nu, men fastare, säkrare eller stabilare är nog bättre ord... Jag :Bugar och tackar för hjälpen!:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du kan byta ut viss mot GRYM! skillnad. :yoparty
Man kan säga att hojen känns stötigare nu, men fastare, säkrare eller stabilare är nog bättre ord... Jag :Bugar och tackar för hjälpen!:tummenupp

Fast fjädring = sportig fjädring. :tummenupp

Bara att hoppa i säng nu. Upp tidigt för att ladda! :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tänkte passa på att tacka för en trevlig förmiddag. Roligt att träffa lite folk från byarna och åka iväg på en tur. :)

Bra arrangemang av roffe och Hoppe. Riktigt trevligt sällskap och riktigt trevlig rutt. Synd att våra (min och farsans) gubbracers inte riktigt håller måttet i kurvtagning och hastighet (skit bakom spakarna också förstås). Känns på tok för nervöst med gammel-Sukkan att börja dra på något över 110 på kurvig väg med mindre vägbulor här och där. Den må ha Anti-Dive och allt fan men inte inbjuder den SÅ mycket förtroende. ;)

Men utflykten bjöd ändå på mycket roligt. Att kunna säga att merparten av drygt 37 mil var kul väg är det inte ofta man kan säga. Vägen mellan Finnfors och Norsjö (främst till Bastuträsk) var riktigt rolig. Synd att vi inte stötte på varandra något mer efter stoppet i Norsjö. Vi körde vidare mot Jörn via Gumboda (vek av från väg 370) och vidare den vägen. Några riktigt trevliga partier där också och några jäkligt mysiga ställen att stanna för en fika. Kan rekommenderas. :tummenupp

Väl i Jörn så såg vi inte skymten av någon (stannade ni nåt?) så vi styrde kosan mot Långträsk efter den vackert nyasfalterade vägen. Däremot tror jag B&B Kärringen (ref. se Fjollträskarnas trådar om Bulten) hade varit ute med sandmaskinen, för på en del ställen var det farligt mycket sand. Kom en lång svepande högerkurva upp över ett krön och där låg det en sträng med massor av sand i princip över hela vägen. Blev nästan nog så spännande. Hoppas ingen åkte av och att vi missade att dom låg i diket. :död

I Långträsk vek vi av hemmåt då gubben började känna sig sliten. Hoppas ni inte väntade allt för länge på oss uppe vid vindsnurrorna.

Shooter kom ikapp (och om) oss på Älvägen i Böle, men han hade ju en tid att passa. :)

Ser fram emot nästa gång, gärna i samma regi.

Tack för idag!
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Vi var 3 st som åkte Norsjö-Malå-Abborrträsk-Piteå-Rosvik 56 mil på min mätare. Sjukt bra och rolig väg mellan Norsjö och Malå. Tack för en trevlig tur.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ja det är bara att tacka och ta emot, grymt skoj, bra arrangemang utan att vara överdrivet på något sätt. Skoj att träffa en massa nya människor och inse att det faktiskt finns ett hojliv utanför banorna också!

Ser fram emot nästa sväng!

/Niklas
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för en trevlig dag, tyvärr har vi ju långa transportsträckor mellan kurvorna så milen vill på hopas på hög:). Meningen med ett löst sällskap på tur är väl att man ska kunna hovera i sitt eget tempo och stanna till för lite trevligt sällskap ibland.

Jorå, vi stannade till i Norsjö vid den nedlagda Statoil-macken. Gibbles avvek till sin stuga i Norsjövallen, club Speedy Gonzales lufsade mot Malå och vi övriga styrde kosan mot Jörn, besökte det nedlagda Järnvägsfiket och den nedlagda macken innan vi hittade en tankautomat med det flytande guldet i cisternerna. Vi såg larsjos och en motard flyga förbi (tror vi i alla fall) medan vi tankade, därefter tog vi precis som Ni den låånga nylagda vägen mot Koler.

För att kultureliten i sällskapet skulle få sitt (saknade Dig där, Gurkis:)) lekte vi lite motard och besiktade de nya vindsnurrorna innan vi morsade på några renar på vägen till Lillpite och ett avslutande fika på Hägnan (här tog Shooters frigång slut och han avvek för kvällsvard hos Mammsen). Därefter älvvägen till OK i Öjebyn, riktade nosen på Luleåborna mot norr och sedan åkte jag och Dennis mot Hemmingsmark och retur till Jävre.

Mmm - next stop Malå kanske? Nästa helg åker vi ju mot Kemora - Ni kanske ska hälsa på oss där? :)

Ha en trevlig kväll!

/R
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Tack för en trevlig dag, tyvärr har vi ju långa transportsträckor mellan kurvorna så milen vill på hopas på hög:). Meningen med ett löst sällskap på tur är väl att man ska kunna hovera i sitt eget tempo och stanna till för lite trevligt sällskap ibland.

Novisen från Luleå tackar för sig - jävligt rolig runda idag, med många nya ansikten och vägar :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tänkte passa på att tacka för en trevlig förmiddag. Roligt att träffa lite folk från byarna och åka iväg på en tur. :)

Tack för idag!
Gör det lite enkelt för mej och säger bara... Copy/Paste på det där!:tummenupp

Arrangemanget helt OK! Lite väl inriktat på den kulturella biten kanske, men det gick att genomlida...(Eller hur Gurkis:D) och trevligt att träffa lite av SH:arna här uppe i forna hemtrakterna! Men jag måste få säga att jag kommer att skänka Er en tanke nästa runda jag drar nere runt sTokholm när jag kommer hem...
Här skulle verkligen behövas en Extreme Road Makeover!:gnissla

Hade jag vetat vad jag vet nu, så hade jag inte låtit Roffe fixa till fjädringen på hojen innan dagens endurorunda...:huvet Funderade medans jag satt och hoppade om man skulle försöka tjöra i nån vid kjol och vrida kylfläkten nedåt och få till nån form av hybrid mellan hoj och svävare...:va

Shooter kom ikapp (och om) oss på Älvägen i Böle, men han hade ju en tid att passa. :)
Japp!:) Lillpite-Svartudden på 18 minuter...:banana

STORT tack för mej! Kul att det blev ett gäng som åkte idag och skrik till (PM:a eller hör av Er i Speed Triple Tråden i Stockholmsforumet) om Ni kommer hojburna ner till människobyn, så ska jag försöka guida till lite härliga kurvvägar runt mina nuvarande hemtrakter!:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Äh, nu är Du väl inte så lite knapsu, va? :)
....så hade jag inte låtit Roffe fixa till fjädringen på hojen innan dagens endurorunda...:huvet ...

Se där! Då passade det väl bra med lite vass fjädring, eller? :D
...Lillpite-Svartudden på 18 minuter...

Vakta Din tunga nu, vi kanske tar Dig på orden förr än Du anar. Jag fick ett SMS från Hoppe nyss, han var tydligen lite åksugen, så han tog hojen till golfbanan i Sävast i kväll. Betänk vad som kan hända om han ställer in nosen mot söder nästa gång han drabbas av "åksjuka"...:D
...om Ni kommer hojburna ner till människobyn, så ska jag försöka guida till lite härliga kurvvägar runt mina nuvarande hemtrakter!:)

Du glömde förresten trasha min Daytona i eftermiddag. Ges inte tillfälle innan Du åker hemåt får Du åka off-road med LucaBrasis i stället. Hälsa honom att jag lovat Dig fria händer:brinnerup
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
VILKEN DAG!!!

Tack Roffe & Hoppe & alla andra för en riktigt bra runda!!! :tummenupp
Det här var helt klart sommarens bästa hojdag, tur att sommaren knappt har börjat här i norr så vi hinner göra om det... :)
Till nästa gång så ska jag se till att det sitter ett bakdäck som håller för en 54-mila tur... :D (nåja, jag kom ju hem i alla fall även om det gick lite sakta på slutet).
Mvh / Sladdfantomen
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Arrangemanget helt OK! Lite väl inriktat på den kulturella biten kanske, men det gick att genomlida...(Eller hur Gurkis:D) och trevligt att träffa lite av SH:arna här uppe i forna hemtrakterna! Men jag måste få säga att jag kommer att skänka Er en tanke nästa runda jag drar nere runt sTokholm när jag kommer hem...
Här skulle verkligen behövas en Extreme Road Makeover!:gnissla

Men nog blev det ju ändå rätt mycket åka? Total restid för oss var ju omkring 5½ timma och med milen vi hann med så stoppen blev ju inte speciellt långa. Tål ju också att nämnas att det blir långa mil när man kör på småvägar som går i kringelkrokar runt ett helt län.

Sen måste man ju se sig omkring lite. Omväxling förgyller som man säger. :tummenupp

Vad gäller väglaget så är ni för kräsna där nere. Här är vi glada över vad vi har, inte arga över vad vi inte har. :D

Men du kanske skulle starta någon form av lobbyverksamhet för bättre vägar i norr? Eller kanske är det lika bra att vi har dåliga vägar här uppe så att nåt slugt folk finns kvar i landet? ;)

Vad gäller fantomens bakdäck så kan jag bara instämma. Skulle ha varit en helt annan profil på mitt. 100mm gummi på mitten men 15-20mm på sidorna. Man vågar bara bryta så mycket i kurvorna. :brinnerup

Nåja, nu ska ju ändå hojen byggas om till någon Touring/Fighter-hybrid i höst / vinter. Kanske blir mer att åka med nästa år.
 
Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Kära Kamrater! Redan de gamla grekerna...äh fan, Tack för idag! Hä va en bra dag med grymt trevligt sällskap! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Hä blev en tur till ikväll, just hemkommen, så man passerade 60 mil med 23 kilometer till godo.

Nästa sväng blir helt i Gurkis smak: Konstutställning i Malå, hembygdsdag i Petiksnäs samt hemvändardagar i Bastuträsk med tillhörande tunnbrödsbakning. Har vi tur kanske vi kan klämma in Älvens Dag i Fällfors oxå.

/// Kulturchefen

P.S. Shooter; 18 minuter Lillpite-Svartudden har jag fixat med Q7:an...på vinterväg :arsele...och jag kan avslöja att min sambo som var med inte var helt nöjd :confused: D.S.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top