Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Hoppe i röda speedos?!?!!?
Jag fick en vision jag inte ville ha...
Jag fick en vision jag inte ville ha...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick en vision jag inte ville ha...![]()
Jag fick en vision jag inte ville ha...![]()
Nu ska vi inte vara såna...
Vädret inför lördagens planerade irrfärd i grannlänet se ju riktigt lovande ut!
http://www.yr.no/place/Sweden/Norrbotten/Piteå/weekend.html
Nu vet jag! Du vill att de ska vara orangea istället
Eller kanske du har en fullt utvecklad Speedofobi? För det kan väl inte vara så att det har något med mitt utseende att göra
Hoppas vi syns på lördag!![]()
Naturligtvis så är det bara färgen det handlar om...![]()
Ska ni komma förbi Skellefteå så säg till i Skellefteå-tråden så kanske några härifrån hakar på en sväng!
...Vädret inför lördagens planerade irrfärd i grannlänet se ju riktigt lovande ut!...
Verkar väl kul om ett gäng från Luleå skulle leta sig ner och sen möter vi upp ett gäng från Skellefteå med omnejd åxå! Frågan är bara om "hojfiken" här uppe klarar av såna anstormningar!?Jag räknar mej som utsocknes i detta fall och frånsäger mig samordningsansvar, men har Ni nummer och så till varandra, så Ni kan ringa/sms:a om tider och mötesplatser... (Nu är jag där och petar iaf...
)
Verkar ju hoppfullt det som kunnat uttydas ur väderkristallkulorna såhär långt...![]()
Dock har undertecknad ett förslag: Samling på Shell i centralorten Jävre vid 09.45-tiden för avfärd 10.00.
n
Finns det någon grov färdplan? Vi som kör lite sportigare hojar måste ju ta hänsyn till tankställen och sånt...![]()
Har Du bytt igen och skaffat Dig en 1098 med fingerborg som tank? Du börjar ju nästan vara i Gurkis klass. Nästan.![]()
Usch, färdplan och sånt känns så... organiserat på något sättDessutom är ju ett antal av oss 40+, prospects till PRO och med kroppsbehåringen något mer centrerad så tillfällen till in- och uttag av vätska både för hoj och chaufför bör medges...
Nej, men låt oss nu se - Shooter må ju få se en del krokväg i alla fall. Vad sägs om:
- ICA/Shell Jivver
- Hemmingsmark
- Ålund
- Fällfors (tank)
- Drängsmark
- Kåge
- Skellefteå (tank + fika)
- Myckle/Medle
- Finnfors
- Bastuträsk
- (skumpa upp till) Norsjö (tank + fika)
- Jörn (tank)
- (nylagd väg till?) Långträsk (alternativt Stavaträsk)
- Nya "vindsnurrevägen" mor Koler
- Skumpa ned till Roknäs/Lillpite (tank)
- Älvvägen Böle/Piteå
Har Du touringmaskinen kvar borde Du ju kunna le åtskilligt åt Daytonans hopp och lek under en sådan irrfärd?
Synpunkter?
Är det imorn vid Shell i Jävre som gäller då? Jag och farsgubben kanske dyker upp, ska höra mig för om han är sugen (och vaken nog).
Hoppas vädret håller i sig, var inge roligt att köra hem från Älvsbyn (efter en tur på 15 mil) i regn med varierande intensitet. Rätt blött när man var hemma, men det gick det också. Man är ju inte gjord av socker.![]()
Frågade farsgubben om vi inte skulle åka iväg på lite touring istället för att spendera dagen ute på Långnäs (nog för att det har sin charm) och han nappade direkt.
Ser ni två lurviga typer vika av E4:an imorn på en vit, gammal sur-sukka och en pimpad XJR1300 så är det vi.![]()
Härligt! Ser fram emot att se XJR:n, har följt byggtråden.
Ska du låta Njurpajsdoktorn se över fjädringen på din giftgröna fara bör vi väl träffas hos honom något tidigare. Han lär säkert skriva ett svar i tråden med uppskattad tidsåtgång till ovan nämnda översyn.
Det ser då ut att bli rent ut sagt kanonväder imorn. 19-23 grader och lite moln enligt SMHI. Kan nog inte bli bättre förutsättningar.
8:45 (eller lite tidigare) syns vi!
Been there, done that... Det där fixade vi idag!Grymt vilken skillnad!
Inser att man åkt runt på Svamp-Bobs hoj innan lixom...
![]()
Ev. kollar vi lite mappning imorgon bitti istället, om Roffe fått ordning på datorn...
Kul att det verkar bli ett gäng som åker!![]()
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|