Skuggan
Guest
Tog du bort motorn till avgasspjället när du bytte system?
I så fall så är det det som är felet.
Slet loss vajrarna från motorn och tog av + polen 10 minuter och nu har den slocknat

Bifoar bild på åket..
Krashkåpor och boss slipon..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tog du bort motorn till avgasspjället när du bytte system?
I så fall så är det det som är felet.

Ska vi säga två dagar då, så är väl inte det heller ett problem. Inte heller tre eller fyra om man gör det under en vecka då man ändå far bort eller har mycket jobb. Vad jag främst menade är att jag hellre får det gjort snarast möjligt än väntar till hösten - speciellt då jag bor så nära och man kan planera servicen gemensamt med verkstaden och kan dyka in med hojen i det närmaste när som helst. Det ska ju inte vara så att man blir utan hoj hela sommaren för den skull...
Ska vi säga två dagar då, så är väl inte det heller ett problem. Inte heller tre eller fyra om man gör det under en vecka då man ändå far bort eller har mycket jobb. Vad jag främst menade är att jag hellre får det gjort snarast möjligt än väntar till hösten - speciellt då jag bor så nära och man kan planera servicen gemensamt med verkstaden och kan dyka in med hojen i det närmaste när som helst. Det ska ju inte vara så att man blir utan hoj hela sommaren för den skull...
Hejsan !
Någon som möjligen har ett lazer slip-on på sin 04-05 1000RR samt en PC3 som har mappat hojen ? eller vet vart man kan hitta en passande mapp för SWEDEN....
Skicka i så fall ett PM så blir jag tok glad
hade massa mappar men dessa råkade jag radera när jag rensade datorn.
P.S jag ser att det varit mycket snack om 2008:ans Olje drickande. köpte en 08 i våras
som precis kom från service där dom bytte koppling, slanghållare, kolvringar osv. med andra ord alla kända åtgärder.
Dock verkar det vara lite tryck på dessa åtgärder då iallafall min service verkar gått riktigt fort... både kamkedjesträckaren och oljekylaren satt löst på motorn, oljekylaren kunde jag dra för hand..... Dock fick jag detta åtgärdat från en lokal aukt. honda mek. Så allt är lungt, men kolla gärna lite extra på motorns högra sida fram o bak, visst flera som upplevt detta efter vad jag hört........ vill inte nämna firmans namn i denna tråd då jag inte har någon uppfattning om vilken % som felat![]()
Lugn å fin, ja menade inte att förolämpa dig
Snarare upplysa![]()
Var på Gelleråsen måndag och tisdag och körde, gick riktigt bra, klarade migg mål att komma under 1.25, vara nere på 1.23.
Men sedan så försvann framdäcket i vänster i esset, så då fick jag mig en åktur. Nu sitter jag med minst ett brutet revben och sträckning i rygg och nacke. Ska kika någon dag exakt hur mycket det blev på hojen men det såg ut som det mest bara var plast.

Aj aj... orginalplast är dyrt (jag vet).![]()
Vart kan jag hitta prislista på delar till hojen, jag kommer behöva köpa en ny airduckt och nytt kåpstag. Eller ja, i stort sätt allt inanför lyktkåpan... Någon som har koll på det?
Var på Gelleråsen måndag och tisdag och körde, gick riktigt bra, klarade migg mål att komma under 1.25, vara nere på 1.23.
Men sedan så försvann framdäcket i vänster i esset, så då fick jag mig en åktur. Nu sitter jag med minst ett brutet revben och sträckning i rygg och nacke. Ska kika någon dag exakt hur mycket det blev på hojen men det såg ut som det mest bara var plast.
Stäng av laptimern och hitta rytmen, vurpar man med dessa mediokra varvtider gör man något fundamentalt fel
Var på Gelleråsen måndag och tisdag och körde, gick riktigt bra, klarade migg mål att komma under 1.25, vara nere på 1.23.
Men sedan så försvann framdäcket i vänster i esset, så då fick jag mig en åktur. Nu sitter jag med minst ett brutet revben och sträckning i rygg och nacke. Ska kika någon dag exakt hur mycket det blev på hojen men det såg ut som det mest bara var plast.
Stäng av laptimern och hitta rytmen, vurpar man med dessa mediokra varvtider gör man något fundamentalt fel
1,23 kör inte superbike på 1,10? eller ?
Är då 1,23 så mediokert eller är det bara åsikten av en person?
Jag vet inte det är därför jag frågar....
Allt är relativt och för en som aldrig åkt på bana som hinkas är 1.23 helt ok .
Syftade bara till att pressa tider på den nivån är inte lönt och slutar ofta med en krasch.
Bättre att stänga av laptimern och tänka på hur man vill köra.
Ganska snabbt sjunker tiderna från den nivån första året, vilket var min erfarenhet.
En del har talang för det och kommer ganska snabbt under 1.10 andra som jag kraschar om vi försöker och hamnar kanske runt 1.13- 1.14 vilket även var min erfarenhet.
För att få upp farten måste man köra mjukt och ta med sig fart in i kurvorna och vara mjuk på gas ur kurvan.
Lite OT om man skulle försöka klassa in tider på gelleråsen för tex en SMC bandag för snabb, medel och lugn mellan vilka tider är den almänna uppfattningen att man bör ligga mellan för att passa i resp grupp ?
...Har precis upptäckt att -09 har svarta plastkåpor utanpå motorkåporna. E nu sugen på att försöka få på ett par sådan på min -08. Någon som har koll på om dessa går att få på dessa på 08 utan större ombyggnationer? Har tidigare tänkt lacka motorkåporna men har en känsla av att detta kan sänka andrahandsvärdet...
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |