Ktm 640

kanske dum fråga men vad är egentligen skillnaden på 640 prestige samt vanliga förutom svarta fälgar o lite dekaler?
 
Sen är det väl handtagsskydd eller, för 625/660 har väl det som standard!

Det har vanliga 640 också. Iaf hade min 04a det.

Prestige-kåporna är klarlackade och är svindyra

Den svarta originalplasten på 640 och på 640 prestigen är samma. Lackad och dyr.

http://www.blocket.se/boden/KTM_640_Lc4_Supermotard_21943040.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/vasterbotten/KTM_640_SM_Prestige__inkl__isdack__21825697.htm?ca=11&w=3
 
Last edited:
tack då vet man,hur han ni löst baken på hojen o skärmen..?
 
Last edited:
Ingen som har en svart höger kylarvinge till en -04 som ligger och sammlar damm?
Eller innre och yttre svänghjulskåpor? :va
 
Jag har tappat två skruvar tror jag.
Kan någon vänlig själ kolla på sin hoj vad som ska sitta där?


Vad kan dessa tänkas heta? Sprängskiss:va
 

Bifogat

  • DSC00589.JPG
    DSC00589.JPG
    66.4 KB · Visningar: 93
Tänkte byta mitt framdäck och undrar vad man ska satsa på? Är helt ny på motard men tips och ideer tas gärna imot.
Jag vill ha bra grepp i däcket.


EDIT: Även var man kan handla däck online till bra priser.
 
Har en 640 duke II och när jag ger full gas och kommer upp i 6000 varv och lite mer, så är det som om den inte riktigt får tillräckligt med soppa, utan den börjar gå "ryckigt". Någon mer som upplevt samma problem? Tänker att det kanske är så att den är snålt bestyckad så jag tänkte byta till ett större munstycke. Kör ni med standard på era eller har ni bytt till större?
 
Har en 640 duke II och när jag ger full gas och kommer upp i 6000 varv och lite mer, så är det som om den inte riktigt får tillräckligt med soppa, utan den börjar gå "ryckigt". Någon mer som upplevt samma problem? Tänker att det kanske är så att den är snålt bestyckad så jag tänkte byta till ett större munstycke. Kör ni med standard på era eller har ni bytt till större?

Kör en rejäl fullgasrrepa typ en km . tryck in kopplingen och dödarknappen. När hojen stannat: skruva ur tändstiftet och kolla färgen. vitt-magert, svart-fett. det skall vara lagom beige-brunt.
 
Fick hem min 640sm från en handlare i Göteborg nu i fredags,har inte varit nere utan fick den levererad detta var en 06 uttagen 07 detta vad jag oxå fick med i priset


1.trasigt batteri 2.nedslitet bakdäck 3.för lite olja i motorn 4.trasig startmotor 5.spån runt drevet,luft i frambromsen.dessutom skanades 30% av taggarna på startkugget som nu e i motorn.... så nu får de hämta skrothögen igen betalt 4500kr för få hit fanskapet...


Trött blir man, o detta från en handlare som skryter om 25år i branchen

Troligen min första o sista Ktm
 
Last edited:
Har inte kollat igenom hela tråden, bara de sista sidorna. Så deet kanske redan finns svar på min fråga men jag tänkte att jag lika gärna kan ta och fråga igen.

Ska köpa motard nu. Jag vill inte använda den till transport eller så utan mer bakhjulsåkning (jag vill iaf lära mig köra bakhjul) och allmänt "bus". Min budget ligger runt 30 - 35k så därför är jag intresserad av t.ex. 640 -01 som verkar ligga i den prisklassen. Skulle ni rekommendera 640n till det? Eller skulle ni säga att jag borde leta efter en annan hoj istället? T.ex. 625an verkar vara flera tusen dyrare än 640n, så även om den verkar bättre är den nog för dyr. Att den skulle vara slö är nog inget större problem både därför att den ändå kommer köras med 25kW strypning och så kör jag 125a nu så jag är van vid 15hk :yoparty
 
Last edited:
Fick hem min 640sm från en handlare i Göteborg nu i fredags,har inte varit nere utan fick den levererad detta var en 06 uttagen 07 detta vad jag oxå fick med i priset


1.trasigt batteri 2.nedslitet bakdäck 3.för lite olja i motorn 4.trasig startmotor 5.spån runt drevet,luft i frambromsen.dessutom skanades 30% av taggarna på startkugget som nu e i motorn.... så nu får de hämta skrothögen igen betalt 4500kr för få hit fanskapet...


Trött blir man, o detta från en handlare som skryter om 25år i branchen

Troligen min första o sista Ktm

Varför inte KTM ?
De ligger inte efter när det gäller kvalitet och stryktålighet. Dåliga batterier slitna däck finns på alla märken. En misskött maskin är en misskött oavsett märke...
 
Har inte kollat igenom hela tråden, bara de sista sidorna. Så deet kanske redan finns svar på min fråga men jag tänkte att jag lika gärna kan ta och fråga igen.

Ska köpa motard nu. Jag vill inte använda den till transport eller så utan mer bakhjulsåkning (jag vill iaf lära mig köra bakhjul) och allmänt "bus". Min budget ligger runt 30 - 35k så därför är jag intresserad av t.ex. 640 -01 som verkar ligga i den prisklassen. Skulle ni rekommendera 640n till det? Eller skulle ni säga att jag borde leta efter en annan hoj istället? T.ex. 625an verkar vara flera tusen dyrare än 640n, så även om den verkar bättre är den nog för dyr. Att den skulle vara slö är nog inget större problem både därför att den ändå kommer köras med 25kW strypning och så kör jag 125a nu så jag är van vid 15hk :yoparty

Ja det låter som ett bra val. Hojen överlag är väldigt bra. Stryktåliga som få och bra kvalitet. Sen skakar den en hel del, men det vänjer man sig vid.
 
Ljuset lyser hela tiden

Hej.

När jag vrider om nyckeln första startläget, det som inget ljus skall vara tänt på, så är det så i alla fall.

Jag kan inte starta eller köra utan ljus tänt.
Jag vill minnas att jag kunde starta och köra utan ljus när jag bara vred till första startläget när jag köpte hojen (KTM 640 -00).

Vad kan vara fel?

/R
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top