Ktm 640

ja, jag fick höra det här tipset igår kväll. Ska ut och testa det nu. Detta lär visst vara en "sjukdom" som HSR42'an ofta drabbas av.
Frågan är om det hjälper mot de glödande krökarna?!?! Ska spruta lite startgas på insuget och se om tomgången förändras också. Då har jag en läcka...



Vad fick du ge för din?

Anonserade här på SH och fick köpa en för 1500:-
Mycket bra pris, man kan få räkna med en tusing till om man inte har tid att vänta på rätt säljare..

Var ute idag och brassade på... nu har jag iofs drevat ner min ett kugg fram men det känns som jag har helium i framdäcket :rolleyes:
När jag gasar fullgas på 3an så reser den sig nu...det hände aldrig tidigare. Mer skjut framåt på låga varv..
 
Last edited:
640 större tank, sämre förgasare, tyngst
625 bättre förgasare, lite lättare
660 samma förgasare som 625 mer kubik, ingen elstart, lättast å vassast

Så.... om man fullständigt skiter i om hojen har elstart så gör man bäst i att välja en 660 efter -05?
Hur stora är gapen i prestanda mellan 640, 625 och 660?
(Nu tänker jag mer upplevelsemässigt än siffror. Men gärna siffror oxå om du har.)
Jag kör 640 nu, men funderar redan på vad det ska bli nästa gång. Alla säger 625 som jag pratat med hittills, men jag fattar inte riktigt varför om nu 660:n är vassare... El-start spelar som sagt ingen roll. Alls. :D
 
Så.... om man fullständigt skiter i om hojen har elstart så gör man bäst i att välja en 660 efter -05?
Hur stora är gapen i prestanda mellan 640, 625 och 660?
(Nu tänker jag mer upplevelsemässigt än siffror. Men gärna siffror oxå om du har.)
Jag kör 640 nu, men funderar redan på vad det ska bli nästa gång. Alla säger 625 som jag pratat med hittills, men jag fattar inte riktigt varför om nu 660:n är vassare... El-start spelar som sagt ingen roll. Alls. :D

För att alla är så bekväma av sig å inte vill kicka.
Största skillnaden mellan 660 och 625 är att 660´n är på 654 kubik
 
Last edited:
För att alla är så bekväma av sig å inte vill kicka.
Största skillnaden mellan 660 och 625 är att 660´n är på 654 kubik

Latmaskar :D
Gott. Tack, då har jag lite mer kött på benen :tummenupp
Frågan är ju hur stor skillnad dom där 35kubiken gör...
Men det blir väl till att provköra om det skulle bli dags att byta upp sig.
Brukar ju ge svar på det mesta :)
 
Latmaskar :D
Gott. Tack, då har jag lite mer kött på benen :tummenupp
Frågan är ju hur stor skillnad dom där 35kubiken gör...
Men det blir väl till att provköra om det skulle bli dags att byta upp sig.
Brukar ju ge svar på det mesta :)

Jag har haft det mesta i KTM väg. Bara fråga på.
Du får gärna prova min 625:a
:tummenupp
 
Jag har haft det mesta i KTM väg. Bara fråga på.
Du får gärna prova min 625:a
:tummenupp

Tack o bock :)
Väntar bara på motorfäste. Sen kommer jag börja haka på
motardkörningarna. Då får man ju se lite olika modeller oxå :)
Så då lär vi synas :)
Man har så mycket småfrågor. Ska skriva ner alltihop o fråga ut han som servar hojen nästa vecka. Sen blir det väl till att fråga er när man träffar er :)
 
En fråga angående däck till min duke II-06...

Vad rekomenderas? jag är på jakt efter nytt framdäck och försökt söka runt lite här på forumet utan att komma fra till något vettigt?

Antar att det är radial däck vi snackar om?
måtten är: 120/70-17

-Metzeler Lasertec?
-Pirelli sport demon
-Michelin Pilot activ?

Vad kör ni med samt vad rekomenderar ni?

Tack!
/D
 
En fråga angående däck till min duke II-06...

Vad rekomenderas? jag är på jakt efter nytt framdäck och försökt söka runt lite här på forumet utan att komma fra till något vettigt?

Antar att det är radial däck vi snackar om?
måtten är: 120/70-17

-Metzeler Lasertec?
-Pirelli sport demon
-Michelin Pilot activ?

Vad kör ni med samt vad rekomenderar ni?

Tack!
/D

Min polare kör med Michelin pilot 2CT på sin Duke och han är nöjd. Jag kör med race fram och 2CT bak, det tycker jag är funkar bra.
 
En fråga angående däck till min duke II-06...

Vad rekomenderas? jag är på jakt efter nytt framdäck och försökt söka runt lite här på forumet utan att komma fra till något vettigt?

Antar att det är radial däck vi snackar om?
måtten är: 120/70-17

-Metzeler Lasertec?
-Pirelli sport demon
-Michelin Pilot activ?

Vad kör ni med samt vad rekomenderar ni?

Tack!
/D


Tjena!!!

Jag kör på Michelin Pilot Power 2CT både bak och fram, (hårdare gummi i mitten mjukare på sidorna), och är hel nöjd med dom, sen kommer man ju inte upp över begränsad hastighet men men de är ju bara bra.....:)
 
Dunlop Roadsmart bak
Lite mjukare Dunlop Fram (kommer inte ihåg namnet)
 
Köpte mig en 640 idag :tummenupp En -01a med gpr slipon som gått 1900 mil.

Vad är det för serviceintervall? Han jag köpte den av visste inte så mycket verkade det som, han snackade om 500-mil eller kanske 250. Men han trodde att det var 500 för olja och filter, och 1000 för ventiljustering. Stämmer det?
 

Bifogat

  • IMG_0784.JPG
    IMG_0784.JPG
    224.4 KB · Visningar: 132
Köpte mig en 640 idag :tummenupp En -01a med gpr slipon som gått 1900 mil.

Vad är det för serviceintervall? Han jag köpte den av visste inte så mycket verkade det som, han snackade om 500-mil eller kanske 250. Men han trodde att det var 500 för olja och filter, och 1000 för ventiljustering. Stämmer det?

Grattis till din nya hoj!

Det stämmer att det är 500 mils-intervaller (eller en gång om året). Jag skulle själv inte vänta 500 mil innan jag servade min dock.
Sen är det 1000 mil mellan ventilkollarna, eller tills du märker att de behöver ställas. Jag tycker att man kan skippa alla milintervall och serva när man känner att det behövs. Varken kostar mycket eller tar lång tid. Men givetvis väntar man aldrig mer än 500 mil...
 
Grattis till din nya hoj!

Det stämmer att det är 500 mils-intervaller (eller en gång om året). Jag skulle själv inte vänta 500 mil innan jag servade min dock.
Sen är det 1000 mil mellan ventilkollarna, eller tills du märker att de behöver ställas. Jag tycker att man kan skippa alla milintervall och serva när man känner att det behövs. Varken kostar mycket eller tar lång tid. Men givetvis väntar man aldrig mer än 500 mil...

Tackar. :)


Edit: Det löste sig.
 
Last edited:
Munstycksbyten?

Tjenare mina vänner!
jag undrar hur man lättast pillar med munstyckena och river förgasaren?
måste tanken/ luftburken bort osv? för att man ska komma åt?
har lite problem med bestyckningen...
 
attachment.php


Upptäckte förut att hojen läcker olja från skarven på ovansidan av kåpan som är markerad med de gula pilarna. Någon som vet vad som sitter bakom den kåpan? Är det bara att ta loss den och byta packningen eller måste man byta olja samtidigt då?
 
Last edited:
En fråga ang. instrumentbelysningen...

På panelen så lyser inte helljuslampan då helljuset är tänt. Har idag lagt ner två timmar på nermontering utav "bulben" men inte lyckats komma åt de små lamporna som sitter under instrumenteringen, någon som har något bra tips (gärna med bilder) på hur detta skall gå till på ett smidigt sätt eller är det så svårt så det bara är att slänga in på verksta´n?

/D
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top