Ktm 640

Varför inte? Vad skulle rekommenderas?



xt660x är större, tyngre och slöare de enda som talar för är komforten.. 640 är betydligt smidigare o roliogare men ingen motard är rolig att köra 50 mil med enligt mig men de finns ju dom som kört sådana sträckor o överlevt med.. Tycker vibrationerna va värst i händerna, baken vande man sig vid ganska fort..( den kanske domnade bort fortast). köra på bakhjulet kan du göra i 140 om du bara lär dig, plocka upp den på tvåan o växla upp på bakan..:tummenupp
 
xt660x är större, tyngre och slöare de enda som talar för är komforten.. 640 är betydligt smidigare o roliogare men ingen motard är rolig att köra 50 mil med enligt mig men de finns ju dom som kört sådana sträckor o överlevt med.. Tycker vibrationerna va värst i händerna, baken vande man sig vid ganska fort..( den kanske domnade bort fortast). köra på bakhjulet kan du göra i 140 om du bara lär dig, plocka upp den på tvåan o växla upp på bakan..:tummenupp

Tackar för svaren! :tummenupp
 
640 större tank, sämre förgasare, tyngst
625 bättre förgasare, lite lättare
660 samma förgasare som 625 mer kubik, ingen elstart, lättast å vassast

Ok, tack!
Och så till den slutliga frågan: service intervallerna?
Vill inte skruva hela tiden, dock inget problem men man vill ju köra oxå! :)
Jag har "hittat" en 640 och en 660 som ser mycket intressanta ut.
 
Ok, tack!
Och så till den slutliga frågan: service intervallerna?
Vill inte skruva hela tiden, dock inget problem men man vill ju köra oxå! :)
Jag har "hittat" en 640 och en 660 som ser mycket intressanta ut.

Ktm 640= 500 mil service intervall

Ktm 625= 250 mil och 05 uppåt 500mil tror jag?

Ktm 660= 250 mil och 05 uppåt 500 mil ( inte säker där heller )
 
Nån här som vet vad gummit som sitter på original fram drevet på en KTM640 -06 är till för? Jag skall byta till 16 drev fram men verkar inte finnas 16 drev med sådant gummi som original drevet hade.Det går ju inte heller att flytta över då gummit sitter fast.
 
Nån här som vet vad gummit som sitter på original fram drevet på en KTM640 -06 är till för? Jag skall byta till 16 drev fram men verkar inte finnas 16 drev med sådant gummi som original drevet hade.Det går ju inte heller att flytta över då gummit sitter fast.


Sitter bara där för att motverka lite kedjerassel men man märker ingen skillnad.... Undrade samma sak när jag bytte...
 
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 :) Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?

Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen :yoparty :D :)
 
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 :) Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?

Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen :yoparty :D :)

Bara kolla att sånt lyx som förgasare o grejjer sitter fast och att det inte läcker nått ;) Oljan i min -05'a är tunn, o det ska nog va så.... 380 mil på mätaren typ..

Slanga är bara ligga på 2'an i 40-50, sitta en bit bak o sedan platta fullt på gasen så reser den...
 
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 :) Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?

Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen :yoparty :D :)

Ja det ska bli väldigt varmt. Avgasrören som mynnar ut från cyliden blir också väldigt heta FORT! Akta fingrarna :tummenupp
 
Har nu blivit lycklig ägare till en KTM 640 00 :) Men jag tycker att motorn bli mycket varm inte bara cylindern o topp utan även olje och kopplingdkåpan, och den blir varm väldigt snabb. Är detta normalt? Sen så tycker jag att oljan verka vara ovanligt tunn, är det normalt?
Är det något annat man borde kolla på dom innan man ger sig iväg på längre turer?

Sen så vill jag att ni berätta hur fan ni gör för att åka på slangen :yoparty :D :)

Jag tycker att de enklaste sättet är att koppla upp den så den kommer upp fortare än om du gasar upp den då får du mer tid innan du behöver växla upp/gå ner på två hjul.. men träna träna så kommer de:tummenupp Good luck
 
Då var man tillbaka i KTM träsket igen! Nybliven ägare till en 640-05. Hopas att jag blir lika nöjd med denna som min gamla-02.
 
Har en fråga. Pratade med en ktm handlare om att göra ett olje/filterbyte. Och enligt killen skulle man absolut inte göra detta själv då det fanns stor risk att oljepumpen skar om man fick luft i systemet och det satt 2 filter på den etc. Frågan är om det är svårare att byta olja på denna än andra hojar eller om det är ren skrämselpropaganda för att de vill ha mina pengar?
 
Har en fråga. Pratade med en ktm handlare om att göra ett olje/filterbyte. Och enligt killen skulle man absolut inte göra detta själv då det fanns stor risk att oljepumpen skar om man fick luft i systemet och det satt 2 filter på den etc. Frågan är om det är svårare att byta olja på denna än andra hojar eller om det är ren skrämselpropaganda för att de vill ha mina pengar?


Bullshit, du hade även 2 st filter på din -02, det är samma motorkonstruktion på -05 såsom -02 förutom toppen.
 
Bullshit, du hade även 2 st filter på din -02, det är samma motorkonstruktion på -05 såsom -02 förutom toppen.

Det var väl ungefär det jag misstänkte, med andra ord finns det ingen anledning för oro. Det var bara det jag ville veta. Tackar o bugar Gnutten.
 
Ja har också hört lite sånt men det var ju någon som hade lyckats strypa en 640 till mellan kort. Det är de där med helfordonsgodkänd som brukar strula till det!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130539
Kolla om du kan få denna killes regnummer så du kan stryka för SBP att det är en KTM640 som är reggad till mellankort!


Är inte 640 reggad på typ 10-20kw original?

Tex förra hojen XR var ju reggad på 14 tror jag. Så 640in går inte på mellankortet dvs?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top