Ktm 640

hehe Härligt ! Kanske man kan skicka med en beställning på Akrapovic rör + grenrör till en 05a
:bow :kiss :bow

jag har provkört en hoj med Sebring, det var riktigt gött ljud.
jag har själv tidigare haft siktet inställt på Wings, p.g.a priset (och hört videoklipp och kan inte klaga på det ljudet heller riktigt, även om det är lite svårt att bedöma genom ett videoklipp på nätet)

men kommer bli att jag inom kort skaffar ett Akrapovic (och lite annat godis) då farsan ska ner till Tyskland (företagsmässa) och bo på hotell i samma stad som Sommer har sin affär i :) Akra för ca 4k klagar man inte på.
http://www.ktm-sommer.de/
 
Är det någon som kan berätta hur mycket varje del ger?
t.ex slipon ger... krök ger... helsystem ger... helsystem med ny förgasare ger...

Vilken del är det som gäller om man inte har hur mycket pengar som helst? ;)
 
legionRider: tyvärr inte, dom är fem pers plus reseväskor i en bil så t.o.m. jag har fått tjata lite och betalat extra för att få med mig ett akrapovic slip-on (och pluggar för SAS borttagning och nåt mer, minns fasen inte haha).

maww76: SLIPON! placebo-effekten av det grymmare ljudet ger mest, pungt. :yoparty :D
 
Det låter ju bra med driftsäkerheten, jag ska nog inhandla en 640 :tuttar så fort jag får 3 stycken av mina hojar sålda.

Hädanefter blir det nog bara motard för mig.
Börjar bli farligt med dessa sporthojar när man inte kan hålla sig från att köra som en idiot i höga hastigheter. :huvet :mad: :huvet

Precis:) bättre med motard köra om bilar mellan rödljusen i 130 på 70-vägar och sånt i stället för 200 på 50-vägar typ :rolleyes:

Är det någon som kan berätta hur mycket varje del ger?
t.ex slipon ger... krök ger... helsystem ger... helsystem med ny förgasare ger...

Vilken del är det som gäller om man inte har hur mycket pengar som helst? ;)

Förgasare borde ju vara det som ger mest effekt helt klart. Slipon gör i stort sett ingenting, nån hästkraft hit o dit kan ju spela mindre roll tycker jag i alla fall. Jag köpte i och för sig slipon till min men hade jag kört den några veckor och väntat hade jag inte köpt. Det är inte värt pengarna. Men ett fint begagnat som inte skramlar sönder kan ju vara värt.
Men visst är det kul när det låter högt när man ligger på slangen men hade nog vatt kul o smyga förbi också :) får nog testa slänga i dbkillerna och testa.

jag har provkört en hoj med Sebring, det var riktigt gött ljud.
jag har själv tidigare haft siktet inställt på Wings, p.g.a priset (och hört videoklipp och kan inte klaga på det ljudet heller riktigt, även om det är lite svårt att bedöma genom ett videoklipp på nätet)

men kommer bli att jag inom kort skaffar ett Akrapovic (och lite annat godis) då farsan ska ner till Tyskland (företagsmässa) och bo på hotell i samma stad som Sommer har sin affär i :) Akra för ca 4k klagar man inte på.
http://www.ktm-sommer.de/

Dubbla burkar då eller? annars är det väl ett rimligt pris hos en svensk återförsäljare av KTM för enkel pipa.

För övrigt. 640 är den fetaste motarden som finns på marknaden :yoparty
 
Last edited:
mmm, njaaa, kanske det inte är.

har spenderat några minuter på google nu, och hittar ingen prisuppgift om Akrapovic what-so-ever (förutom Sommer, som hamnar på lite över 4000 kr när jag körde en Euro --> SKR)
men varför snackar folk så mycket om att Wings är billiga då?
på wings engelska hemsida hittade jag prisuppgifter, och där kostade en enkelpipa som billigast 300 pund (3946 kr...)
dom få kronorna är ju inte mycket att hurra för... nu vart jag riktigt ställd.
(men det lär nog bli akrapoiv iallafall, när farsan ändåså ska ner dit, och sen har ju akrapovic ett bättre/"dyrare" varumärke än resterande tycker jag mig kunna läsa mig fram till rent generellt hehe)

*edit*

Akrapovic, helsystem för 5379,792 kr då? billigt? :)
 
Last edited:
ska man vara sån så är ju acrapovic lätt snyggast tycker jag. I alla fall den modellen där utblåset går ut som en kona. :tuttar okej helsystemet lät ju billigt bara att köpa och slanga :)
 
Funderar på att köpa slipons till min 640 och fått för mig att Akropovic är bäst men undrar hur stor skillnad är det jämfört med Wings, Sebring, Devil system och Leo Vince?
Vilket är mest prisvärt att köpa av dessa?

Skulle vilja påstå att acra o wings är nästan samma sak, ljudet är likt kvalitetskänslan är lik båda tillverkas i slovenien (av fd akra anställd har jag hört) utseende är likt förutom carbonändar... Största skillnaden är priset då wings är ca 4000 billigare. Enda kruxet är att man måste beställa om man inte hittar begagnade men vem fan vill sälja ett par sådana..:va
 
Kan rekommendera Akran... Wings är säkert ett grymt märke men har ingen referensram där...

Kan säga att Akran betér sig precis som man vill. Vibrationerna i hojen känns mindre, när man ligger på landsväg och inte gasar är systemet mycket tyst, när man gasar låter det tungt dovt och högt ...
 
Lånar tråden och ställer några frågor. Har tidigare haft en 640-02 men kikar nu på en -05/-06, frågan är är det stora skillnader förutom det faktum att den nyare är mycket snyggare? Är det några förändringar på motorn förutom att det sitter en annan topp och gör toppen att den går bättre? Någon som vet mellan tummen och pekfingret vad accra slip-on kostar till -05/-06 eller kanske tips på andra rör som är billigare och som ni är nöjda med??

Tacksam för alla svar.
 
Någon som vet mellan tummen och pekfingret vad accra slip-on kostar till -05/-06 eller kanske tips på andra rör som är billigare och som ni är nöjda med??

Tacksam för alla svar.

Akrapovic = 4467,807 kr (485 euro)
Akrapovic, helsystem = 5379,792 kr (584 euro)
Wings = 3946,81 kr (300 pund)
Sebring = 4459,896 kr (339 euro)

källa:
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_zubehoer_07.html (Akrapovic)
http://www.wings-silencers.co.uk/prices/ (Wings)
http://produkt.sebring.at/php/?iProductModel=&iPage=1 (Sebring)

för min del kommer det bli ett Akra helsystem (varför inte slå till på ett helsystem när det "bara" kostar cirka 25% extra)
 
Akrapovic = 4467,807 kr (485 euro)
Akrapovic, helsystem = 5379,792 kr (584 euro)
Wings = 3946,81 kr (300 pund)
Sebring = 4459,896 kr (339 euro)

källa:
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_zubehoer_07.html (Akrapovic)
http://www.wings-silencers.co.uk/prices/ (Wings)
http://produkt.sebring.at/php/?iProductModel=&iPage=1 (Sebring)

för min del kommer det bli ett Akra helsystem (varför inte slå till på ett helsystem när det "bara" kostar cirka 25% extra)



hittar bara Akrapovic Slip-on Dämpfer [14803]

EUR 484,95 STYCK! för bara slipon men jag kanske inte fattar tyska så bra.. helsystem verkar kosta 584,00 euro men EN ljuddämpare..

helsystem akra för 5379,792 kr låter ju otroligt billigt då bara burkarna kostar 8700 i svecia... Wings kosatr ca 4200 för båda ink frakt skeppat till ytterdörren.. www.wings.si
 
Last edited:
Akrapovic = 4467,807 kr (485 euro)
Akrapovic, helsystem = 5379,792 kr (584 euro)
Wings = 3946,81 kr (300 pund)
Sebring = 4459,896 kr (339 euro)

källa:
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_zubehoer_07.html (Akrapovic)
http://www.wings-silencers.co.uk/prices/ (Wings)
http://produkt.sebring.at/php/?iProductModel=&iPage=1 (Sebring)

för min del kommer det bli ett Akra helsystem (varför inte slå till på ett helsystem när det "bara" kostar cirka 25% extra)

Man tackar för snabbt svar men jag gissar att det är enkelburk och inte dubbel? Och som sagt ni med erfarenhet av olika årsmodeller skriv gärna.
 
Hello alla Jag tänke byta mitt fram drev till ett med 16 kugg. Nån som vet om det är lagom eller om man ska ta ett med ännu mindre? Å måste man korta ner kedjan om man använder 16 drev?
 
Precis:) bättre med motard köra om bilar mellan rödljusen i 130 på 70-vägar och sånt i stället för 200 på 50-vägar typ :rolleyes:


Men hur stor skillnad är det egentligen mellan typ -02:an och -03:an, är det värt att sätta ut 10 000- 20 000kr mera för en -03:a? :va

Sedan har jag läst här på forumet att de lär vibrera så jäkligt att man inte orkar köra mer än 10 mil och sedan måste pausa? :va
Hur ligger det till med dessa saker?

Visserligen kommer jag inte att köra jorden runt med denna men vore ju ändå roligt att kunna köra 50 mil utan att måsta lägga in proteser för kroppsdelar som fallit av påvägen :näsblod

Eller skulle det då vara bättre att satsa på en typ xt660x eller nått, tanken är ju att köra mesta dels Kurviga vägar, asfallt/grus, inne i stan och busa allmänt, ibland lite längre och ibland nått på bana.

Hur är det sen med wheelies, i vilken hastighet går det bra att få upp den i och hur hårt har ni kört på bakhjulet?
Kom en om mig här om dagen, å de gick jäkligt fort!!
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top