Ktm 640

Duplex: ligga runt 40 på 2'an, sitt en bit bak, ungefär på den remmen tvärs över sadeln, vrid fullt på gasen samtidigt som du rycker lite i styret. Funkar för mig ;)
 
Du sitter så langt bak ja.
Sitter så hele reima er synlig bak meg jeg :gnissla
Men jeg fikk den til å løfte seg noen ganger. Men det jeg syntes var litt rart, var det jeg beskrev i forrige posten min (siste på forrige side) At noen av gangene dro ikke sykkelen som den skulle.
 
Ktm

Hej alla glada!

Håller på och letar efter en ktm 640 03 04... vill ha en offroad, funderar på att köpa en motard nu... behöver man byta bakfälg med? el räcker de med att skicka på 21" fram och bara byta däck bak, skiljer nå mer? det borde väl gå att försäkra in den som offroad fast de e en motard från början?

tack.

mvh Jonas
 
någon som vet vad part-no på enduro bakskärmen till ktm 00a är?
o vart man köper den billigt? inga problem med tyskland så länge butiken är serriös
 
Slurer clutchen hvis det blir for lite veske i beholderen? Clutchen min lekker litt i pumpa på styret.
 
Slurer clutchen hvis det blir for lite veske i beholderen? Clutchen min lekker litt i pumpa på styret.

är lite dålig på norska....
Antar att det är huvudcylindern som läcker..
Finns reprations sats man köper o byter ut en bit med 2 packningar på tyvvär kostar den typ 500kr sek
 
Har hört att det ska finnas strypningar på 640:n, Hur vet jag om dem sitter kvar på min hoj? Hur tar jag bort osv osv???
 
Har hört att det ska finnas strypningar på 640:n, Hur vet jag om dem sitter kvar på min hoj? Hur tar jag bort osv osv???

EPC och SAS... Seek and thy shall find... finns den del o läsa...

SAS är inte nån strypning egentligen, bara cirkulerar lite varmluft ;) EPC begränsar effekten på tvåans o treans växel... Ryktet säger att det inte spelar nån roll på min -05'a men jag har slit ur kontakten till EPC'n bara för att...
 
EPC och SAS... Seek and thy shall find... finns den del o läsa...

SAS är inte nån strypning egentligen, bara cirkulerar lite varmluft ;) EPC begränsar effekten på tvåans o treans växel... Ryktet säger att det inte spelar nån roll på min -05'a men jag har slit ur kontakten till EPC'n bara för att...


SAS fanns inte på 2002 däremot EPC!!
 
är lite dålig på norska....
Antar att det är huvudcylindern som läcker..
Finns reprations sats man köper o byter ut en bit med 2 packningar på tyvvär kostar den typ 500kr sek

Takk.
Undersøkte i Norge, rett under 400 kr.

Noen som vet svaret på spørsmålet mitt? slurer clutchen ved lite væske i beholderen?
 
Vibrationer

Köpte mig en Ktm 640 sm idag...hel nöjd med draget och chassit =) men ska de verkligen vara SÅ mkt vibrationer? har läst här en hel del trådar att de vibrerar, men tyckte de va lite väl mkt... fötter å arsle somna ju nästan =( nått som kan va fel? nått man kan göra? det är en -04 med under 800mil på mätarn.

tacksam för svar.

mvh Jonas
 
Köpte mig en Ktm 640 sm idag...hel nöjd med draget och chassit =) men ska de verkligen vara SÅ mkt vibrationer? har läst här en hel del trådar att de vibrerar, men tyckte de va lite väl mkt... fötter å arsle somna ju nästan =( nått som kan va fel? nått man kan göra? det är en -04 med under 800mil på mätarn.

tacksam för svar.

mvh Jonas

Ride it like you stole it and the vibrations will magiclaly disappear...

Det ska va så... Jag åkte 40 mil nästan förra veckan samma dag, tyckte inte det var så farligt, mest ont i röven ;)
 
Köpte mig en Ktm 640 sm idag...hel nöjd med draget och chassit =) men ska de verkligen vara SÅ mkt vibrationer? har läst här en hel del trådar att de vibrerar, men tyckte de va lite väl mkt... fötter å arsle somna ju nästan =( nått som kan va fel? nått man kan göra? det är en -04 med under 800mil på mätarn.

tacksam för svar.

mvh Jonas

Röven vänjer du dig vid, vibrationerna i fötterna kan hjälpas ganska mycke med olika skor/stövlar.... själv tycker jag de va värst i händerna... men när de svänger mycke eller på ett hjul tänker man inte på vibrationer längre....

sen finns de ju gelsadlar om man vill ha en bättre fåtölj...:tummenupp
 
Köpte mig en Ktm 640 sm idag...hel nöjd med draget och chassit =) men ska de verkligen vara SÅ mkt vibrationer? har läst här en hel del trådar att de vibrerar, men tyckte de va lite väl mkt... fötter å arsle somna ju nästan =( nått som kan va fel? nått man kan göra? det är en -04 med under 800mil på mätarn.

tacksam för svar.

mvh Jonas

och då har väl ändå 640:n den mjuka sadeln eller har den samma stenhårda som 625:an? Vet iallfall att min polares duke känns som en soffa om man jämför med min.

Tycker inte vibrationerna alls är så farliga.. Ska man köra långt gäller det dock att hitta en bra marchhastighet annars kan det blir jobbigt. Pröva annars någon annan LC4 och känn om det är någon skillnad.
 
Köpte mig en Ktm 640 sm idag...hel nöjd med draget och chassit =) men ska de verkligen vara SÅ mkt vibrationer? har läst här en hel del trådar att de vibrerar, men tyckte de va lite väl mkt... fötter å arsle somna ju nästan =( nått som kan va fel? nått man kan göra? det är en -04 med under 800mil på mätarn.

tacksam för svar.

mvh Jonas

:D hahaha
Det undrade jag också ... men men fick höra att om man vill ha komfort så ska man paddla kajak o inte köra LC4 hehe....
är väll rätt normalt att röven sommnar o fötterna med även läst någon på forumet klagade på att man ser suddigt pga alla vibrationer :yoparty

Välkommen till KTM GIGANTSTÅNKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tänk på o dra alla skruvat extra hårt annars kommer hojen o vibrera i delar

och då har väl ändå 640:n den mjuka sadeln eller har den samma stenhårda som 625:an? Vet iallfall att min polares duke känns som en soffa om man jämför med min.

Tycker inte vibrationerna alls är så farliga.. Ska man köra långt gäller det dock att hitta en bra marchhastighet annars kan det blir jobbigt. Pröva annars någon annan LC4 och känn om det är någon skillnad.


03 o frammåt kom den smalare sadlen med..... mkt mindre komfort men rejsigare hojjen blir smalare typ
 
Last edited:
Duplex: ligga runt 40 på 2'an, sitt en bit bak, ungefär på den remmen tvärs över sadeln, vrid fullt på gasen samtidigt som du rycker lite i styret. Funkar för mig ;)
va:va min går upp på 2an med bara gas, fullgas på 3an så reser sig framhjulet ett par cm över marken, rycker man lite så går den upp riktigt fint på 3an med
 
Hur e servningen på en lc4 640?

Å e reservdelarna billig, ganska billiga, dyra eller skit dyra:)?

Å e de lätt å regga den som 25kw? (DVS finns de tex strypsatser, å måste man bänka å sånt??)
 
Hur e servningen på en lc4 640?

Å e reservdelarna billig, ganska billiga, dyra eller skit dyra:)?

Å e de lätt å regga den som 25kw? (DVS finns de tex strypsatser, å måste man bänka å sånt??)

Har för mig att om du tittar på 625 så är dem redan reggade 25kw .. även 660 o båda dessa hojar anses som lite roligare än 640n..

Annars så antar jag att man kan köpa strypkit för 640n..

Reservdelarna är ganska bra pris på för o vara landsvägs andpassade.. Är nästan priser som reservdelar för crossar på LC4an.. dvs mkt bra
O 640n duger mkt bra till lek o bus också .. med rätt teknik så plockar du upp hojen i typ 100km/H nästan även med ganska hög drevning
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top