Ktm 640

Tack, fast TM40 är väl en flatside? Men det låter ganska vettigt med 165 endå.

Känns inte så bra att den nya grafitringen börjat smälta av avgasknallarna efter 2 mils körning..

Hoppsan :( fort och fel ...

Har nyligen inhandlat en KTM 640 lc4 -05.
Tycker den går lite trögt trodde det skulle vara lite bättre pulver i den är dock absolut inte missnöjd utan super nöjd. Har läst lite och förstår att 640 går lite sämmre men man slipper serva den varrnan dag.

Dock så underar jag om det finns nått man kan göra utom o köpa helsystem.

Dreva har jag tänkt då hojjen mest är för lek och lära sig köra på slangen. Som det är nu orginal så går den upp lätt på 1an men 2an måste man koppla upp den för att få upp provat o ryckt dom en galning o suttit rätt långt bak men de går inte.

Läste i forumet i denna tråd att nån hade drevat 15-38 och att den gick upp lätt på 2an då. Frågan är hur mkt hastighet tappar man nån som har en ~ lista?

Har även läst att ombestycka fuggen innebär det att man måste serva oftare?

/MvH Oscar

tja jag har en ktm 640 -05 som jag har acra pipor på samt mikuni tm40 har även drevat upp den 3 kugg bak hojen går att köra 170 stålet :) 140-150 bekvämt den går att gasa upp på 3:ans växel runt 80-90km/h med ett ryck utan problem. gasa upp den på 2:an orginal är inga problem.

vad står "SM" för?

har blivit erbjuden ett byte, och hojen som jag har blivit erbjuden är en KTM 640 SM -02

det står vell inte för "SnikModell" ? :brinnerup

vad står "SM" för?

har blivit erbjuden ett byte, och hojen som jag har blivit erbjuden är en KTM 640 SM -02

det står vell inte för "SnikModell" ? :brinnerup

Japp snikmodell! :D

Nä de hette så -01/02 vad jag vet. Dock så kom en del uppdateringar såsom magurastyre & 5" fälg i bak samt något tillplattad ramrör nere vid ena oljefiltret på höger sida för lättare byte. En del klagade på seg/klen frambroms på en del -02 men det där får du prova själv. 625-02 hette supercomp.

Nu har jag också köpt en :hej En 640 Prestige -04. Bara 295 mil =) Men visst är den ändå lite trött.. trots ktm effektljuddämpare, öppnad luftburk och nu även bortkopplad epc. Är det värt att ge sig på ett förgasarbyte tycker vi?

Nu har jag också köpt en :hej En 640 Prestige -04. Bara 295 mil =) Men visst är den ändå lite trött.. trots ktm effektljuddämpare, öppnad luftburk och nu även bortkopplad epc. Är det värt att ge sig på ett förgasarbyte tycker vi?

Japp, och en vassare kam :tummenupp

Har en 640 Adv -04 med Sebring-slipon. Tycker den har väldigt dåligt drag på botten av registret. Var först inne på att lågfartsbestyckningen är fel, men är även inne på att min SAS kan sätta lite käppar i hjulen (haha.. sjukt kul). Tror den är original i övrigt förutom 175 i huvudmunstycke och 1.1 i luftmunstycket (?). Vad ska jag satsa på för bestyckning? Hade tänkt riva bort SAS:en, läste att den skulle bli mycket snällare att ställa in efter det...

hejsan! har en 640 sm -04 som jag undrar om det på nått sätt går att sätta på endurohjul på? Ska tydligen funka med ett bakdäck från 640E, vad jag har hört!? Men fram är det ju fetare axel + fyrkolvsok istället för tvåkolvs som på 640E. Ska upp till skogarna i norrland o köra, och har ingen lust att köpa en till hoj bara för det. Finns det endurohjul som passar??

MVH Johan

Fy fan vilken underbar hoj detta är asså :O (KTM 640 asså...)

Ni ska nu få en miljon frågor av mig..

Varför sitter kicken på fel sida? och likaså drev/kedja? :va

När ska det bytas olja/filter och allt annat?

Och nu till den dummaste frågan.. varför är dom ap-dyra? är det bara för att folk resonerar som jag, att det är en jävligt skön hoj?

Mvh

Fy fan vilken underbar hoj detta är asså :O (KTM 640 asså...)

Ni ska nu få en miljon frågor av mig..

Varför sitter kicken på fel sida? och likaså drev/kedja? :va

När ska det bytas olja/filter och allt annat?

Och nu till den dummaste frågan.. varför är dom ap-dyra? är det bara för att folk resonerar som jag, att det är en jävligt skön hoj?

Mvh

Därför pga motorkontruktion antar jag

Nja 500mil låter väl rimligt men oftare vid hårdare körning.

Nja för att KTM har satsat på roliga hojar & billiga reservdelar, kolla bara på plasten & jämför med vilken japanare!

Gavel till luftburken

Då jag i denna tråd, måla om fullackad KTM 640, plockat av lite kåpor funderar jag på att borra upp gaveln på luftburken för att få mer luft till HSR42an.

Vilken "modell" är lämpligast?
luftb.jpg
luftb2.jpg

Är det bara att avlägsna tätningen på insidan av luftburksgaveln, eller borrar/sågar ni genom den?
luftburkinsida.jpg

Behöver man bestycka om förgasaren om det flödar bättre. Orginalfiltret får vara kvar ännu så länge.

Har ni öppet rätt in eller kör ni med galler eller något nät?
Var har ni köpt det då?

/R

Last edited:
Behöver man bestycka om förgasaren om det flödar bättre. Orginalfiltret får vara kvar ännu så länge.

Har ni öppet rätt in eller kör ni med galler eller något nät?
Var har ni köpt det då?

/R
Så länge du inte ändrar till något annat filter,avgas el liknande så ska du inte behöva bestycka om.

Iom att du har ett filter inne i boxen så blir de ju inte öppet hela vägen in till förgasaren om de är så du menade vilket inte är att rekomendera. :)

Så länge du inte ändrar till något annat filter,avgas el liknande så ska du inte behöva bestycka om.

Iom att du har ett filter inne i boxen så blir de ju inte öppet hela vägen in till förgasaren om de är så du menade vilket inte är att rekomendera. :)

Ett luftfilter kommer jag ha kvar. Idag är det ett skumfilter och det kommer sitta kvar, sålänge.

Tänkte bara om det påverkade luftflödet, men när jag tänker efter så borde det inte göra det...

Hade inte du tagit bort luftburken helt Slappa, eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Bild på din installation?

:)

/R

tjena..
jag har sökt både här på sh och på google skiten men hittar inte så behöver hjälp fort.. :huvet

klotade me hojen i förra veckan och behöver ett nytt baklyse till min 640 -01
vart fan finner man ett sådant? :brinnerup
lite bråttom e det då jag ska besiktiga hojen väldigt snart också.. typiskt..

tacksam för svar

MVH

tjena..
jag har sökt både här på sh och på google skiten men hittar inte så behöver hjälp fort.. :huvet

klotade me hojen i förra veckan och behöver ett nytt baklyse till min 640 -01
vart fan finner man ett sådant? :brinnerup
lite bråttom e det då jag ska besiktiga hojen väldigt snart också.. typiskt..

tacksam för svar

MVH

Vassego:

Själva lampan: 58414040100

Glödlampan:58414042000

Sök efter det på http://www.karlstrommotor.se/ så finns det där.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti