Saker man inte får skämta om.

Samtidigt så ska dom ju ge fan i att blanda in religion i skolan.

Haha, så jävla fel du kan ha.

Självklart ska religion ingå i skolan, vart fan skulle man annars göra av religionsundervisningen?

Däremot ska väll skolorna inte förespråka en viss religion framför någon annan - eller något sådant skit.

Sen så tror jag Bushido gick i skolan för mer än några år sen (fick den känslan) och då var ju Sverige "mer" kristet.
Annars stämmer det ju som hans rektor säger, vad fan ska icke-kristna få massa fördelar (slippa de tråkiga, ta del av det goda) i ett kristet samhälle för?

Det jag tror Honkie menade var att skippa religionsundervisning helt.
:krama

Haha, så jävla fel du kan ha.

Självklart ska religion ingå i skolan, vart fan skulle man annars göra av religionsundervisningen?

Jag tolkar Holkiie som att man skall ha religionsundervisning men avlägsna alla religiösa inslag i skolan f.ö.

Där håller jag med honom. Religionen har en central roll i så gott som hela världen och att utbilda barn och ungdomar och rusta dem för livet innebär givetvis att man ger dem kunskap i alla ämnen som påverkar och formar samhällen och andra människor. Alltså är religionskunskap ett självklart ämne i skolan. Religionsutbildningen skall självklart vara objektiv och distanserad och inte favorisera eller demonisera utan utbilda sakligt om världens religioner.

Däremot skall man ta bort alla religiösa inslag UTANFÖR religionsutbildningen. Det skall inte sjungas psalmer eller käkas oblater eller bugas mot Mecka eller hållas till i lokaler som tillhör religiösa samfund om man inte är där i utbildningssyfte.

You are correct sir.

Så man ska inte vara ledig vid jul?
Inte fira lucia?
Inte heller kristi himmelsfärd?

Ok det är väl bara lucia som de får gå luciatåg o sjunga, men de var vackert när jag gick i skolan o mysigt

Ja men nu snackar du ju om "främmande" religioner?
Sverige har ju knappt några såna seder längre förutom de få "helgdagar" vi är lediga. och då är ju merparten av svenska bara lediga. de firar inte...

men jag håller med om att ta bort andra inslag som du skrev ovan.
Vi borde åka ner till bagdad och smälla upp en stor fet kyrka och tukta dem till kristendomen!

Last edited:
Inte fira lucia?

Ok det är väl bara lucia som de får gå luciatåg o sjunga, men de var vackert när jag gick i skolan o mysigt
Lediga ska dom vara. Vad har ledigheten med deras firande i skolan att göra? Absolut ingenting. Framförallt lucia borde förbjudas.

Last edited:
Inte fira lucia?

Självklart skall vi behålla helgerna eftersom de har övergått till traditionella familjehögtider snarare än religiösa högtider. Och oavsett vad familjen firar på sin ledighet så skall ungarna vara jullediga men skolan ska inte släpa med kottarna till kyrkan och sjunga psalmer i skolans regi.

Man skall ha en bra religions- och samhällsundervisning så barnen förstår var olika högtider har sitt ursprung och historia bakom men däremot skall inte skolan pracka på ungarna ett firande med religiösa inslag.

Ontopic!

Vad får man inte mer skämta om?

Jag skämtar ofta med min bror om gay-incest skämt. det tycker vi är skoj. fast det är ju extremt internt också...

Ontopic!

Vad får man inte mer skämta om?

Jag skämtar ofta med min bror om gay-incest skämt. det tycker vi är skoj. fast det är ju extremt internt också...

Du får skämta om absolut vad du vill så länge de som hör inser att det bara är ett skämt. Rasistiska skämt kan ju vara hur roligt som helst så länge man inte tror att människan är det minsta seriös. Då blir det genast tråkigare.

Du får skämta om absolut vad du vill så länge de som hör inser att det bara är ett skämt. Rasistiska skämt kan ju vara hur roligt som helst så länge man inte tror att människan är det minsta seriös. Då blir det genast tråkigare.

Japp.. å på nätet kan man ju vara lite försiktigare eftersom folk har svårt att förstå/missuppfattar gärna när man skämtar.

:3freak

Joo... eller? :krama

Last edited:
Det är inte ok att "skoja" mot någon och påstå att någon de känner har dött.

Tänker du på den där busringningen som cirkulerade på nätet för ett tag sen? Den om att hockeylaget hade kört åt helvetet med bussen. Den var rätt osmaklig faktiskt. Har det för att förövaren blev dömd för misshandel, eller nåt liknande, pga den, så han fick vad han förtjänade iaf.

Inte fira lucia?

Nu är det ju lite skillnad på en religion och en kultur.
Jul, lucia, påsk tillhör våra seder och tradtioner, dvs vår kultur.
Har i dagens samhälle knappast en "religiös" betydelse längre på det sättet som det hade förr i tiden utan är meridag en kommersiell högtid.
Så nej dessa "ledigheter" borde inte förbjudas.

Nu är det ju lite skillnad på en religion och en kultur.
Jul, lucia, påsk tillhör våra seder och tradtioner, dvs vår kultur.
Har i dagens samhälle knappast en "religiös" betydelse längre på det sättet som det hade förr i tiden utan är meridag en kommersiell högtid.
Så nej dessa "ledigheter" borde inte förbjudas.

Jag har inte sagt att de ska förbjudas heller, det var honkie som ville ha bort religösa inslag och jag tog upp dessa tre som exempel men det var tydligen ine på det sättet han menade.

Back to topic!

Tänker du på den där busringningen som cirkulerade på nätet för ett tag sen? Den om att hockeylaget hade kört åt helvetet med bussen. Den var rätt osmaklig faktiskt. Har det för att förövaren blev dömd för misshandel, eller nåt liknande, pga den, så han fick vad han förtjänade iaf.

Tänkte bara på vad jag aldrig skulle uppfatta som roligt om någon försökte skoja med mig. Men den där historien kommer jag ihåg, bland det mest osmakliga jag hört.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=651479

3923691254.jpg

:hihi

It's funny cause its true (inte prästens kommentar alltså, utan ironin i bilden)

Sak man inte får skämta om:

att ens flickvän kompis stammar... (detta är mycket olämpligt, speciellt om det står 8 andra honor runt omkring)..

Jag sprang iväg när jag insåg vad jag gjort. :gnissla

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...