Saker man inte får skämta om.

Jag avskyr benämningen "politisk korrekt", men jag tycker att det verkar vara mer ok (dvs pk) att dra blatteskämt i fikarummet än dito om judar.

saken med judar.. eller de jag har träffat är att det tar sig själv på för stort allvar.

De flesta reagerar eftersom att vi grundskolan fått lära oss att förintelsen är historiens värsta övergrupp mot en folkgrupp. Av någon anledning glömde grundskolan i princip helt bort personer som Stalin och PolPot. Är ni förresten medvetna om att FN har röstat igenom att man inte får kritisera Islam? innan ni tar det som ett dåligt skämt kan ni läsa mer här...
http://www.wwrn.org/article.php?idd=16374&sec=33&con=64

Det finns en sak man aldrig, ALDRIG får skämta om. Det går bra att skoja om att jag är bög, muslim, har ful flickvän, ful MC eller otrogen fru, men man får aldrig, aldrig någonsin skämta om min dator. Det är dödsstraff på det. Allvarliga saker.
Säger nån att min hem-pc suger, då är det omedelbart knogslagsmål.

Vart lyckas du läsa det? :va
Jag ser ingenting om att förbjuda vare sig "skämt" eller "kritik" av islam....

Ur min länk:

"The 53-member state forum adopted a resolution, presented by Pakistan on behalf of the Organization of the Islamic Conference (OIC), deploring the intensification of a "campaign of defamation" against Muslims following the Sept. 11 attacks in the United States.
...
Stereotyping of any religion as propagating violence or its association with terrorism constitutes defamation of religion. It unfortunately breeds a culture of hatred, disharmony and discrimination," Pakistan's envoy, Masood Khan, said in a speech on behalf of the OIC, which links 57 Islamic nations. "

Defamation enligt wikipedia:
"In law, defamation (also called calumny, libel, slander, and vilification) is the communication of a statement that makes a claim, expressly stated or implied to be factual, that may give an individual, business, product, group, government or nation a negative image. It is often, but not always, a requirement that this claim be false, and, or alternatively, that the publication is made to someone other than the person defamed."

Om jag läser ditt svar ordagrannt håller jag med om att vare sig orden skämt och kritik står med i artikeln. Jag tror dock vi båda kan vara överrens om att de s.k Muhammedbilderna sågs som skämt och/eller kritik i västvärlden, men med tanke på att en Fatwa utlystes tror jag inte de Islamska staterna höll med. Frågan är bara vem som skall tolka...

Defamation enligt wikipedia:
"In law, defamation (also called calumny, libel, slander, and vilification)

...

Defamation = Förtal

Förtal är även förbjudet i sverige och dessutom finns det lagar mot "hets mot folkgrupp" så faktiskt förstår jag inte vad som är så häpnadsväckande.

Det vi pratar om är dessutom inget förbud utan en resolution som alltså inte är något mer än en bestämd rekommendation.

Så, varför är det så häpnadsväckande fel att REKOMMENDERA folk att undvika FÖRTAL av muslimer? :va

Hade det varit KRITIK eller SKÄMT som det hela gällde hade jag stått på barikaden bredvid dig och resten av bomberjackorna.

Hade det gällt ett juridiskt giltigt FÖRBUD så hade jag eldad rondellhundar och FN-flaggor bredvid dig jag med.

Jag tycker det är okej att skämta om absolut vad som helst så länge jag folk vet att man skämtar. Jag och många som jag känner finner det väldigt underhållande att ibland skämta om så otroligt vidriga saker som möjligt. Nazism, pedofili och så vidare. Det mesta är inte ens skämt utan bara uttalanden som är ren shock value för att det är oväntat.

Man får ju lov att anpassa sig lite. Det har egentligen ingenting med politisk korrekthet att göra utan det har att göra med hur väl du känner människor. Jag tycker folk som drar rasistiska skämt är dumma i huvudet om jag inte känner dom. Det blir helt plötsligt förbannat tråkigt ifall man inte är säker på om de är seriösa eller inte. Därför kan man ju ta det lugnt med att skämta om sånt som kan uppröra folk om man inte känner dom, det är inte politisk korrekthet utan mer respektfullt kanske.

Mycket kan man skoja men inte allt, pedofil fräckisar och sån skit blir jag förbannad av när jag hör!

Det här varte ju ett jevla liv om ... :hihi
[YOUTUBE-ID]705VBVogJx4[/YOUTUBE-ID]

saken med judar.. eller de jag har träffat är att det tar sig själv på för stort allvar.
dom jag träffat driver satan om sig själva men blir putta när andra gör det.

Sen brukar småbarn va känsligt område.

Skämta om vad ni vill men personligen tycker jag helt enkelt inte att det är roligt att skämta om folkmord och sexuellt utnyttjade småbarn. Man vill ju inte vara moralkärring förstås men det finns faktiskt "skämt" som man bara blir illamående av.

Känns som det är samma personer som gillar snuffmovies och Ogrish som drar såna skämt. Dvs små töntar.

Man får skämta om allt.
De som tar illa upp av vissa skämt gör det ofta för att det kommer "för nära".

Harmynta som har oralsex.

Mongoloida som äter vispgrädde.

Visa saker bör man ju inte skämta om, men allt går att skämta om.
Vissa skämt är bara så fel, sjuka, respektlösa att man bara vill dö, men det är det som är poängen med dem.
Tex. "engla-skämten".

Angående religion: Kan någon förklara hur det kommer sig att jesus alltid föds på samma dag men dör alltid på olika dagar (då påsken varierar). En vän frågade en troende arbetskollega som skulle ta upp frågan med prästen :hihi

Och om det nu från början bara fanns adam och eva och de fick två söner hur gick det till då det enligt bibeln i början inte fanns några andra människor, hur fann deras söner :tuttar

Ge mig svar på detta så jag kan fira påsk i lugn och ro utan att behöva överanstränga de två överlevande hjärncellerna

Last edited:
Och om det nu från början bara fanns adam och eva och de fick två söner hur gick det till då det enligt bibeln i början inte fanns några andra människor, hur fann deras söner :tuttar

Ge mig svar på detta så jag kan fira påsk i lugn och ro utan att behöva överanstränga de två överlevande hjärncellerna

Motherfucker.

Något jag inte förstår är när tjockisar blir sura för att man skEmtar om just det - fettosar.

De har ju gjort ett aktivt val att bli fet (bortsett tjocka småbarn). Om inte så tyder det ju bara på att de inte kopplar orsak - verkan vilket tyder på att de är lägre stående individer och således borde drivas med.

Inte fan inbillar jag mig att det är maten eller någon annans fel att jag börjar bli mullig. Det är för att jag varit förjävla lat och inte orkat röra på mig :fakta

Är det dom enda bristerna du hittar i den berättelsen så hoppas jag du får svar och kommer till ro med din nya tro.

Själv är jag skeptisk till en del anda grejor i den boken med.
Det där med att dela fem bröd och två fiskar på flera tusen människor, hur fa räckte det, surströmmingen uppfanns ju inte förän långt senare...

Är det dom enda bristerna du hittar i den berättelsen så hoppas jag du får svar och kommer till ro med din nya tro.

Själv är jag skeptisk till en del anda grejor i den boken med.
Det där med att dela fem bröd och två fiskar på flera tusen människor, hur fa räckte det, surströmmingen uppfanns ju inte förän långt senare...
Enkelt.
En skitig hippie som står och flummar på en kulle börjar snubbla runt med en handfull skorpor och eklia fiskar bland publiken, samtidigt som han påstår att det skall räcka till alla.
Skulle du smaka?

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...