Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte hur du har tänkt här, på vilket sätt är sexualitet en övertygelse?? Menar du att hunger också bara är en övertygelse?? Senast jag kollade anågs den mänskliga sexualiteten vara en drift men har du annan info tar jag gärna emot den. Jag har inte heller sett att tro skulle vara det men som sagt har du annan infor så ser jag fram till det!Jag ser inte varför SEXUALITET skulle stå över RELIGION. För mig är båda två samma sak, en övertygelse.
Självklart inte.
De är inga domare som ska avgöra vem någon får älska eller inte.
Jag fattar inte hur du har tänkt här, på vilket sätt är sexualitet en övertygelse?? Menar du att hunger också bara är en övertygelse??
Så frågan är kvar: Varför ska religionsargumentet vara så starkt?
Hunger är ett basbehov, det är inte sex. Det finns många olika sexualiteter i världen och man behöver inte gilla alla, lika lite som man behöver gilla religion så jag ser inte varför den ena ska stå över den andra.
Jag tror oerhört hårt på personers till egna åsikter och vill stimulera till deras rätt att tänka och fundera själv men jag anser samtidigt att denna gåva är "bortkastad" i ett system som inte uppmuntrar till kritiskt tänkande, ifrågasättande och kunskapssökande. Útnyttjar du inte dessa färdigheter så tänker du inte fritt utan papegojar vad andra har berättat för dig.Varför ska religionsargumentet vara så starkt? Därför att det är var människas rätt att tro på vad de vill och hur de vill - så länge de inte skadar nån annan. Kan du bevisa att de har fel, kan du bevisa att det inte finns en gud? Varför ska man tvinga folk att göra oviktiga saker som de ogillar och som de kommer må dåligt för? Är det din eller min uppgift att bestämma vad man ska tycka om? Jag är själv ganska vänstervriden i min politik men att tvinga folk att må dåligt, det är jag inte för, oavsett vad som ligger bakom.
Du vill att kyrkan ska vara ett ställe som det inte är.
Du vill att kyrkan ska uppmuntra och stötta alla och låt den göra det då men du måste inse en sak: kristendomen tar avstånd från homosexualitet och därmed vill de som är troende inte viga homosexuella.
Varför skulle man inte få säga nej?
Det är inte direkt så att det är en statligt myndighet - längre.
Men att gifta sig i en religiös institution är väl inte en mänsklig rättighet, eller?
Därför att det är var människas rätt att tro på vad de vill och hur de vill - så länge de inte skadar nån annan.?
Kan du bevisa att de har fel, kan du bevisa att det inte finns en gud? Varför ska man tvinga folk att göra oviktiga saker som de ogillar och som de kommer må dåligt för? Är det din eller min uppgift att bestämma vad man ska tycka om? ?
Varför ska man tvinga folk att göra oviktiga saker som de ogillar och som de kommer må dåligt för?
Sex är ett överklassnöje![]()
Då missar man en viktig poäng, nämligen att det indirekt blir så att kyrkan accepterar att det finns en otolerans gentemot homosexuella.
Att lägga locket på och att blunda för att det finns homofientliga rörelser i Svenska Kyrkan är inte tolerbart.
Det splittar den Svenska Kyrkan och prästerna är inte bara en yrkesgrupp utan också språkrör för samfundet och måste acceptera och tolerara de lagar som vi i Sverige instiftar.
Det är inte olagligt att INTE viga dem, det kanske du har missat?
Och hur fasen tänkte du då menar du?
Vem är du som ska berätta för folk hur de ska tänka och tycka?
Vi kan ju inte gå till en grupp och berätta för dem att så här får ni inte tänka för det är inte etiskt korrekt!
Ren idioti, vill man inte viga homosexuella så gör man inte det, punkt. Det är inte olagligt att INTE viga dem, det kanske du har missat?
Det går ju inte ihop med deras så kallade tro som är så jävla helig, då ska de inte behöva gå emot sin egen övertygelse och vika sig "bara för att homosexuella numera får vigas i kyrkan".
Jag är en motståndare till svenska kyrkan men likförbannat så förstår jag att man inte kan tvinga dem till något de inte vill göra,
oavsett om det gäller att viga homosexuella eller viga mördare eller dylikt![]()
Jag blir förbannad på puckon som påstår att allt måste vara jämlikt och att om staten har bestämt en sak så är det så. Ursäkta om ni tar åt er men det är bara ett bevis på att ni är puckade, bara så ni vet.
Detta är inte en fråga om vad du får tänka eller tycka utan vad du kan behöva göra oavsett vad du tänker eller tycker. I viss mån kan jag iofs även debattera vad man "får" tänka och tycka om man med "får" menar att ditt tänkande och tyckande kan ha påverkan på andra, strida mot logik och kunskap eller bara användas som en ursäkt för att bete sig på ett eller annat sätt. Du, som tydligen är för att vi ska få tänka som vi vill är samtidigt noga med att påpeka att om vi inte tänker som dig är vi puckade. Något jag anser är varken logiskt elelr korrekt.Och hur fasen tänkte du då menar du? Vem är du som ska berätta för folk hur de ska tänka och tycka?
Vi kan ju inte gå till en grupp och berätta för dem att så här får ni inte tänka för det är inte etiskt korrekt!
Ren idioti, vill man inte viga homosexuella så gör man inte det, punkt. Det är inte olagligt att INTE viga dem, det kanske du har missat?
Det går ju inte ihop med deras så kallade tro som är så jävla helig, då ska de inte behöva gå emot sin egen övertygelse och vika sig "bara för att homosexuella numera får vigas i kyrkan".
Jag är en motståndare till svenska kyrkan men likförbannat så förstår jag att man inte kan tvinga dem till något de inte vill göra, oavsett om det gäller att viga homosexuella eller viga mördare eller dylikt![]()
Jag blir förbannad på puckon som påstår att allt måste vara jämlikt och att om staten har bestämt en sak så är det så. Ursäkta om ni tar åt er men det är bara ett bevis på att ni är puckade, bara så ni vet.
Utrota all religion.
|
|
Nyheter från Wunderlich
Wunderlich är ett företag i... |
|
|
Stark Future tredubblar omsättningen
Barcelona, Spanien – april ... |
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |