Präster och homoäktenskap

Jag antar att det kommer bli ramaskri nu men är inte homosexualitet en böjelse som vilken annan böjelse som helst? S/m, swingers osv? Fattar inte varför man vill få denna böjelse till ett etniskt ny ras inom människosläktet?
Rättigheterna att få viga sig i kyrka eller borgligen borde vara skitsak i det stora och är säkert det för de flesta paren förstår bara inte varför just homosexuella skall vara så j-vla märkvärdiga:confused:

• Gilla
Reaktioner: R2
Har du någon länk? Det är inte så att jag inte tror dig men jag skulle vilja läsa mer.

Jag hittar inget när jag googlar, men det lär vara Aftonbladet eller Expressen eftersom jag har läst det på nätet.

Först ville hon inte sälja dom, men efter att kunden hade pratat med sin gynekolog fick hon ändå köpa dom, men sedan slutade det apoteket att ligga på lager av dom pillrena, utan tog bara hem dom på beställning (5-7 dagar) vilket ju gör själva pillret om inte verkningslöst så behäftat med en hel del extra besvär. (det bör tas dage n efter, men lär ska fungera upp till tre dagar efter)

Det löste sig dock på något vis tycks jag minnas, jag tror att det var gynekologen på orten som började lagerhålla dom...

???
Nu missuppfattade du mitt inlägg.

Jag tror inte jag missuppfattade ditt inlägg eftersom ditt andra inlägg säger ungefär samma sak. Du vill att kyrkan ska vara ett ställe som det inte är. I kyrkan finns kristna, en stor majoritet av kristna tycker inte om homosexualitet. Därmed inte sagt att de ogillar de homosexuella - stor skillnad. Du vill att kyrkan ska uppmuntra och stötta alla och låt den göra det då men du måste inse en sak: kristendomen tar avstånd från homosexualitet och därmed vill de som är troende inte viga homosexuella. Det är ganska enkelt.

Varför ska man få säga nej till det som präst? Får man som troende apotekare säga nej till att sälja kondomer till homosexuella? Eller medicin? Ska man som kristen kunna vägra sälja mat på ica till muslimer, judar och alla andra syndare? Ska kvinnor vara utan hjälp när de ska föda ifall de inte är gifta på grund av att sjukhusen runt dig vägrar leverera barn åt syndare.

Alltså det kommer så många frågor ifall man tillåter människor att göra som dom vill på grund av sin tro. Religionen måste anpassas till samhället och inte tvärt om.

Varför skulle man inte få säga nej? Det är inte direkt så att det är en statligt myndighet - längre. Dina övriga exempel är ganska hjärndöda, det inser du antagligen själv. Varken kristendomen eller (normal) islam är emot andra religioner och utövare skulle inte låta bli att humant hjälpa andra - det är lite av grejjen. Men att gifta sig i en religiös institution är väl inte en mänsklig rättighet, eller?

... förstår bara inte varför just homosexuella skall vara så j-vla märkvärdiga:confused:

Det är de inte. De har bara stått på sig bättre på sistone.

Men frågan som jag uppfattade den är ju varför det är mer accepterat när någon använder religion som stöd för sina kontroversiella åsikter än annars?

Vi är så förbaskat rädda för att attackera religioner.

Ingen ska behöva göra något mot sin vilja om det går att undvika och inte är livsavgörande.
Således så anser jag att prästerna ska få välja själva om de vill viga homosexuella eller ej.
Diskriminering är helt ok, man ska inte behöva vara alla till lags.

Slutligen måste jag bara påpeka att alla präster måste vara tappade bakom en vagn, precis som alla andra kristna.

I kyrkan finns kristna, en stor majoritet av kristna tycker inte om homosexualitet.
Därmed inte sagt att de ogillar de homosexuella - stor skillnad.
...du måste inse en sak: kristendomen tar avstånd från homosexualitet och därmed vill de som är troende inte viga homosexuella.

Dina övriga exempel är ganska hjärndöda, det inser du antagligen själv.

Rundgång.

Varför skulle man inte få säga nej? Det är inte direkt så att det är en statligt myndighet - längre. Dina övriga exempel är ganska hjärndöda, det inser du antagligen själv. Varken kristendomen eller (normal) islam är emot andra religioner och utövare skulle inte låta bli att humant hjälpa andra - det är lite av grejjen. Men att gifta sig i en religiös institution är väl inte en mänsklig rättighet, eller?
Att vägra viga homosexuella är ju att diskriminera mot dem på grund av sexuell läggning och dessutom så hindrar du dom från att utöva sin religion. Även om det inte är en statlig myndighet så är det fortfarande ett arbete.

Mina övriga exempel tycker jag inte är hjärndöda, det har ju bevisligen redan hänt i Sverige och det händer i stor utsträckning i andra länder. I alla fall vad det gäller preventivmedel och dagen efter-piller. Nu är jag egentligen inte särskilt oroad om att det skulle hända i Sverige eftersom vi inte är ett särskilt religiöst land men det är principsaken att man på religiös grund får diskriminera andra och att det på något vis står högre än alla andra sorters diskriminering.

Så bara för att du tycker att alla kristna ska älska homosexualitet så blir det då?

Att vägra viga homosexuella är ju att diskriminera mot dem på grund av sexuell läggning och dessutom så hindrar du dom från att utöva sin religion. Även om det inte är en statlig myndighet så är det fortfarande ett arbete.

Varför är det diskriminering? Är kristet/muslimskt bröllop en mänsklig rättighet? Och var hindrar man dem från att utöva sin religion? Senast jag såg så kunde man vara både kristen, muslim, jude och scientolog som ogift.

Gällande kondomexemplet så har jag hört nåt sånt från USA men i övrigt, att en normalt funtad kristen, muslim, jude, homosexuell skulle låta bli att sälja mat till någon av de övriga eller låta bli att hjälpa dem föda barn var ganska dåliga exempel. Det har hänt mot judar för sisådär 60 år sen men sen dess?

Varför är det diskriminering? Är kristet/muslimskt bröllop en mänsklig rättighet? Och var hindrar man dem från att utöva sin religion? Senast jag såg så kunde man vara både kristen, muslim, jude och scientolog som ogift.

Gällande kondomexemplet så har jag hört nåt sånt från USA men i övrigt, att en normalt funtad kristen, muslim, jude, homosexuell skulle låta bli att sälja mat till någon av de övriga eller låta bli att hjälpa dem föda barn var ganska dåliga exempel. Det har hänt mot judar för sisådär 60 år sen men sen dess?
Hur kan du inte se att det är att hindra dem från att utöva sin religion? Ska homosexuella tvingas leva i synd eller menar du bara att de ska aldrig någonsin ha sex med varandra? Hur som helst så är präst ett arbete och även om du inte är statligt anställd så har du ingen rätt att vägra människor dina tjänster bara för att du inte gillar t.ex bögar eller muslimer.

Mina exempel har jag valt ut för att visa ungefär hur långt det kan gå. Tillåter man det första så är det inte långt till andra, till tredje, till fjärde och så vidare. Det är inte särskilt troligt att någonting händer här i sverige men principen finns där. I och för sig har du ju sen tidigare inte varit särskilt villig att se längre än näsan vad det gäller till exempel ipred så jag är inte förvånad att du inte förstår vad försöker få fram med mina exempel.

Jag vill också påpeka att ingen homosexuell vill bli vigd av en präst som är emot homoäktenskap och att i praktiken kommer nog det här att fungera bra eftersom det säkert finns många som vill viga homopar. Det är bara principen om att religion står över andras rättigheter 2009 som jag inte gillar och som jag tycker är intressant att diskutera.

Det är stora och svåra frågor det här vem som ska få gifta sig med vem!

Så här tycker i alla fall jag:

En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell man.

En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell man.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell kvinna ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad man ska få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad kvinna.
En homosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en homosexuell man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell kvinna.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell man.
En heterosexuell kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En homosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell transsexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En homosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell man.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en heterosexuell kvinna.
En homosexuell kvinna ska inte få gifta sig med en homosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad manlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell man ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinna ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en heterosexuell transsexuell opererad manlig präst.
En heterosexuell transsexuell man ska få gifta sig med en homosexuell transsexuell opererad man.
En homosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska få gifta sig med en heterosexuell man.
En heterosexuell transsexuell opererad kvinnlig präst ska inte få gifta sig med en homosexuell transsexuell kvinna.

Hur kan du inte se att det är att hindra dem från att utöva sin religion? Ska homosexuella tvingas leva i synd eller menar du bara att de ska aldrig någonsin ha sex med varandra? Hur som helst så är präst ett arbete och även om du inte är statligt anställd så har du ingen rätt att vägra människor dina tjänster bara för att du inte gillar t.ex bögar eller muslimer.

Mina exempel har jag valt ut för att visa ungefär hur långt det kan gå. Tillåter man det första så är det inte långt till andra, till tredje, till fjärde och så vidare. Det är inte särskilt troligt att någonting händer här i sverige men principen finns där. I och för sig har du ju sen tidigare inte varit särskilt villig att se längre än näsan vad det gäller till exempel ipred så jag är inte förvånad att du inte förstår vad försöker få fram med mina exempel.

Jag vill också påpeka att ingen homosexuell vill bli vigd av en präst som är emot homoäktenskap och att i praktiken kommer nog det här att fungera bra eftersom det säkert finns många som vill viga homopar. Det är bara principen om att religion står över andras rättigheter 2009 som jag inte gillar och som jag tycker är intressant att diskutera.

Bara för att jag anser att det är olagligt att ladda ner och jag inte har problem med att rättighetsinnehavare får ut uppgifter om folk som sysslar med olagliga aktiviteter så ser jag inte längre än näsan räcker? Jag skulle tro att det är du som inte ser längre än till din egen husvägg och dina egna, egoistiska intressen.

Jag ser inte varför SEXUALITET skulle stå över RELIGION. För mig är båda två samma sak, en övertygelse. Alltså står inte den ena över den andra och tvärtom vilket också innebär att båda kan vägra varandra icke-livsnödvändiga saker som äktenskap. Varför är det diskriminering? Är det diskriminering när en kristen inte får komma in i en moské under en gudstjänst (eller vad det heter) också? Eller om en moderat vill komma in på socialdemokraternas partistämma?

Bara för att jag anser att det är olagligt att ladda ner och jag inte har problem med att rättighetsinnehavare får ut uppgifter om folk som sysslar med olagliga aktiviteter så ser jag inte längre än näsan räcker? Jag skulle tro att det är du som inte ser längre än till din egen husvägg och dina egna, egoistiska intressen.

Jag ser inte varför SEXUALITET skulle stå över RELIGION. För mig är båda två samma sak, en övertygelse. Alltså står inte den ena över den andra och tvärtom vilket också innebär att båda kan vägra varandra icke-livsnödvändiga saker som äktenskap. Varför är det diskriminering? Är det diskriminering när en kristen inte får komma in i en moské under en gudstjänst (eller vad det heter) också? Eller om en moderat vill komma in på socialdemokraternas partistämma?
Du förstår alltså fortfarande inte att ipred handlar om att ge privata vinstdrivna giriga företag samma rättigheter som polisen med skillnad att det är privat domstol där bevisbördan är lägre och att det är ett hot mot rättssäkerheten? Tack för att du bevisade att jag hade 100% rätt med mitt förra inlägg.

Jag tror inte att en kristen har några problem med att komma in i en moské under gudstjänst. Hur som helst är det knappast samma sak som att vara kristen, vara med i Svenska kyrkan och betala kyrkoavgift som går bland annat till vigsel och bli vägrad vigsel av prästen?

P.s nu blev det dålig stämning i tråden :gnissla

Last edited:
Du förstår alltså fortfarande inte att ipred handlar om att ge privata vinstdrivna giriga företag samma rättigheter som polisen med skillnad att det är privat domstol där bevisbördan är lägre och att det är ett hot mot rättssäkerheten? Tack för att du bevisade att jag hade 100% rätt med mitt förra inlägg.

Jag förstår och skiter i det. Det finns viktigare frågor i mitt liv än några snoriga fjortisar som inte vill betala för sig. Vård, skola, jämlikhet t.ex. Och den riktiga rättssäkerheten, den där ekobrott döms till åtta års fängelse och våldtäktsmord till sex månaders ungdomsvård. När jag hör det skiter jag i om Per Gessle får tag på ditt IP-nummer.

Jag tror inte att en kristen har några problem med att komma in i en moské under gudstjänst. Hur som helst är det knappast samma sak som att vara kristen, vara med i Svenska kyrkan och betala kyrkoavgift som går bland annat till vigsel och bli vägrad vigsel av prästen?

Du tror inte det, jag har provat och trots att jag inte är aktivt kristen så fick inte jag komma in. Men det kanske inte funkar så på alla ställen. Precis som alla präster inte är emot att viga homosexuella. Sen vill jag bara att du ska veta att kyrkoavgiften inte går till vigseln, den kostar extra. Begravning och begravningsplats däremot ingår. Där skiter de i vad du har för övertygelse. Och det är inte så himla svårt att gå ur kyrkan om man inte vill bidra.

Du tror inte det, jag har provat och trots att jag inte är aktivt kristen så fick inte jag komma in. Men det kanske inte funkar så på alla ställen. Precis som alla präster inte är emot att viga homosexuella. Sen vill jag bara att du ska veta att kyrkoavgiften inte går till vigseln, den kostar extra. Begravning och begravningsplats däremot ingår. Där skiter de i vad du har för övertygelse. Och det är inte så himla svårt att gå ur kyrkan om man inte vill bidra.
Jag hade inga problem med att komma in i alla fall. De hade inga problem med att svara på frågor efteråt heller. Han blev lite sur när jag frågade hur man kan försvara sharialagar däremot. :gnissla

Jag kollade bara på wikipedia lite snabbt och där stod det att det hjälper till att betala vigseln. Det här är saxat från svenska kyrkans hemsida:

Det här får vi för kyrkoavgiften

Svenska kyrkan är en öppen folkkyrka. Gudstjänster och kyrkor är öppna för alla som vill komma. Detta kostar naturligtvis pengar och vill vi att Svenska kyrkan skall finnas kvar med församlingar och kyrkor över hela landet krävs att många är med och betalar. Dessutom kan man inte heller räkna med att få nyttja alla kyrkans tjänster om man inte är med och bidrar till verksamheten.

Den som inte tillhör Svenska kyrkan får till exempel inte utan vidare disponera kyrkan, med präst, organist och vaktmästare, till en vigsel eller begravningsgudstjänst.

Fast det kanske är en tolkningsfråga? Det står ju faktiskt inte rakt ut att man får disponera präst, organist och vaktmästare till en vigsel ifall man betalar utan det står att man inte kan räkna med att få göra det ifall man inte är med i svenska kyrkan.

Religiösa är lika kokta i bajs som kommunister, fulla med dubbelmoral är de också.

Lägg ner kyrkan, ett krematorium räcker.

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back