Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
varför är det ingen som polisanmäler henne då?
typ: Jag såg henne skyffla ut grus på vägen
eller: att hon har kastat en pinne på en när han körde
massor med fall man kan ta upp.
Är det inte bättre och gå den rättsliga vägen fram ?
Jag bor inte i stklm men jag hade ringt 100% och anmält sånna fall.

Grejen är att vi bor i ett skitsäcksälskar land och därför kan kärringar kasta grus på vägar och pundare våldta brudar så de tar livet av sig inför rättegång...och sedan gå in i solnedgången med ett leende på läpparna medan vårt rättsväsende triumferande meddelar att "En än gång har vi lyckas att klämma åt ett brottsoffer !! "

Ok

Nej precis, inte alla.

Jörgen Karlsson heter jag

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=193226&d=1179000521
Dig vet jag varken vad du heter eller hur du ser ut.

Jag tror att du missuppfattat diskussionen kapitalt. Det är ingen här som skiter i kärringen. Vi vill bara inte ha fler såna kärringar och gubbar som vi måste handskas med. Du kan läsa själv om hur Markus vart stoppad medelst sopsäck av "Sopkvinnan" i Roslagen, en annan tant som det brustit för. Eller om alla de som blivit stoppade av tanten vid stallet på Bogan osv. Det räcker inte med att människor som kan tala för sig stannar och diskuterar allvaret i likhet med som tex Markus, Henrik, d1ce och jag gjort vid dessa tillfällen. Man måste även inse varför dessa människor till slut flippar ur och gör såna här vansinnesprotester. Kan man inte rannsaka sig själv så är det lätt att man just missuppfattar vad disskussionen i denna tråd handlar om.

Det här har inte det minsta att göra med inbrottstjuvar och underlägsenhet.

Jodå, det har visst med inbrottstjuvar att göra. Det är nämligen samma princip...Istället för att utkräva stenhårt straff, letar man efter "förklaringar" till deras urflippningar och något bra sätt att se till att de slipper undan.

Såhär ser JAG ut :http://www.mobilblogg.nu/1098 och heter Palle.

Last edited:
Det är livsfarligt för oss som åker hoj med detta på vägen.

Men varför inte köra på bana istället ???

Vägen är ju ingen racerbana.

Man måste även inse varför dessa människor till slut flippar ur och gör såna här vansinnesprotester.

Men tycker du ändå inte att det är konstigt att det i 9 fall av 10 är äldre kärringar som klagar på allt och alla? De har för få intressen och glädjeämnen i livet(Det är väl förmodligen det folk menar med att få för lite kuk) och blir därigenom bittra och måste gnälla på de som har kul, eller signa upp för en drejkurs alternativt börja med feng shui, samla helande kristaller eller nåt annat totalt menlöst och ointressant.

Deras identitet bli liksom gnällkärring i allt de gör, de måste lägga sig i allt och de tror därför att de har en betydelse i sin omgivning. Jag tror ni tar på er för mycket skuld i detta. Hade det funnits nåt annat lättillgängligt att klaga på så hade de attackerat dem istället. Jag har personligen noll respekt för dylika kärringjävlar. De är bara sura och bittra bla över att ingen finner dem attraktiva längre.

Jo, folk kör inte alltid med marginal men det som irriterar mig mest är att hon lika gärna kan få någon ovan, oskyldig övningsförare att dratta omkull med allvarliga skador eller värre som följd. Det bör inte finnas något försvar eller förståelse för vad hon gör.

Du kan ju även vända på detta resonemang mot gasglada mcförare som kör som fan och kör in i någon oskyldig efter vägen.

Jodå, det har visst med inbrottstjuvar att göra. Det är nämligen samma princip....

Det du vägrar inse är att det är DU som är inbrottstjuven i B&B-kärringen och sop-kvinnans ögon. Det är ju de som får sin tillvaro förstörd av folk som högaktningsfullt skiter i allt vad hänsyn och respekt är då de är ute och drar sina träningsrepor på sina "banor"...
Hon försöker skipa "sin rättvisa" på precis det sätt du hela tiden förespråkar.
Ingen har lyssnat på henne när hon pratat och hytt med näven så nu tar hon lagen i egna händer....
Lösningen är inte att "inbrottstjuva mer"(läs: "brassa järnet") förbi henne bara för att djävlas eller att skipa rättvisa åt andra hållet.....

Det finns inget som ursäktar henne när hon lägger pinnar och grus på vägen men ibland är folk här inne så djävla blinda för sitt egna beteende och sin egen del i problemet att det blir löjeväckande.

Grejen är att vi bor i ett skitsäcksälskar land och därför kan kärringar kasta grus på vägar och pundare våldta brudar så de tar livet av sig inför rättegång...och sedan gå in i solnedgången med ett leende på läpparna medan vårt rättsväsende triumferande meddelar att "En än gång har vi lyckas att klämma åt ett brottsoffer !! "

Jodå, det har visst med inbrottstjuvar att göra. Det är nämligen samma princip...Istället för att utkräva stenhårt straff, letar man efter "förklaringar" till deras urflippningar och något bra sätt att se till att de slipper undan.

Såhär ser JAG ut :http://www.mobilblogg.nu/1098 och heter Palle.

Bra! Tack! Jag tycker att tonen blir bättre när man är mindre anonym.

Jag håller inte med dig alls ang dina kopplingar till synen på brott&straff. Jag tycker inte att tråden ska glida över till det ämnet heller.

Det är ju fö roligt att den debattör i tråden som faktiskt stannat och sansat talat vett med kvinnan är Henrik, en av oss som har förmågan att se den större bilden i detta. Dvs att det inte enbart är kvinnans fel att det blivit så här.

Här är en annan tråd om sopkvinnan i Roslagen, en annan människa som har valt en farlig och felaktig väg att protestare mot hojåkare som passerat hennes hem i missilfart så många ggr att hon flippat ur när förmodligen inte polisen eller ngn annan kunnat hjälpa henne. Väldigt roligt skriven av Markus fö! :tummenupp
Markus gjorde helt rätta tycker jag, stannade och diskuterade sakligt med henne utan en massa hot som det pratas om här :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=186557

Last edited:
Att ta lagen i egna händer brukar ju annars vara poppis på detta forumet. Ge tanten en bössa så hon kan utdela nAkCskOtt på hojåkarna direkt istället?:rolleyes:

Ska man va mer seriös så kanske fler borde stanna o prata med henne? Så kanske både hojåkarna och hon hajjar problemen?

Din pappa kan inte lagen om han tror att det finns ett brott som heter "försök till personskada". Eller om han överhuvudtaget tror att något av dina presenterade brottsrubriceringar kan bli aktuella i detta fallet.

Eftersom en åklagare aldrig skulle kunna styrka uppsåt till mord eller dråp så skulle brottet möjligtvis kunna rubriceras som "vållande till annans död" eller "vållande till kroppskada" - detta eftersom uppsåtet troligen enbart sträcker sig till att få trafikanterna på vägen att dämpa farten. Och eftersom ingen sådan följdverkan uppstått så kan vederbörande inte dömas för dessa brott, inget av dessa är nämligen straffbara på försöksstadiet.

Däremot så kan man dömas för "framkallande av fara för annan", ett brott med två års fängelse som maxstraff, men som i detta fallet troligtvis hade resulterat i böter.

Är du polis eller jurist?

Det du vägrar inse är att det är DU som är inbrottstjuven i B&B-kärringen och sop-kvinnans ögon. Det är ju de som får sin tillvaro förstörd av folk som högaktningsfullt skiter i allt vad hänsyn och respekt är då de är ute och drar sina träningsrepor på sina "banor"...
Hon försöker skipa "sin rättvisa" på precis det sätt du hela tiden förespråkar.
Ingen har lyssnat på henne när hon pratat och hytt med näven så nu tar hon lagen i egna händer....
Lösningen är inte att "inbrottstjuva mer"(läs: "brassa järnet") förbi henne bara för att djävlas eller att skipa rättvisa åt andra hållet.....

Det finns inget som ursäktar henne när hon lägger pinnar och grus på vägen men ibland är folk här inne så djävla blinda för sitt egna beteende och sin egen del i problemet att det blir löjeväckande.

Grejen är att jag INTE kör för fort, eller ens fort på den där vägen, likförbannat fanns gruset där framör mig ett par ggr.

Grejen är också att ljudet på så långt håll är med mycket stor sannolikhet på helt laglig nivå.

Den viktigaste grejen är att det är INTE hennes väg och inte HENNES egendom som hon försvarar och som jag (eller någon annan här) gör intrång på.

Att ta lagen i egna händer brukar ju annars vara poppis på detta forumet. Ge tanten en bössa så hon kan utdela nAkCskOtt på hojåkarna direkt istället?:rolleyes:

Ska man va mer seriös så kanske fler borde stanna o prata med henne? Så kanske både hojåkarna och hon hajjar problemen?

Gärna, jag skulle nog vara en av de första att köpa henne bössa i present...OM tanten behövde det för att försvara det som är HENNES mot skitsäckar. Nu är det ju inte så att vägen är en del av hennes egendom som någon försöker stjäla eller skada så därför blir det ingen bössa till tanten.

Last edited:
Gärna, jag skulle nog vara en av de första att köpa henne bössa i present...OM tanten behövde det för att försvara det som är HENNES mot skitsäckar. Nu är det ju inte så att vägen är en del av hennes egendom som någon försöker stjäla eller skada så därför blir det ingen bössa till tanten.

Det är heller ingen enskild hojåkares väg vilket innebär att man inte har RÄTT att bryta mot hastighetsgränsen?

Men jag hajjar din poäng, gruset fäller både dem som tar det lugnt kring hus och de som gasar järnet.

Om det är sant så får det mig mer att undra varför de svenska männen inte vågar säga ifrån utan att det ska till en kvinna för att det ska hända ngt.

Markus beskrivning av mannen i tråden om sopkvinnan i länken i mitt förra inlägg känns symptomatisk.

Jag tror fö att mycket av ungdomskriminalitet och klotter skulle stävjas om den äldre generationens sura portvaktskärringar fanns kvar i de problembelastade bostadsområdena. Gamla damer är ett ev de få livsformer som kan sträcka upp en störig adidaskrigare som vandaliserar i en tunnelbanevagn. :D

Men tycker du ändå inte att det är konstigt att det i 9 fall av 10 är äldre kärringar som klagar på allt och alla? De har för få intressen och glädjeämnen i livet(Det är väl förmodligen det folk menar med att få för lite kuk) och blir därigenom bittra och måste gnälla på de som har kul, eller signa upp för en drejkurs alternativt börja med feng shui, samla helande kristaller eller nåt annat totalt menlöst och ointressant.

Deras identitet bli liksom gnällkärring i allt de gör, de måste lägga sig i allt och de tror därför att de har en betydelse i sin omgivning. Jag tror ni tar på er för mycket skuld i detta. Hade det funnits nåt annat lättillgängligt att klaga på så hade de attackerat dem istället. Jag har personligen noll respekt för dylika kärringjävlar. De är bara sura och bittra bla över att ingen finner dem attraktiva längre.

Om det är sant så får det mig mer att undra varför de svenska männen inte vågar säga ifrån utan att det ska till en kvinna för att det ska hända ngt.

Markus beskrivning av mannen i tråden om sopkvinnan i länken i mitt förra inlägg känns symptomatisk.

Jag tror fö att mycket av ungdomskriminalitet och klotter skulle stävjas om den äldre generationens sura portvaktskärringar fanns kvar i de problembelastade bostadsområdena. Gamla damer är ett ev de få livsformer som kan sträcka upp en störig adidaskrigare som vandaliserar i en tunnelbanevagn. :D
Hehe stämmer nog bra det.:tummenupp
De gånger man har blivit ordentligt tillsagd så har det alltid varit någon kärring som gafflat.
Först var det morsan eller faster eller nån annan.
Sen var det lite lugnt ett tag.
Sedan var det internatföreståndarinnan som trots sin ringa längd, men med militärisk disciplin, lyckades hålla en jävla ordning.

Nu för tiden är det kärri.. jag menar söta lilla sambon där hemma som ordnar. :)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bra skrivet Jörgen, bäst idag...:hihi

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bra skrivet Jörgen, bäst idag...:hihi

:D Ja fy fan vad skäll man har fått av lärarinnor, mattanter, kolloförestånderskor, portvaktstanter. Tog en i öronen gjorde de också så fort man klirrat en dora :gnissla

(Nu pratar jag ju själv om brott&straff fast jag inte skulle :3freak )

Last edited:
Bodde i Freddan ett tag

Bodde i Fredhäll ett tag.
Blev så J-a trött på folk som flyttade dit sen började de´klaga på planen som landade på Bromma.
Flyttar till ett ställe som ligger nära en motorbana ,sen börja klaga,fan folk e´inte kloka.
Samma sak med folk som flyttar till landet sen klagar de på att det luktar koskit hehe.

Kanske Damen i fråga bott där hela sitt liv men om inte :mad: .
Sen kan man ju slå av där det bor folk-hundar-hästar m.m.
Hänsyn.

Last edited:
Bodde i Fredhäll ett tag.
Blev så J-a trött på folk som flyttade dit sen började de´klaga på planen som landade på Bromma.
Samma sak med folk som flyttar till landet sen klagar de på att det luktar koskit hehe.
Flyttar till ett ställe som ligger nära en motorbana ,sen börja klaga,fan folk e´inte kloka.
Kanske Damen i fråga bott där hela sitt liv men om inte :mad: .
Sen kan man ju slå av där det bor folk-hundar-hästar m.m.
Hänsyn.

:va När blev Bulten en officiell motorbana??

om ni vill sjunka riktigt lågt så dom som fyller vägen med grus och grenar med mera. fyll deras tomt/er med skräp ni med och se vem som orkar längst att flytta skit.

annars gör som sig bör, ta kontakt med polisen angående detta och säg att det är en trafikfara för både bilar och mc.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC