Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Och jag bara hakade på och försökte vitsa till det lite i en annars så för och emot tråd.
Henrik
Tanten är ju förstås inne på fel spår, det är ju självklart. Jag har inte heller sett ngn i tråden som tycker att hennes metod är tillfyllest.
De två lägren i denna tråd tycks snarare präglas av olika förmåga/vilja att sätta sig in i hur den egna körstilen kan uppfattas av omgivningen och att detta påverkar svenssons bild av hojåkarna som grupp.
Själv har jag säkert bidragit till både negativa och positiva intryck av hojåkare hos den övriga befolkningen. Det är ju självklart så att om 1 av 10 kör som ett svin så får det lätt konsekvenser hos även de 9 som inte utsatt omgivningen för ngt irriterande. Om jag blir blockad av en bil när jag lungt glider mellan köerna så är ju min första gissning att det berör på att bilisten kanske fått ett finger eller en stukad backspegel av ngn hoj veckan innan.
Det ju trivialt
Tycker det vore enklare om alla tänkte själva,åt bägge håll,när det händer har vi en perfekt värld.
Henrik
Precis.
Själv brukar jag iaf försöka att ladda där jag tycker att det inte stör. Om en sån gentlemannaregel vart en tyst överenskommelse bland gatåkarna så skulle mycket vara vunnet. Blåser man tex med raka rör och full gas om ett hästtransportsläp på motorvägen så blir det ju sjukt mycket minuspoäng för hojåkarna i allmänhet jämför med om man höll igen lite just då.