Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Och jag bara hakade på och försökte vitsa till det lite i en annars så för och emot tråd.

Henrik

Tanten är ju förstås inne på fel spår, det är ju självklart. Jag har inte heller sett ngn i tråden som tycker att hennes metod är tillfyllest.

De två lägren i denna tråd tycks snarare präglas av olika förmåga/vilja att sätta sig in i hur den egna körstilen kan uppfattas av omgivningen och att detta påverkar svenssons bild av hojåkarna som grupp.

Själv har jag säkert bidragit till både negativa och positiva intryck av hojåkare hos den övriga befolkningen. Det är ju självklart så att om 1 av 10 kör som ett svin så får det lätt konsekvenser hos även de 9 som inte utsatt omgivningen för ngt irriterande. Om jag blir blockad av en bil när jag lungt glider mellan köerna så är ju min första gissning att det berör på att bilisten kanske fått ett finger eller en stukad backspegel av ngn hoj veckan innan.
Det ju trivialt

Tycker det vore enklare om alla tänkte själva,åt bägge håll,när det händer har vi en perfekt värld.

Henrik

Precis.

Själv brukar jag iaf försöka att ladda där jag tycker att det inte stör. Om en sån gentlemannaregel vart en tyst överenskommelse bland gatåkarna så skulle mycket vara vunnet. Blåser man tex med raka rör och full gas om ett hästtransportsläp på motorvägen så blir det ju sjukt mycket minuspoäng för hojåkarna i allmänhet jämför med om man höll igen lite just då.

Intressant men tråkigt att se att somliga av våra 'mc-bröder' mer eller mindre stöttar dråpförsök på slumpmässig människa genom att försöka göra sig lustiga över de som tycker att beteendet är förkastligt och visar sk full förståelse för gärningsmannen/kvinnan.

Er vill då inte jag heja på ute på vägarna.
Okej.
Nu ska jag förklara för dig hur jag ser på saken (även om jag tror att det inte är någon idé)
Jag tycker inte uttryck som subba skitsäck tattarjävel mm är trevliga sätt att uttrycka sig på. Jag tycker att sådant prat är omoget och barnsligt.
Det var det jag med mitt inlägg replikerade på.

Det finns ju ingen här som försvarar att någon lägger grus eller grenar på vägen.
Eller hur?
Det är bara du som får för dig att det är så.

• Gilla
Reaktioner: 666
Nej, för alla vet ju att sporthojar är jättebra på grus, jag vill se dig ta den kurvan i 70 och köra över den mängden grus och centimtertjocka grenar och sen säga att det inte var nåt större problem. Du skulle precis som vi andra hålla på att skita på dig.

Been there, done that, hon kasta till & med en pinne på mig :D Det var därför jag stanna en gång i sommras och fråga vad hon syssla med. Men med handen på hjärtat, kommer du i 70km/h så hinner du utan problem bromsa ner farten så att du klarar den trots gruset, övningskörare eller inte. Om folk väljer att köra bra mycket fortare (mig själv inräknad) så bör man väl iaf ha sån marginal att man kan räta upp för lite grus eller ett rådjur. Det är som sagt en väg, där man ska anpassa sin fart efter omgivningen, inte en bana.

Bara så att man inte blir missförstådd. Ja, jag tycker hon är lite tappad och kanske inte har alla papper i pärmen. Men varför kan man sakta ner, utan bråk & problem, bara några hundra meter senare från Rosenhill sett, eller vid Ellboda, men inte där? Vart ligger skillnaden? Jag förstår varför hon reagerar som hon gör, även om jag inte försvarar hennes beteende.

Sen måste jag hålla med d1ce också. Alla wannabe-Rossi's man möter där är en större fara än lite grus i en kurva :tummenupp

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Loy
Okej.
Nu ska jag förklara för dig hur jag ser på saken (även om jag tror att det inte är någon idé)
Jag tycker inte uttryck som subba skitsäck tattarjävel mm är trevliga sätt att uttrycka sig på. Jag tycker att sådant prat är omoget och barnsligt.
Det var det jag med mitt inlägg replikerade på.

Det finns ju ingen här som försvarar att någon lägger grus eller grenar på vägen.
Eller hur?
Det är bara du som får för dig att det är så.

Skriv vad du tycker då istället för att tillsammans med den vanliga mobben köra nån slags uttjatad internhumor/försök till mobbing.

Om någon försöker döda någon oskyldig är det i min mening ingen överdrift att kalla den personen för skitsäck.

Jo, om man skriver att man har full förståelse för kärringhelvetet så försvarar man väl ändå idiotin?

Fattar inte hur alla kan sitta här och gnälla? Men inte gör nåt åt saken!
Många som alltid är vassa i käften och har svar på tal men att snacka en tokigkärring till rätta verkar vara svårt! Själv har jag åkt den vägen 3-4 ggr och har ingen aning vilken kurva eller hus det snackas om, men ser jag kärring fan så kommer det hända grejer den saken är säker!

Den dagen då nån av era vänner kör av just i den kurvan och omkommer så kan jag lova er att kärringen kommer få ett helvete, för nu vet många vad hon pysslar med så hon har helt enkelt grävt sin egen grav. Så låt det inte behöva gå så långt, utan det krävs väldigt lite så får man ha sina vänner vid liv!

Been there, done that, hon kasta till & med en pinne på mig :D Det var därför jag stanna en gång i sommras och fråga vad hon syssla med. Men med handen på hjärtat, kommer du i 70km/h så hinner du utan problem bromsa ner farten så att du klarar den trots gruset, övningskörare eller inte. Om folk väljer att köra bra mycket fortare (mig själv inräknad) så bör man väl iaf ha sån marginal att man kan räta upp för lite grus eller ett rådjur. Det är som sagt en väg, där man ska anpassa sin fart efter omgivningen, inte en bana.

Bara så att man inte blir missförstådd. Ja, jag tycker hon är lite tappad och kanske inte har alla papper i pärmen. Men varför kan man sakta ner, utan bråk & problem, bara några hundra meter senare från Rosenhill sett, eller vid Ellboda, men inte där? Vart ligger skillnaden? Jag förstår varför hon reagerar som hon gör, även om jag inte försvarar hennes beteende.

Sen måste jag hålla med d1ce också. Alla wannabe-Rossi's man möter där är en större fara än lite grus i en kurva :tummenupp

Nej nej..du förstår inte. Det handlar om princip. En skitsäck ska INTE bestämma dagordningen. Det är samma princip som vid behandling av tjuvsvin som ger sig på ens saker. Man kan låta de ta vad de vill, dra ner byxorna, böja sig framåt (det är den "Svenska Skattebetalar Positionen för de som inte vet) och säga "varsågod" ...eller så kan man ta en yxa släppa loss hund och sätta efter de. Upp till var och en att välja. Låta skitsäckar sätta dagordningen eller säga ifrån. Vi tillsammans anger den ton som kommmer att gälla i vårt samhälle. Skitsäckar eller vi som sätter dagordningen ?

Många som alltid är vassa i käften och har svar på tal men att snacka en tokigkärring till rätta verkar vara svårt! Själv har jag åkt den vägen 3-4 ggr och har ingen aning vilken kurva eller hus det snackas om, men ser jag kärring fan så kommer det hända grejer den saken är säker!

Den dagen då nån av era vänner kör av just i den kurvan och omkommer så kan jag lova er att kärringen kommer få ett helvete, för nu vet många vad hon pysslar med så hon har helt enkelt grävt sin egen grav. Så låt det inte behöva gå så långt, utan det krävs väldigt lite så får man ha sina vänner vid liv!

fram med tjettingen å gört bah!

:3freak

Mycket bra text

Att det alltid ska krävas folk med utländsk bakgrund för att agera med stake.

Gollarna växer ju snart inåt på oss svenska män med all feministskit, sk jämställdhet och pappaledigheter. Annat var det förr i tiden. Det var bättre förr!

En skitsäck ska INTE bestämma dagordningen.

Det finns nog ingen som URSÄKTAR tanten.... Att förstå vad som fått henne att flippa är en sak, att ursäkta henne är en helt annan.
Så, självklart skall inte en tant med grus och pinnar i händerna få sätta dagordningen

Min fråga till dig är:
- Är det alla de som anser att bulten är en bana och brassar helvetet förbi hennes hus med öppna pipor som skall få sätta dagordningen?

När jag var liten fick jag lära mig att hänsyn och respekt är något som skall gå åt båda håll. :)

Skriv vad du tycker då istället för att tillsammans med den vanliga mobben köra nån slags uttjatad internhumor/försök till mobbing.

Om någon försöker döda någon oskyldig är det i min mening ingen överdrift att kalla den personen för skitsäck.

Jo, om man skriver att man har full förståelse för kärringhelvetet så försvarar man väl ändå idiotin?
Förra gången jag skrev rätt ut vad jag tyckte blev jag bannad, så på det viset kan man ju inte heller hålla på.

Om man har full förståelse för något/någon så betyder ju inte det att man försvarar detsamma.
Eller hur?

(Och där tog den diskussionen slut. Oväntat? inte direkt va... :rolleyes: )

Last edited:
varför är det ingen som polisanmäler henne då?
typ: Jag såg henne skyffla ut grus på vägen
eller: att hon har kastat en pinne på en när han körde
massor med fall man kan ta upp.
Är det inte bättre och gå den rättsliga vägen fram ?
Jag bor inte i stklm men jag hade ringt 100% och anmält sånna fall.

Nej nej..du förstår inte. Det handlar om princip. En skitsäck ska INTE bestämma dagordningen. Det är samma princip som vid behandling av tjuvsvin som ger sig på ens saker. Man kan låta de ta vad de vill, dra ner byxorna, böja sig framåt (det är den "Svenska Skattebetalar Positionen för de som inte vet) och säga "varsågod" ...eller så kan man ta en yxa släppa loss hund och sätta efter de. Upp till var och en att välja. Låta skitsäckar sätta dagordningen eller säga ifrån. Vi tillsammans anger den ton som kommmer att gälla i vårt samhälle. Skitsäckar eller vi som sätter dagordningen ?

Att det alltid ska krävas folk med utländsk bakgrund för att agera med stake.

Gollarna växer ju snart inåt på oss svenska män med all feministskit, sk jämställdhet och pappaledigheter. Annat var det förr i tiden. Det var bättre förr!

Om jag kommer tuffande i den böjen och helt hypotetikst ser ngn stå och lassa ut sand på vägen eller kasta pinnar på mig så är det ju självklart att jag vänder om. Förmodligen kör jag då även in hela vägen på deras gårdsplan med motparten springande efter innan jag stannar för att prata med dom. Jag har följt efter bilar som betett sig hotfullt och talat med förarna också i mina dar. Ibland ända hem till dom... dagen efter.

Men det är väl ingenting jag måste sitta här och skryta om. Det är märkligt att alla som gillar att framföra hur hårda de är alltid har anonyma nick och saknar ansikstbilder i sina garage eller på sina sidor.

Man måste nog inse att det sällan är "Den enes fel när två träter"

Om jag kommer tuffande i den böjen och helt hypotetikst ser ngn stå och lassa ut sand på vägen eller kasta pinnar på mig så är det ju självklart att jag vänder om. Förmodligen kör jag då även in hela vägen på deras gårdsplan med motparten springande efter innan jag stannar för att prata med dom. Jag har följt efter bilar som betett sig hotfullt och talat med förarna också i mina dar. Ibland ända hem till dom... dagen efter.

Men det är väl ingenting jag måste sitta här och skryta om. Det är märkligt att alla som gillar att framföra hur hårda de är alltid har anonyma nick och saknar ansikstbilder i sina garage eller på sina sidor.

Jörgen detta var inte riktat till dig och jag är väl medveten om hur du har gjort tidigare då vi snackat om det tidigare. Var mer riktat åt de tuffa grabbarna här på SH som dag in och dag ut alltid ska visa en sådan hård utsida när de är anonyma på detta forum. Man undrar bara liksom vart ni alla tar vägen när det är en liten vilsen tant som pysslar med nåt som kan kosta erat eller er närmaste väns liv!

fram med tjettingen å gört bah!

:3freak

Hahaha du lyckades ge mig ett gott skratt iallafall!

Äh skippa kättingen, det är bara en liten tant, snacka kommer man långt med!

Last edited:

Fast så anonyma är vi inte alla här ändå.

Grejen är att de flesta orkar helt enkelt inte ta tag i saker förran de konfronteras med något på riktigt när håll. Det är det som är problemet. De spöar inte en tjuv förran fanskapet är i DERAS garage och tar för sig av DERAS egendom. De skiter i kärringen tills att de själva åker av osv. Det är tyvärr så vi "vanliga människor" fungerar. Å andra sidan är jag övertygad att de flesta här är kapabla till rätt otäcka saker om de väl triggas. I verkligheten är det ju oftast vanlinga, normala, 9-5 svennar som både misshandlar och kanske tom mördar. Vi skulle nog avfärda de flesta av de just med "du snackar så mycket, men när det kommer till kritan..." och sedan får man lång näsa när man få reda på att en vanlig kille kör ihjäl ett tjuvkräk som snott hans ATV...Skulle du tro honom om han här deklarerade att han skulle minsann jaga ikapp fanskapet och avliva det ?

Last edited:

Nej eftersom 2st kände igen mig från min korta tur i förrgår från min avatar så... Och då är det säkert fler härifrån som känt igen en utan att för den sakens skull nämna det här.

Å andra sidan är jag övertygad att de flesta här är kapabla till rätt otäcka saker om de väl triggas......

...Vi skulle nog avfärda de flesta av de just med "du snackar så mycket, men när det kommer till kritan..." och sedan får man lång näsa när man få reda på att en vanlig kille kör ihjäl ett tjuvkräk som snott hans ATV...Skulle du tro honom om han här deklarerade att han skulle minsann jaga ikapp fanskapet och avliva det ?

Det är ingen idé, jag har berättat hur jag både jagat tjuvar och piskat upp fega misshandlare och blev både misstrodd, skrattad åt och kallad Judge Dredd :hihi

De tror att sånt bara händer på film. Som jag sa med gollarna...:rolleyes:

Last edited:
Jörgen detta var inte riktat till dig

Ok

Nej precis, inte alla.

Jörgen Karlsson heter jag

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=193226&d=1179000521
Dig vet jag varken vad du heter eller hur du ser ut.

Grejen är att de flesta orkar helt enkelt inte ta tag i saker förran de konfronteras med något på riktigt när håll. Det är det som är problemet. De spöar inte en tjuv förran fanskapet är i DERAS garage och tar för sig av DERAS egendom. De skiter i kärringen tills att de själva åker av osv. Det är tyvärr så vi "vanliga människor" fungerar. Å andra sidan är jag övertygad att de flesta här är kapabla till rätt otäcka saker om de väl triggas. I verkligheten är det ju oftast vanlinga, normala, 9-5 svennar som både misshandlar och kanske tom mördar. Vi skulle nog avfärda de flesta av de just med "du snackar så mycket, men när det kommer till kritan..." och sedan får man lång näsa när man få reda på att en vanlig kille kör ihjäl ett tjuvkräk som snott hans ATV...Skulle du tro honom om han här deklarerade att han skulle minsann jaga ikapp fanskapet och avliva det ?

Jag tror att du missuppfattat diskussionen kapitalt. Det är ingen här som skiter i kärringen. Vi vill bara inte ha fler såna kärringar och gubbar som vi måste handskas med. Du kan läsa själv om hur Markus vart stoppad medelst sopsäck av "Sopkvinnan" i Roslagen, en annan tant som det brustit för. Eller om alla de som blivit stoppade av tanten vid stallet på Bogan osv. Det räcker inte med att människor som kan tala för sig stannar och diskuterar allvaret i likhet med som tex Markus, Henrik, d1ce och jag gjort vid dessa tillfällen. Man måste även inse varför dessa människor till slut flippar ur och gör såna här vansinnesprotester. Kan man inte rannsaka sig själv så är det lätt att man just missuppfattar vad disskussionen i denna tråd handlar om.

Det här har inte det minsta att göra med inbrottstjuvar och underlägsenhet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC