Bed&Breakfast-kurvan + grus...

Status
Ej öppen för fler svar.
Du vet väl var du är o åker, så håll då hastigheten, vad är problemet, gasa där du vet att det är lugnt.

Min körstil eller mina problem med gruset hör inte hit.

Det som hör hit är att man lägger ut dödliga fällor på en väg. Ser du inte problemet med att man tar lagen i egna händer och faktiskt försöker få någon att köra ihjäl sig? Man vet inte ens vem det drabbar, det kanske är helt "fel" person?

Kör man i laglig hastighet bör man upptäcka skiten i god tid och då kunna anpassa fart/spår..

Mm.... Slingerbulten heter inte slingerbulten för att den skär rakt igenom skånska fält, vi pratar upp och ner och dolda svägar. Tänk dig sedan typ fem mc-längder med grus i din fil och grenar på det och mötande trafik. Min kompis hade koll på sin hastigehetsmätare vid tillfället och han körde 60 (hamnat bakom en bil) och höll på att gå av.

Jag tror de kommer sluta slänga ut grus om vi bara diskuterar det tillräckligt genomgående här på sporthoj.com. Det är väl bara att snacka med dem! Vad är problemet??

HERREGUD! :3freak

Om inte jag minns fel så fanns det en tråd förra året där någon hade snackat med tanten i B&B. Tror tråden hette "B&B-tanten har gett oss ett löfte" eller något i den stilen. Men det är ju tydligen glömt nu... hähä...

EDIT: När lameriders drar sin 4:44-repa håller piloten ca 120-140 i det partiet enligt mätarn. En genomsnittlig halvsnabb pilot som skiter helt o hållet i att sakta ner borde inte klara hålla mer än 100 -110 blås där. Slår man då bara av lite på tempot så går det inte mkt fortare än 70.

Last edited:
Jag har full förståelse för kärringen. Det enda hon sätter stopp för är er lek på allmän väg. Ni utnyttjar inte vägen för dess tänkte ändamål som transportsträcka utan ni har gjort det till er lekplats. Och vad innebär det för övriga trafikanter på denna väg när hojar blåser förbi i 200knyck på 70 väg, skulle vilja påstå att de som kör fort där är lika stora dödsfäller för sig själva och andra på denna vägen som tanten som lägger ut grenar och grus.

Kärringen kanske till och med förhindrar dödolyckor genom att få mc förare att slå av på farten då de ser och har hört talas om hinder och sand på denna väg. Tänkt på det?

om ja vore som du skulle ja lurpassa lite med en kamera i högsta hugg och fota när dom lägger ut skiten och polisanmäla dom så det sjunger om det.
Försök till person skada, försök till mord (då det är planerat att nån ska vurpa och vurpa kan betyda döden), nedskräpning, egenmäktigt förfarande (inte ta lagen i egna händer).
Hade samma problem på en vältrafikerad MC-väg här förra året och jag stannade och talade om för personen som setts kasta ut saker på vägen att han gör sig skyldig till dessa brott och riskerar upp till 12 års fängelse för det.
då va det inte så intresant att lägga ut saker längre..

Och Nej jag är inte polis men snut-son =)
pappa kan lagen och det ska man utnyttja =)

Din pappa kan inte lagen om han tror att det finns ett brott som heter "försök till personskada". Eller om han överhuvudtaget tror att något av dina presenterade brottsrubriceringar kan bli aktuella i detta fallet.

Eftersom en åklagare aldrig skulle kunna styrka uppsåt till mord eller dråp så skulle brottet möjligtvis kunna rubriceras som "vållande till annans död" eller "vållande till kroppskada" - detta eftersom uppsåtet troligen enbart sträcker sig till att få trafikanterna på vägen att dämpa farten. Och eftersom ingen sådan följdverkan uppstått så kan vederbörande inte dömas för dessa brott, inget av dessa är nämligen straffbara på försöksstadiet.

Däremot så kan man dömas för "framkallande av fara för annan", ett brott med två års fängelse som maxstraff, men som i detta fallet troligtvis hade resulterat i böter.

Mm.... Slingerbulten heter inte slingerbulten för att den skär rakt igenom skånska fält, vi pratar upp och ner och dolda svägar. Tänk dig sedan typ fem mc-längder med grus i din fil och grenar på det och mötande trafik. Min kompis hade koll på sin hastigehetsmätare vid tillfället och han körde 60 (hamnat bakom en bil) och höll på att gå av.
Hmm, vad var det nu det står i körkortsboken.. Anpassa farten till omständigheterna.

Eller så skiter ni i att bränna så jävla fort där det finns hus så löser det sig själv..

Fick själv släpp i den kurvan för ett par dagar sedan (när skottkärran stod där). Körde i nånstans mellan 80 och 100 skulle jag tro. Lite småspännande sådär när man nästan hamnar i mötande fil och jassar omkring :gnissla

Dagen efter var allt grus bortkört så då gick det bra att köra som vanligt igen :tummenupp

Kom på suggan förra året med å slänga grus på vägen,blev ett ganska intressant samtal,eller inte.... hon e slut!!men då man vet att idioten slänger skit på vägen så tar man d lite lugnt där,men som sagt d drabbar alla som kör på den vägen,glidare som sporthojar.moppedister som cyklister.
Iom att hon slänger grus etc strax efter en kurva(från rosenhållet sett)så ligger alla ganska risigt till.Å d e fan inte rätt!!!

Kom på suggan förra året med å slänga grus på vägen,blev ett ganska intressant samtal,eller inte.... hon e slut!!men då man vet att idioten slänger skit på vägen så tar man d lite lugnt där,men som sagt d drabbar alla som kör på den vägen,glidare som sporthojar.moppedister som cyklister.
Iom att hon slänger grus etc strax efter en kurva(från rosenhållet sett)så ligger alla ganska risigt till.Å d e fan inte rätt!!!

Det kommer nog att reglera sig självt. En vacker dag åker en klunga hojpoliser alternativt HA-harleys av på hennes grushögar. Då blir det stelt och tråkigt för henne, fast på helt olika sätt. :D

Kan dock förstå att hon lackat ur.

Last edited:
Kärringen är en idiot, man slänger inte ut skit på vägen för att hindra andras framfart. MEN! Det är inte bra att det körs som det gör på den där jävla vägen. Visst kan man förstå att folk blir irriterade när det susar fram skrevraketer i höga hastigheter precis utanför uppfarten dag ut och dag in, men det gör det inte rätt att försöka hindra deras framfart. Visst att motorcyklisterna gör fel, men om nu de andra är dumma är det väl inte så smart att gå ut och göra något ännu dummare själv?:va

Inga civilister har någonsin rätt att hindra andra i trafiken, tvärtom har man en skyldighet att tänka åt andra och se till att kompensera deras misstag med sitt eget beteende så att inga olyckor sker. Tanten borde med andra ord gå upp tidigt varje morgon och sopa vägen åt er så att ni har bästa möjliga grepp just i den kurvan så att ingen åker av och skadar sig:hihi

Skämt åsido, klart att tanten är förbannad. Men det försvarar inte hennes beteende. I mina ögon är det bara en mycket störd människa som inte kan tänka så långt att man inte fattar hur jävla dumt man beter sig när man slänger ut skit på en mc-väg. Jag menar, hur kan man inte fatta att det man gör inte är avskräckande utan bara livsfarligt??:va Hon sabbar ju som sagt inte bara för de som kör som idioter där, vem som helst som bara är ute och glider kan ju komma in i den där kurvan helt ovetandes om att där ligger en jävla massa grus och åka av och skada sig... Hur kan den tanken inte slå en??:va

Sen har jag ingen aning om vem som var där först, men bor man nu vid en av områdets populäraste mc-vägar och verkligen inte tål fanskapen så kanske det vore en idé att överväga flytt framför mordförsök...

Varje gång man åker där och det visar sig vara en massa skit på vägen är det bara åka och knacka på hennes dörr och be henne komma ut och sopa!

Japp så e de...

JAG har ALDRIG sagt att jag förvarar deras agerande, MEN jag har FULL förståelse för deras agerande, vad skulle du själv gilla att folk passerade din utfart i 160-200 blås.....:huvet

Kunde tänka mig det ja.

Är det du som är BB-kärringen eller? :rofl

Du skriver att du har full förståelse för vad hon gör. Det tolkar jag som att du hade kunnat göra samma sak eller iaf helt försvarar hennes handling. Man kan inte ha FULL förståelse för att nån gör något och samtidigt tycka det är helt fel. Du kan däremot kanske ha förståelse för att hon blir arg, men det är en helt annan sak.

För att svara på din fråga: Jag hade tyckt om att bo vid en väg med en massa hojar som drar järnet. Jag blir glad av sånt. Bågar som gasar fan, burnar eller slangar gör mig på förbannat gott humör. Om man inte blir det borde man kanske hänga mer på Facebook ist för sporthoj.com.

Är det du som är BB-kärringen eller? :rofl

Du skriver att du har full förståelse för vad hon gör. Det tolkar jag som att du hade kunnat göra samma sak eller iaf helt försvarar hennes handling. Man kan inte ha FULL förståelse för att nån gör något och samtidigt tycka det är helt fel. Du kan däremot kanske ha förståelse för att hon blir arg, men det är en helt annan sak.

För att svara på din fråga: Jag hade tyckt om att bo vid en väg med en massa hojar som drar järnet. Jag blir glad av sånt. Bågar som gasar fan, burnar eller slangar gör mig på förbannat gott humör. Om man inte blir det borde man kanske hänga mer på Facebook ist för sporthoj.com.
Skulle varit skoj att höra din åsikt efter ett par år bredvid värsta rr-banan..

:rofl

:rofl :rofl Ja det hade varit skitskoj, hahahahaah..:rofl :rofl
Men du, du kan ju Pm:a din adress till alla här i tråden så kan vi köra utanför ditt fönster, varje dag från klockan 10:00 till 20:00. Givetvis i bombartempo och med öppna pipor.

Men du, du kan ju Pm:a din adress till alla här i tråden så kan vi köra utanför ditt fönster, varje dag från klockan 10:00 till 20:00. Givetvis i bombartempo och med öppna pipor.

Vilka vi?

Du och Ozzi på din 125:a eller? Jaja, kom ni och kör hur många "bombarrepor" ni vill. :hojsmilie

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...