Kamekaze piloter - Jefla sopa på Duccen

Haha! Jag skulle skjutsa en polare som är grek in till stan. När han hoppade upp bakpå utan hjälm, så frågade jag var är hjälmen? Han svarade då. Behöver jag hjälm?? Äh, skit i den! Vi ska bara in till stan och fika:D Lyckades iaf få på honom en hjälm till sist!

Dom e inte kloka :yoparty

edit:Niki,varför gifte du dig ? :gråta
 
Skulle kameran suttit på duccen skulle nog filmen sett likadan ut. Det brukar vara lite ryckigt och skakigt när det börjar gå fort. Och vad gäller spårval så kan dom vara väldigt olika från förare till förare utan att för den skull skilja sig i tid.

I mina ögon så ser dom mycket snabba ut och skulle det faktum att dom ger på mycket gas med hyfsat nerlägg få mig att tro att dom är rejält snabba på bana med.

Jag hävdade aldrig att de inte var grymt snabba båda två.. Däremot håller inte h*n med kameran samma spår (dvs han hänger inte med om han inte olikt den första skär ut rejält mkt mer i mötande körfält..

Om du anser att det är förares individuella körstil som avgör om de kan lägga bombrepor utan att vara i mötande körfält för att klara kurvorna eller inte.. Så får du stå för det själv. I min bok var hoj 1 grymt snabb, och hoj 2 körde över sin förmåga!
 
Och då går det så här illa: 0:59 in i klippet, omkörd och frånkörd. Sen slår det tydligen slint i hjärnan. [YOUTUBE-ID]vAoeJUKg36g[/YOUTUBE-ID]Ja, jag vet. Klippet är gammalt. Men i den här långa versionen framgår upprinnelsen tydligt.

Ser ut att vara i Ungern. Deras polis heter RENDÖRSEG. Inte direkt ett internationellt namn, men fasen vad coolt!:yoparty
 
skulle vilja se filmen som satt i duccen..


såg/lät juh visserligen tungjobbat ut på suzkan men frågan om det var med flit för å "leka" eller bara en som körde lite över sin förmåga för det satt en kamera på duccen.
 
Nu har killarna roligt på en sträcka som dom högst troligt har kört ett par gånger tidigare... Gasar, sladdar, bakhjul och framhjul.

Att det går lite brett vid inbromsning kan bero på att en hoj faktiskt både har motorbroms SAMT en bakbroms, vilket inte många vet! (tydligen bara motardkillar som har hittat den)

En motard som sladdar in i kurva = Snyggt, säker förare!
En sporthoj som sladdar in i kurva = Vilken sopa som inte kan bromsa!

Spårvalen skiljer inte så mycket mellan förarna. Duccen verkar köra fort medan kamerapiloten leker lite mer, då blir det olika spårval... Sen var några kurvor lite väl vågade, men man ser ju inte allt via filmen som föraren ser!

Riktigt kunniga förare måste jag säga!!
 
Haha! Jag skulle skjutsa en polare som är grek in till stan. När han hoppade upp bakpå utan hjälm, så frågade jag var är hjälmen? Han svarade då. Behöver jag hjälm?? Äh, skit i den! Vi ska bara in till stan och fika:D Lyckades iaf få på honom en hjälm till sist!


Heheh Varför blir jag inte förvånad... misstänker att det e misster greeko hehe...
 
Tittade på duccen isf framåt och tyckte det tog väl stopp framför sig förmodligen,min uppfattning iaf.

Henrik

Asså jag tycker att han hade lååångt avstånd till framförvarande och de bromsade inte in så hårt. Det var en medveten stoppie.
 
De här killarna lever inte längre, Har sett alla youtube klipp med de här grekkerna och läst alla komentarer.

sök och ni skall hitta
 
Last edited:
dom här snubbarna har ju varit uppe innan, men aja ni som påstår att dom kör över sin förmåga och inte kan köra hoj kan ju inte veta mycke om hojkörning, dom här snubbarna hanterar hojarna mästerligt!, förmodligen mkt snabba även på bana.

sen att dom kör som idioter är en annan sak, det är ju rätt svårt att argumentera emot.. :brinnerup
 
Njae.. Båda hade nog legat bra till även på bana för att vara gatåkare, den första av dem var rätt skarp i mina ögon..

Sen ifrågasätter jag valet av väg, men köra hoj kunde han!

Vilken BKK ska du på?

Kan lova att gixxerföraren åtminstone inte hade varit nån fena på bana öht. Ska man vara snabb på bana är det harmoni som gäller. Han missar nerväxlingar, varvar in på det röda, svänger in för tidigt, kör för sakta vid apex, gasar för sent ut ur svängen. Ducceföraren är aningen mer rutinerad, men jag tror inte heller han hade varit så snabb på bana. Det är helt andra faktorer som gälkler på banan än på gata.
 
Vilket jävla fäste han har på bakhjulet... NOT:D
ser ut som oljad betong eller nåt..

Detta är mitt gammal ZX9R jag kör och detta är en riktig gammal vid.Vägarna i Aten är så pass slitna pga mycket trafik o ingen underhåll o det är nästan omögligt att använda frambroms på riktig då man ha dålig fäste,man vänja sig om man kör året ut iaf.


Edit: jag kör inte så längre:gnissla
 
Vilken BKK ska du på?

Jag kommer börja på rörken.
Tänkte att det kunde vara trevligt men en lite mer teknisk bana.
Kommer förmodligen vänta med storbana tills nästa år när
jag har hunnit byta upp mig :)
 
Last edited:
Detta är mitt gammal ZX9R jag kör och detta är en riktig gammal vid.Vägarna i Aten är så pass slitna pga mycket trafik o ingen underhåll o det är nästan omögligt att använda frambroms på riktig då man ha dålig fäste,man vänja sig om man kör året ut iaf.


Edit: jag kör inte så längre:gnissla

Denna film har blivit uppladdad många ggr, många som påstår sig köra med, och du är en av dem? VEM jobbade du för? Privat eller uppdragsgivare? Eller är du bara en mytoman:brinnerup
 
Last edited:
Kan lova att gixxerföraren åtminstone inte hade varit nån fena på bana öht. Ska man vara snabb på bana är det harmoni som gäller. Han missar nerväxlingar, varvar in på det röda, svänger in för tidigt, kör för sakta vid apex, gasar för sent ut ur svängen. Ducceföraren är aningen mer rutinerad, men jag tror inte heller han hade varit så snabb på bana. Det är helt andra faktorer som gälkler på banan än på gata.

Det tvivlar jag inte en sekund på.. Men jag refererade till "för att vara gatåkare", borde kanske poängterat det tydligare..

Även om det är ryckigt och"fult" (jag är inte man att bedöma). Så kvarstår faktum att det går fort, mycket fortare än de flesta gatåkare skulle leverera på sin första bandag, och förmodligen andra också. Eller?

Sen att de skulle bli stekta av er som verkligen kan är en sak. Mig skulle de köra ifrån med en hand på styret och ett finger i näsan :näsblod .

Jag kommer börja på rörken.
Tänkte att det kunde vara trevligt men en lite mer teknisk bana.
Kommer förmodligen vänta med storbana tills nästa år när
jag har hunnit byta upp mig :)

Bra tänkt.. Jag åkte mkt där -07. Ska försöka ta "oss" upp i sommar när cheyen ska övningsköra nåt också, även om det inte alls är som storbana så får man en helt annan koll på cykeln. Allt i farter som varken gör särskilt ont eller blir så dyra om man gör bort sig (tror jag, har aldrig provat).

Lycka till iaf :)
 
Last edited:
Kan lova att gixxerföraren åtminstone inte hade varit nån fena på bana öht. Ska man vara snabb på bana är det harmoni som gäller. Han missar nerväxlingar, varvar in på det röda, svänger in för tidigt, kör för sakta vid apex, gasar för sent ut ur svängen. Ducceföraren är aningen mer rutinerad, men jag tror inte heller han hade varit så snabb på bana. Det är helt andra faktorer som gälkler på banan än på gata.
Det tvivlar jag inte en sekund på.. Men jag refererade till "för att vara gatåkare", borde kanske poängterat det tydligare..

Även om det är ryckigt och"fult" (jag är inte man att bedöma). Så kvarstår faktum att det går fort, mycket fortare än de flesta gatåkare skulle leverera på sin första bandag, och förmodligen andra också. Eller?

Sen att de skulle bli stekta av er som verkligen kan är en sak. Mig skulle de köra ifrån med en hand på styret och ett finger i näsan :näsblod .

Jag tror fortfarande att det handlar mycket om att de vågar ligga på, de flesta klarar ju av att svänga. Sen handlar det om att göra det på "rätt ställe" och gasa lagom för att få med sig så mycket fart som möjligt om man ska göra det riktigt bra, men visst går det undan.

Bra tänkt.. Jag åkte mkt där -07. Ska försöka ta "oss" upp i sommar när cheyen ska övningsköra nåt också, även om det inte alls är som storbana så får man en helt annan koll på cykeln. Allt i farter som varken gör särskilt ont eller blir så dyra om man gör bort sig (tror jag, har aldrig provat).

Lycka till iaf :)

Tack tack, då kanske vi ses där. Såg att man kör gratis efter 8:e gången,
så det lät ju bra. Förhoppningsvis kan det bli några vändor, jag har ju nära :D
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top