Kamekaze piloter - Jefla sopa på Duccen

:D

Men som sagt, jag kan ju inte ens köra hälften så fort så jag ska knäppa läpp. :D

Nej.. Gör som jag. Kasta så mkt skit som möjlig medan det är vinter :D ! Nu kan ingen kontrollera mina skills!

Fast ärligt, de är ju sjukt mkt snabbare än vad jag är.. MEN jag kör betydligt nämre min förmåga, och det var vad som skrämde mig..

Killen på xxxx (som blev filmad) körde ju faktikst rätt snyggt, även om det var vårdlöst fort. Men han på xxxx (som filmade) var ju lååångt över sin frmåga. Katastrofala spårval, vingligt och ryckigt, konstigt på gas mitt i kurvorna och förmodligen skräckslagen själv men för tuff för att bli frånåkt av polaren!
 
Nej.. Gör som jag. Kasta så mkt skit som möjlig medan det är vinter :D ! Nu kan ingen kontrollera mina skills!

Fast ärligt, de är ju sjukt mkt snabbare än vad jag är.. MEN jag kör betydligt nämre min förmåga, och det var vad som skrämde mig..

Killen på xxxx (som blev filmad) körde ju faktikst rätt snyggt, även om det var vårdlöst fort. Men han på xxxx (som filmade) var ju lååångt över sin frmåga. Katastrofala spårval, vingligt och ryckigt, konstigt på gas mitt i kurvorna och förmodligen skräckslagen själv men för tuff för att bli frånåkt av polaren!

Jo precis. Ducatikillen/tjejen körde ju betydligt mer harmoniskt tyckte jag. Riktigt vackert....om det inte hade varit i trafiken :D
 
En sämre förare försöker hänga med en bättre. Ser man tyvärr allt för ofta även på bulten:gnissla
Och då går det så här illa: 0:59 in i klippet, omkörd och frånkörd. Sen slår det tydligen slint i hjärnan. [YOUTUBE-ID]vAoeJUKg36g[/YOUTUBE-ID]Ja, jag vet. Klippet är gammalt. Men i den här långa versionen framgår upprinnelsen tydligt.
 
Snubben på Duccen?

Det är väl på Suzukin kameran sitter? Läskigt nära avåkning några gånger...

Jag tänkte samma sak, så fort jag såg avgaset :) Tyckte inte ljudet stämde riktigt heller, men det kan ju vara svårt att avgöra från vilken båge.
Är 89:a jag så det är nog nån generation däremellan som det gick snett :tungan

Fast ärligt, de är ju sjukt mkt snabbare än vad jag är.. MEN jag kör betydligt nämre min förmåga, och det var vad som skrämde mig..

Killen på xxxx (som blev filmad) körde ju faktikst rätt snyggt, även om det var vårdlöst fort. Men han på xxxx (som filmade) var ju lååångt över sin frmåga. Katastrofala spårval, vingligt och ryckigt, konstigt på gas mitt i kurvorna och förmodligen skräckslagen själv men för tuff för att bli frånåkt av polaren!

Det enda som gör dem snabba är väl att det ekar i huvudet och de sitter på hojar som klarar har bra bromsar och grepp i däcken.
Själv är jag förmodligen för feg, och litar inte tillräckligt på motorcykeln,
eller väglaget. Hör väl till att jag bara kör en liten fisig mellanklassare just nu också.

Jag tyckte inte att någon av dem verkade göra några klockrena spårval,
kändes som att iallafall den bakre bågen (suzukin) svängde in på tok för tidigt.
Och jag satt som på nålar och trodde han skulle gå omkull hela tiden som det
ruskade när han bromsade in i svängarna...

Han utmanade verkligen fästet tycker jag. Bromsade dessutom med koppling inne flera ggr när han bromsade på sig in i böjarna.

Får man inte göra det :va ...tur att jag ska på broms och kurvkurs i
sommar så jag får lära mig ordentligt :)

EDIT:
Såg klipp nr2 och det såg ju ganska mycket bättre ut, även om de kanske
inte hade något klockrent ställe att öva sladdar på.
 
Last edited:
Det enda som gör dem snabba är väl att det ekar i huvudet och de sitter på hojar som klarar har bra bromsar och grepp i däcken.

Njae.. Båda hade nog legat bra till även på bana för att vara gatåkare, den första av dem var rätt skarp i mina ögon..

Sen ifrågasätter jag valet av väg, men köra hoj kunde han!

Vilken BKK ska du på?
 
Killen på xxxx (som blev filmad) körde ju faktikst rätt snyggt, även om det var vårdlöst fort. Men han på xxxx (som filmade) var ju lååångt över sin frmåga. Katastrofala spårval, vingligt och ryckigt, konstigt på gas mitt i kurvorna och förmodligen skräckslagen själv men för tuff för att bli frånåkt av polaren!

Skulle kameran suttit på duccen skulle nog filmen sett likadan ut. Det brukar vara lite ryckigt och skakigt när det börjar gå fort. Och vad gäller spårval så kan dom vara väldigt olika från förare till förare utan att för den skull skilja sig i tid.

I mina ögon så ser dom mycket snabba ut och skulle det faktum att dom ger på mycket gas med hyfsat nerlägg få mig att tro att dom är rejält snabba på bana med.
 
Last edited:
Eftersom att dom hade kört ifrån mig på trimmade mopeder ska jag inte kommentera körningen, men vilken najs hojväg!!!
 
Ehh..tror du har flera fel i dina påståenden..det är ju filmat FRÅN suzukin..båda kör ju galet fort, sneddar i skymda kurvor..och varför skulle Ducceföraren(el suzuki)föraren vara sämre:va, det låter som du är en "antiducati" och mest ville klanka ner på märket, men det blev fel då du berömde den föraren istället..:fakta Och garanterat så låter inte en Ducati så där, det är radfyra för hela slanten..

Nåja sådant här är inget att ta efter ialla fall om man tycker om att fira födelsedagar, både egna o andras..
 
Last edited:
Grekerna har ju så lång MC-säsong så de blir uttråkade så de måste tänja lite på gränserna... helt sjukt att de lyckas hålla sig på hjulen.
 
Skulle kameran suttit på duccen skulle nog filmen sett likadan ut. Det brukar vara lite ryckigt och skakigt när det börjar gå fort. Och vad gäller spårval så kan dom vara väldigt olika från förare till förare utan att för den skull skilja sig i tid.

I mina ögon så ser dom mycket snabba ut och skulle det faktum att dom ger på mycket gas med hyfsat nerlägg få mig att tro att dom är rejält snabba på bana med.


Tack, precis mina tankar. Hade kameran varit hos Ducceföraren hade det varit samma grej där.
 
Ehh..tror du har flera fel i dina påståenden..det är ju filmat FRÅN suzukin..båda kör ju galet fort, sneddar i skymda kurvor..och varför skulle Ducceföraren(el suzuki)föraren vara sämre:va, det låter som du är en "antiducati" och mest ville klanka ner på märket, men det blev fel då du berömde den föraren istället..:fakta Och garanterat så låter inte en Ducati så där, det är radfyra för hela slanten..

Nåja sådant här är inget att ta efter ialla fall om man tycker om att fira födelsedagar, både egna o andras..

Tror att han för snart 3timmar sedan, blev upplyst om att det är från Suzukin det filmas...
 
Duccatiföraren har ju skyddutrustning! Kan inte vara grek:D

Precis.
Skjutsade en grekiska för ett par år sen,åkte Boge,och när vi kom fram till Vaxholm ryckte hon av sig hjälmen.
Va,knäppte du inte hjälmen frågade jag.
Nä,haha,sånt skiter vi i i Grekland sa hon glatt :näsblod
 
Precis.
Skjutsade en grekiska för ett par år sen,åkte Boge,och när vi kom fram till Vaxholm ryckte hon av sig hjälmen.
Va,knäppte du inte hjälmen frågade jag.
Nä,haha,sånt skiter vi i i Grekland sa hon glatt :näsblod

Haha! Jag skulle skjutsa en polare som är grek in till stan. När han hoppade upp bakpå utan hjälm, så frågade jag var är hjälmen? Han svarade då. Behöver jag hjälm?? Äh, skit i den! Vi ska bara in till stan och fika:D Lyckades iaf få på honom en hjälm till sist!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top