Kamekaze piloter - Jefla sopa på Duccen

Kan lova att gixxerföraren åtminstone inte hade varit nån fena på bana öht. Ska man vara snabb på bana är det harmoni som gäller. Han missar nerväxlingar, varvar in på det röda, svänger in för tidigt, kör för sakta vid apex, gasar för sent ut ur svängen. Ducceföraren är aningen mer rutinerad, men jag tror inte heller han hade varit så snabb på bana. Det är helt andra faktorer som gälkler på banan än på gata.

Precis min tanke. Man får skilja på skicklighet och hänsynslöshet/vårdslöshet.
Sedan går det iofs lite ryckigare om man kör fort bland övrig trafik eftersom det blir en del passager som man får avvakta vid.
Trots det går det som sagt även ryckigt där det inte behöver gå ryckigt. Den som vill lära sig köra fort måste börja med att köra mjukt, annars är det inte lönt att fortsätta.
Varför finns det inga greker som kör race förresten? Eller jag kanske har missat dem.
Turkiet har ju Kenan Sofuoglu. Hans bröder, som båda har omkommit i olyckor, var också duktiga på bana.

Ser ut att vara i Ungern. Deras polis heter RENDÖRSEG. Inte direkt ett internationellt namn, men fasen vad coolt!:yoparty

det är i ungern olyckan hände.

halálos motorbaleset = motorfordonsolycka med dödlig utgång.

dessutom är jag även grek och det är så det går till i grekland apropå en del av filmerna som varit uppe...

det är i ungern olyckan hände.

halálos motorbaleset = motorfordonsolycka med dödlig utgång.

dessutom är jag även grek och det är så det går till i grekland apropå en del av filmerna som varit uppe...
Det förklarar ju en del...

"Över 1,3 miljoner människor dör varje år i trafiken, enligt statistik som sammanställts av European Transport Safetwy Council.

Mer än 1,3 miljoner människor omkommer varje år i trafiken. Det visar siffror från European Transport Safety Council. Värst är det i länder som Indien, Kina, Ryssland och några länder i södra Afrika. I Kina dödas tjugo personer i trafiken per 100 000 invånare. I USA är det tretton per 100 000.
Bland de europeiska länder som finns med i undersökningen ligger Grekland högst med 15,9 döda per 100 000 invånare.

Här nedan visas antalet döda per 100 000 invånare för länder i Europa:
1. Grekland 15,9
2. Polen 14,3
3. Belgien 13,0
4. Slovenien 12,9
5. Ungern 12,7
6. Tjeckien 12,6
7. Portugal 11,8
8. Slovakien 11,3
9. Luxemburg 11,1
10. Spanien 10,3
11. Italien 9,7
12. Österrike 9,3
13. Frankrike 8,8
14. Irland 8,4
15. Finland 7,2
16. Tyskland 6,5
17. Island 6,5
18. Danmark 6,1
19. Storbritannien 5,6
20. Schweiz 5,5
21. Norge 4,9
22. Sverige 4,9
23. Nederländerna 4,6

(Dagens Nyheter 19 mars 08)"

inte asfalt

Jag tycker dom drar på rätt bra,man ska ha i åtanke också att vägarna i grekland till 99% (iaf enligt mina observationer) består av betong och INTE asfalt.Dessutom finns det inget som heter rena vägar eller gatsopning där.
Möjligtvis spolar dom vägarna ibland för att få bort sopor som folk slänger vid vägkanterna, och då blir det snorhalt även för oss som går med superduper-sneakers med allt mönster kvar:)

Skulle vara skitkul att ha så lång säsong som dom har där,men själv skulle jag aldrig våga sätta mig på en sporthoj där.
Plus att det måste vara jäääävligt varmt att ha ställ på sig när man åker där,kanske därför dom kör så fort (behöver lite fartvind för att coola ner)

Har sett klippet förut och tycker dom e grrrrymma som vågar :Bugar

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back