Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
japp svenskar är mesiga, undertiden tar vi apajävlar era kvinnor! Så snart kommer ert blodsband va så utspätt att ni inte kan kalla er riktiga svenskar längre!
Haha, ditt lilla troll!:hihi
Men om ni tar "våra kivnnor" så blir ni ju "utspädda" apajävlar ju. Och håller ni på riktigt länge så blir ni svennar. :ironiiiii !

Dom trivs ju .. vad klagar vi på
kunde inte sagt det bättre själv

Bifogat

• fatima.jpg
    fatima.jpg
    6.7 KB · Visningar: 175
Jag hoppas bara att folk ska lära sig att se skillnaden på åsikt och fakta.

Du gör det ju lite lätt för dig nu eftersom du själv drar en massa slutsatser utifrån faktan, när dessa slutsatser inte är de samma som t.ex. mina så antyder du att mina slutsatser är åsikter medan dina är av finare kvalitet. Din slutsats tidigare i denna (?) tråd t.ex. var att invandrares enorma överrepresentation beror på något vi svenskar kallar "socioekonomiska" orsaker. Jag drar inte den slutsatsen men det betyder inte att jag inte är överens med dig om faktaunderlaget i sig.

Slutsatsen är inte faktan, slutsatser baseras på subjektiva parametrar i hög utsträckning.

För att avdramatisera så kan jag fråga dig om du på allvar tycker att t.ex. miljöpartister och moderater generellt sett drar samma slutsatser utifrån en rapport om kärnbränslehantering?

Vettefan om det är ett brott ens. Opassande, självfallet. Brottsligt, tveksamt.

Du gör det ju lite lätt för dig nu eftersom du själv drar en massa slutsatser utifrån faktan, när dessa slutsatser inte är de samma som t.ex. mina så antyder du att mina slutsatser är åsikter medan dina är av finare kvalitet. Din slutsats tidigare i denna (?) tråd t.ex. var att invandrares enorma överrepresentation beror på något vi svenskar kallar "socioekonomiska" orsaker. Jag drar inte den slutsatsen men det betyder inte att jag inte är överens med dig om faktaunderlaget i sig.

Slutsatsen är inte faktan, slutsatser baseras på subjektiva parametrar i hög utsträckning.

För att avdramatisera så kan jag fråga dig om du på allvar tycker att t.ex. miljöpartister och moderater generellt sett drar samma slutsatser utifrån en rapport om kärnbränslehantering?

Runkapådass, runkapådassdass!:klappar

Det händer säkert mycket skit i Rosengård jämfört med vad som händer i Smålands Jerusalem.. De gånger jag varit i Rosengård har jag knappast varit rädd. Tvärtom så har det varit riktigt trevligt.

Men för en rasistisk inskränkt bonde så kan det säkert uppfattas som obehagligt att vistas där.

Är varken bonde eller rasist....
Blir man utsatt för rånförsök så kan det ju påverka min uppfattning en aning.

Du har helt rätt i att slutsaserna sällan är fakta, om ens någonsin. Fast det har jag väl knappast påstått heller??

Jag skrev dessutom att jag är enig med forskningen om socioekonomiska faktorers betydelse. (det var en annan tråd!) Vad är det för konstigt med det? Jag klargör bara vilken skola jag tillhör och om du har koll på forskningen så är det de faktorer som dominerar, om än det finns lite oilika teoririktningar som betonar olika faktorer olika mycket. Det är faktiskt ingen åsikt utan något som du lätt kan kolla i faktaböcker eller databaser. Förut var jag noga med att ange mina källor men slarvar med det numera, mest för att ingen ändå bryr sig om att läsa dem.
Om du drar andra slutsatser så är det helt ok, men då bör man också kunna redogöra för hur man kommit fram till det. I det aktuella exemplet verkade min motståndare mena att invandrare är kriminella för att de är "moraliskt defekta", vilket är det som finns kvar om du inte tror på yttre faktorer. Plus att han ju drog andra slutsatser än de som hade gjort undersökningen. Då måste han väl ha någon kunskap som de som forskat tydligen inte har. Som sagt: Han kan ha helt rätt i det han säger, men redovisa det då.

För övrigt är det FAKTA att mina åsikter är finare än dina!

Eh, nej det är inte okay. Som proffesionell yrkesutövare av konsten att låtsas bestämma borde man veta bättre än att inte tänka sig för innan man pratar. Speciellt om en kollega sitter bredvid och filmar hela skiten.
Att de sen använder filmen som en del av bevisningen för andra brott bevisar ju bara att det kanske inte alltid är de skarpaste hjärnorna som "bestämer" i vårat underbara PK-samhälle. Starkt jobbat Poppo.:tummenupp

Så om du blitt rånad på västra hamnen skulle du hata västra hamnen då?

Det tror jag nog han skulle göra, jag skulle göra det iaf!

Kanske inte hata men jag skulle tycka det var jävligt obehagligt att gå där igen.

japp svenskar är mesiga, undertiden tar vi apajävlar era kvinnor! Så snart kommer ert blodsband va så utspätt att ni inte kan kalla er riktiga svenskar längre!

Och vem ligger med era kvinnor när ni jobbar 18-timmars pass i närbutiker och kvarterskrogar?

Svartskallebegreppet kommer att dö ut ju blondare era barn blir :hihi

Och vem ligger med era kvinnor när ni jobbar 18-timmars pass i närbutiker och kvarterskrogar?

Svartskallebegreppet kommer att dö ut ju blondare era barn blir :hihi

Hahahhah skratta som fan när jag läste ditt inlägg

Jag tycker inte du ska ta åt dig bara för att du har utländsk härkomst. Det är skillnad på att vara rasist och på att tycka att de som stökar i Rosengård kan dra åt helvete. Jag kan ju inte svara för alla men jag kan nästan lova dig att det inte finns nån här som ser ner på dig pga din hårfärg. Det iaf jag kritiserar är ett beteende, inte ett utseende.

Nu håller jag visserligen med dig i mycket du skriver men samtidigt är det intressant att se att du kan såga en hel folkgrupp(inklusive de som kramar rosengårdarna, med Bonny i spetsen) utan att få motta den minsta kritik eller rasistbeskyllningar. Symptomatiskt i detta strikt politiskt korrekta land. :(

Jo jag vet att jag anklagar en folkgrupp.
Men jag är bara så trött varenda gång nåt händer så får man läsa en massa trådar om hur invandrarna är .
Ibland så undrar jag hur mina barn kommer få det ... kanske kommer dom få det lättare med tanke på att dom är halvsvenskar.
Inte fan vet jag . Säger inte att jag inte kanske har sakt N-ordet nångång eller S-ordet ,Men jag skriver inte det i en massa trådar så folk kan se va jag känner å tycker.Eh skitsamma det är bara min åsikt...

Last edited:
Du har helt rätt i att slutsaserna sällan är fakta, om ens någonsin. Fast det har jag väl knappast påstått heller??

Njo, det har du nog för du påstår konsekvent att dina åsikter bygger på fakta. Här får du lite news: mina också.

...om du har koll på forskningen så är det de faktorer som dominerar, om än det finns lite oilika teoririktningar som betonar olika faktorer olika mycket.

Nej, jag har koll på forskningen och jag ser att vissa folkgrupper är mer representerade än andra trots att de befinner sig i samma "socioekonomiska" gruppering. Då är det någon annan anledning, och jag drar slutsatsen att då det i min föreställningsvärld omöjligen kan vara genetiskt så är det kulturellt och beteendemässigt. Är det verkligen omöjligt för dig att tänka dig att det är troligare att t.ex. en arab spöar sina barn än att en chilenare gör det? Varför är det så svårt att tänka sig att de som flyttar hit tar med sig både eventuellt positiva element från sina kulturer likväl som eventuellt negativa? Eller är det bara kebab och falafel de tar med, de tråkiga värderingarna lämnar de vid gränsen tror du eller?

Om jag flyttar till Qatar så är det en sjuhelvetes risk att jag blir kriminell och bryter mot diverse alkohollagar, eftersom jag har det i mig i och min kulturella bakgrund.

För övrigt är det FAKTA att mina åsikter är finare än dina!

Självklart är det så.

Hahahhah skratta som fan när jag läste ditt inlägg

Jo jag vet att jag anklagar en folkgrupp.
Men jag är bara så trött varenda gång nåt händer så får man läsa en massa trådar om hur invandrarna är .
Ibland så undrar jag hur mina barn kommer få det ... kanske kommer dom få det lättare med tanke på att dom är halvsvenskar.
Inte fan vet jag . Säger inte att jag inte kanske har sakt N-ordet nångång eller S-ordet ,Men jag skriver inte det i en massa trådar så folk kan se va jag känner å tycker.Eh skitsamma det är bara min åsikt...

Vi får väll hoppas att klyftan mellan våra barn och dagens invandrare blir mindre en den var då jag gick i högstadiet iaf :näsblod då var det skinheads bakom varenda hörn, uppgjorda fighter på skolgården mellan skolans skins och den lokala blattekickersgänget helt galet var det!:3freak

Men som det ser ut nu tycks klyftorna bara växa :(

Men man ser inga rasister/nazister på gatorna nuförtiden iaf inte jag, finns det skinheadgäng nuförtiden?

Ja ja vi får hoppas på den nya generationens svennar och blattar kan samsas lite bättre an vad gårdagens/dagens gör.

Jag tycker att invandrare/nysvenskar eller vad ni vill kalla dom skall till största delen forma sig och anpassa sig efter Sveriges lagar/normer och inte tvärtom!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...