Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Kan ta kritik från andra inga problem, om den är konstruktiv vill säga.
Behöver ingen rapporten/statistiken/undersökningen/ etc etc, då det är bara kolla på media, politiker mm.
Att ett part som SD kommer snart in i riksdagen är pinsamt och det är endast möjligt för att alla andra partier är för fega att säga det de flesta av oss tycker..

Hur många här inne säger till en fet person att den bör banta och att det inte är synd om personen ifråga, yada yada svenskar är fega tyvärr.

...så du kommer rösta på sd, om du inte redan har gjort det?

gör du det inte heller lite pinsamt enkelt att 'det räcker bara på att kolla media, politiker mm' för att få ett hum om hur det är ställt i detta land?

Dvärgsilkesapa :rofl :lol

Jag hade på känn att du skulle bli förbannad :krama

Ibland är det kul att retas, ibland :va det är alltid kul att retas med någon som blir förbannad.

Lugna sig idag äre fredag :öl

nejdå, jag blev inte förbannad :tungan däremot var det en klumpig jämförelse du gjorde ang. ryska polisen. det har liksom inte ens en verklighetsförankring i det svenska samhället.

men jag håller med dig - retas ska vi göra. liksom häckla varandra, har t.om skapat en sådan tråd, gå gärna in där och häckla tex mig :D

:tummenupp

Last edited:
Många är såklart rädda för vart samhället är på väg och att det tillåts bli som det blir i Rosengård... när sedan rättsväsendet visar sin fula sida och ger fördel brottslingar så är det inte konstigt att skygglapparna går på.

En undersökning där man frågar gemene man i samhället om folk litar på rättsväsenden inom olika kategorier så lär det bli dyster statistik. En föraning, men ingen fakta som du efterfrågar...
Jag har full förståelse för att skygglapparna åker på, men det är samtidigt det som jag är mest rädd för. Jag tror inte att man tar kloka eller effektiva beslut med skygglappar på och att det lätt skapar ett samhälle med rädda misstänksamma individer. Självklart reagerar jag också, ibland med förundran, på mycket av det som kommer fram via massmedia men jag vägrar att falla för det och litar hellre på statistiken som visar att risken för att jag ska råka ut för våld är ett av mina mindre problem.
Jag tror inte heller att man får en bra och objektiv bild av "verkligheten" genom massmedia, som faktiskt är den kanal som de flesta använder för att skapa sig en bild av Sverige. Å jag tror att det är farligt eftersom massmedia skriver om nyheter, vilket definitinsmässigt är det extrema, inte "det vanliga".

Jag anser inte heller att fakta alltid är skoj eller nödvändigt, speciellt inte i debatter. Jag hoppas bara att folk ska lära sig att se skillnaden på åsikt och fakta. Att i runda tal 50% av den amerikanska befolkningen tror på Skapelsen gör ju knappast Skapelsen mer sannolik eller korrekt.

Jag har flera gånger beklagat min son att han har fått en nörd till pappa...

Om jag ska följa din uppmaning så ska alla inlägg där folk säger minsta ont om invandrare tas bort... sedan är det bara dina ack så genomtänka inlägg kvar. Då skulle du säkert bli nöjd när du lyckats kväva alla andra åsikter än dina egna. Du verkar se dig själv som en moralprofet men du ser aningen spydig ut och spammar dina åsikter överallt och tillåter ingen annan att säga sitt.

Att du sedan behöver likt andra börjat säga "visa mig statistiken/faktan". Vem som helst som bor i Sverige har sitt intryck av samhället och det är det folk säger när de säger sina åsikter här. I med att det blir fler och fler åsikter om att det är större problem runt förorterna, så kan man inte ignorera detta. Och säger du nu att detta inte vore sant, så undrar jag om du ens har örona och ögona påslagna.

Du kommer sedan alltid ha en delad åsikt för att du är invandrare själv. Du har tydligt satt dig i försvarsställning och skäller vid minsta rörelse (åsikt) någon säger som inte är i linje med din egen.

Så säger du att folk ska stå för sin åsikt, låt dom säga sin åsikt utan att du ska hacka på alla. Dra inte ner diskussionen på dispytnivå (tugga luft) när det inte finns något att diskutera ytterligare ofta. Du behöver inte försöka konvertera om folk till din tro. Du kommer inte lyckas.

mjaa swedie; argumentation och retorik är inte din starka sida, det har du visat åtskilliga gånger. du är mycket 'att vilja men inte kunna'.

dessutom har du svårt att skilja på din roll som moderator vs. privatperson på sh.

dina ord om mig som tex 'moralprofet', 'spam' och 'spydig' tex, visar att du varken har koll eller förståelse för de större sammanhangen, eller ens förstår vad diskussion innebär. enkelt uttryckt så har du bara bestämt dig för att jag är ett irritationsobjekt vilket innebär att du inte drar dig för att vrida och tänja på saker och ting, för att det ska passa in i dina 'argument'.

jag är inte 'invandrare'. jag är född här. jag är svensk. t.o.m mer svensk än du; jag är 38 år och du är vaddå, 27, 28 år?

men jag vill gärna läsa den rapporten/statistiken/undersökningen/ etc etc... .argumentation och retorik är inte din starka sida....

:hihi Det märks att du har influerats av dina stora idoler här på Sporthoj. Nu är det så här att sanningen inte alltid står på ett papper och även om "sanningen" skulle stå där står oftast en helt annan "sanning" på ett annat papper från en annan murvel eller institut.

Eftersom detta bråk i Rosengård startade av att man inte längre fick sprida hat och uppmaningar till mord känns det passande att posta denna länk här. Skippa Semestersvenskar ikväll och titta på den här givande dokumentären istället(30min lång). En otroligt vettig, muslimsk amerikan ägnar sitt liv åt att bekämpa radikal islamism och vill få världen att vakna.

http://e.blip.tv/scripts/flash/show...//blip.tv/?utm_source=brandlink&enablejs=true

Last edited:
Bazooka delar nog inte alls min uppfattning att det här forumet behöver mindre av bilder på fjortisbrudar och -killar med plutande läppar tagna med K850i, jag har till och med sett honom figurera på liknande bilder, knappt påklädd. Så det blir inget joint venture för oss än, han måste våga komma över till oss som tycker fjortis är dåligt först.

Men va fasen, jag som tänkte lägga upp en bild på mitt arsle i mina nya jeans i tjejtråden. Får inte jag vara med i ert gäng då? Halvnaken? Gillar du inte min kropp, är det där det kniper. Säg som det är nu! :(

Det skulle ju kunna vara ett nytt sätt att sätta vänsterliberalerna på plats. Jämföra levishäck. Verbalt är de ju redan tillintetgjorda, det sköter du så bra så. :tungan Gillar även Stuffs och Valens klockrena kommentarer som förs in i debatten med närmast kirurgisk precision.

Last edited:
mjaa swedie; argumentation och retorik är inte din starka sida, det har du visat åtskilliga gånger. du är mycket 'att vilja men inte kunna'.

dessutom har du svårt att skilja på din roll som moderator vs. privatperson på sh.

dina ord om mig som tex 'moralprofet', 'spam' och 'spydig' tex, visar att du varken har koll eller förståelse för de större sammanhangen, eller ens förstår vad diskussion innebär. enkelt uttryckt så har du bara bestämt dig för att jag är ett irritationsobjekt vilket innebär att du inte drar dig för att vrida och tänja på saker och ting, för att det ska passa in i dina 'argument'.

jag är inte 'invandrare'. jag är född här. jag är svensk. t.o.m mer svensk än du; jag är 38 år och du är vaddå, 27, 28 år?
haha... släpp dig själv nu :hihi

Nu börjas det igen .. En massa folk som sitter bakom sina skärmar å inte gör så mycket förutom å gnälla..
Istället för att sitta å gnälla se till så att politikerna inte tar in mer invandrare , se till så lagen skärps .
Tycker alltid att det är samma människor här inne som ska gnälla på invandrare.
Ta saken i era egna händer än å mesa er bakom era skärmar ,
det är ju det som är problemet med er svenskar ,
ni är en bunt mesar helt enkelt.
Ni klagar bara ,men gör inget å saken.

japp svenskar är mesiga, undertiden tar vi apajävlar era kvinnor! Så snart kommer ert blodsband va så utspätt att ni inte kan kalla er riktiga svenskar längre!

japp svenskar är mesiga, undertiden tar vi apajävlar era kvinnor! Så snart kommer ert blodsband va så utspätt att ni inte kan kalla er riktiga svenskar längre!

Fan också! Och jag som var så kåt på Lenita i Kortedala! :huvet

...så du kommer rösta på sd, om du inte redan har gjort det?

gör du det inte heller lite pinsamt enkelt att 'det räcker bara på att kolla media, politiker mm' för att få ett hum om hur det är ställt i detta land?

Behöver ingen statistik på att media och politiker är fega.

Röstar inte på SD, dock hoppas jag att de får lite uppmärksamhet. så politiker får upp ögonen och inser att något är på väg att gå käpp rätt åt helvette.

Men tro du gärna att jag röstar på SD om det får dig må bättre.

Nu satt de inte, på fritiden, i civila kläder, i hans Volvo 240 i kön till McD utan de satt i en tjänstebil, bland kollegor, i uniform under tjänsteutövning...

...så jo, det är en viss skillnad.

Ja det är skillnad, när man är i tjänst och vet att kameran är påslagen så får man koppla in hjärnan innan käften glappar. Att man sen inte kan vara pk hela tiden man jobbar och sitter i en bil där ingen hör en är en annan sak. Men man behöver inte lägga snacket på en så pinsamt låg nivå som dessa gjorde.

Nu börjas det igen .. En massa folk som sitter bakom sina skärmar å inte gör så mycket förutom å gnälla..
Istället för att sitta å gnälla se till så att politikerna inte tar in mer invandrare , se till så lagen skärps .
Tycker alltid att det är samma människor här inne som ska gnälla på invandrare.
Ta saken i era egna händer än å mesa er bakom era skärmar ,
det är ju det som är problemet med er svenskar ,
ni är en bunt mesar helt enkelt.
Ni klagar bara ,men gör inget å saken.

Jag tycker inte du ska ta åt dig bara för att du har utländsk härkomst. Det är skillnad på att vara rasist och på att tycka att de som stökar i Rosengård kan dra åt helvete. Jag kan ju inte svara för alla men jag kan nästan lova dig att det inte finns nån här som ser ner på dig pga din hårfärg. Det iaf jag kritiserar är ett beteende, inte ett utseende.

Nu håller jag visserligen med dig i mycket du skriver men samtidigt är det intressant att se att du kan såga en hel folkgrupp(inklusive de som kramar rosengårdarna, med Bonny i spetsen) utan att få motta den minsta kritik eller rasistbeskyllningar. Symptomatiskt i detta strikt politiskt korrekta land. :(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025