Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
det får stå för dig, du är vuxen och bör kunna ta kritik från andra som tycker annat än du. men jag vill gärna läsa den rapporten/statistiken/undersökningen/ etc etc som visar den allmänna attityden i sverige ang. stå för sin åsikt i det sammanhanget du pratar om.
Kan ta kritik från andra inga problem, om den är konstruktiv vill säga.
Behöver ingen rapporten/statistiken/undersökningen/ etc etc, då det är bara kolla på media, politiker mm.
Att ett part som SD kommer snart in i riksdagen är pinsamt och det är endast möjligt för att alla andra partier är för fega att säga det de flesta av oss tycker..

Hur många här inne säger till en fet person att den bör banta och att det inte är synd om personen ifråga, yada yada svenskar är fega tyvärr.

söta lilla rara oförstående dvärgsilkesapa, du ska nog träffa några av mina ryska vänner som kan berätta för dig vilka ryska polisen anser vara 'buset' i det ryska samhället...

Dvärgsilkesapa :rofl :lol

Jag hade på känn att du skulle bli förbannad :krama

Ibland är det kul att retas, ibland :va det är alltid kul att retas med någon som blir förbannad.

Lugna sig idag äre fredag :öl

Bor i JKPG och det är ju en av Sveriges större städer...

Aa och det händer mycket skit där...

Det händer säkert mycket skit i Rosengård jämfört med vad som händer i Smålands Jerusalem.. De gånger jag varit i Rosengård har jag knappast varit rädd. Tvärtom så har det varit riktigt trevligt.

Men för en rasistisk inskränkt bonde så kan det säkert uppfattas som obehagligt att vistas där.

pm'a swedie om det. gärna en gång i halvtimmen. kanske händer det något konstruktivt då...
Om jag ska följa din uppmaning så ska alla inlägg där folk säger minsta ont om invandrare tas bort... sedan är det bara dina ack så genomtänka inlägg kvar. Då skulle du säkert bli nöjd när du lyckats kväva alla andra åsikter än dina egna. Du verkar se dig själv som en moralprofet men du ser aningen spydig ut och spammar dina åsikter överallt och tillåter ingen annan att säga sitt.

Att du sedan behöver likt andra börjat säga "visa mig statistiken/faktan". Vem som helst som bor i Sverige har sitt intryck av samhället och det är det folk säger när de säger sina åsikter här. I med att det blir fler och fler åsikter om att det är större problem runt förorterna, så kan man inte ignorera detta. Och säger du nu att detta inte vore sant, så undrar jag om du ens har örona och ögona påslagna.

Du kommer sedan alltid ha en delad åsikt för att du är invandrare själv. Du har tydligt satt dig i försvarsställning och skäller vid minsta rörelse (åsikt) någon säger som inte är i linje med din egen.

Så säger du att folk ska stå för sin åsikt, låt dom säga sin åsikt utan att du ska hacka på alla. Dra inte ner diskussionen på dispytnivå (tugga luft) när det inte finns något att diskutera ytterligare ofta. Du behöver inte försöka konvertera om folk till din tro. Du kommer inte lyckas.

Om jag ska följa din uppmaning så ska alla inlägg där folk säger minsta ont om invandrare tas bort... sedan är det bara dina ack så genomtänka inlägg kvar. Då skulle du säkert bli nöjd när du lyckats kväva alla andra åsikter än dina egna. Du verkar se dig själv som en moralprofet men du ser aningen spydig ut och spammar dina åsikter överallt och tillåter ingen annan att säga sitt.

Att du sedan behöver likt andra börjat säga "visa mig statistiken/faktan". Vem som helst som bor i Sverige har sitt intryck av samhället och det är det folk säger när de säger sina åsikter här. I med att det blir fler och fler åsikter om att det är större problem runt förorterna, så kan man inte ignorera detta. Och säger du nu att detta inte vore sant, så undrar jag om du ens har örona och ögona påslagna.

Du kommer sedan alltid ha en delad åsikt för att du är invandrare själv. Du har tydligt satt dig i försvarsställning och skäller vid minsta rörelse (åsikt) någon säger som inte är i linje med din egen.

Så säger du att folk ska stå för sin åsikt, låt dom säga sin åsikt utan att du ska hacka på alla. Dra inte ner diskussionen på dispytnivå (tugga luft) när det inte finns något att diskutera ytterligare ofta. Du behöver inte försöka konvertera om folk till din tro. Du kommer inte lyckas.

:klappar

Har absolut inte något emot invandrare som vill intrigera i samhället, umgås med en del så inga problem.
Osv i detta fall var mer den allmänna attityden i Sverige att det är fel att stå för sin åsikt i kort.

Varför gillar du invandrare som intrigerar?? Jag gillar inte intriger överhuvudtaget. :näsblod

Däremot att de integreras istället för att intrigera är nog en bra idé:D

Jag tillhör, som de flesta säkert vet en av nördarna som frågar efter fakta och gärna vill luta mig åt undersökningar/forskning/evidens. Fast jag tycker att det är oerhört viktigt att börja med att skilja mellan "åsikter" och "fakta". "Jag hatar invandrare!" är en åsikt och behöver i min värld varken förklaras eller försvaras men "80% av alla som sitter i fängelse!" är ett faktapåstående och då är det väl inte mer än rätt att man redovisar hur man kan veta det?
Att sedan folk har åsikter, oavsett hur många det är som har den åsikten, gör ju inte att du per automatik har rätt i faktadelen!? När det gäller invandringen kan ju problemet rent logiskt lika gärna vara att det finns många rädda svenskar som inte klarar av att anpassa sig till nya tider.
Faktum är att de flesta på forumet är rätt lika Smartman, de googlar lite för att bekräfta en åsikt och tror sedan att de har funnit Sanningen.
Å just Smartman anser de flesta här inte ska ha rätten att uttala sina åsikter...
Lite off-topic iofs men jag känner faktiskt för den mer akademiska stilen...

On-topic:
Mänskligt: Kanske
Förståligt: Ja!
Försvarligt: Nej!

Jag har funderat lite på hur rubrikerna hade sett ut om poliserna hade uttalat sig om en white-trash? "Öh, ser ni glenn-rökande white-trash bimbon därborta? Henne skulle man trycka på!" alt. "Ser ni den där blonda pundaren? Ska vi ta & sterilisera honom?". Min gissning är att det inte ens hade hamnat i lokalblaskan. F.ö. får vem som helst kalla mig för en apa. Jag menar, jag är ju en apa & jag lovar att inte ta det till pressen.

Filmen visar ingenting och språket är knappt förståeligt. Vad är problemet?

Jag tillhör, som de flesta säkert vet en av nördarna som frågar efter fakta och gärna vill luta mig åt undersökningar/forskning/evidens. Fast jag tycker att det är oerhört viktigt att börja med att skilja mellan "åsikter" och "fakta". "Jag hatar invandrare!" är en åsikt och behöver i min värld varken förklaras eller försvaras men "80% av alla som sitter i fängelse!" är ett faktapåstående och då är det väl inte mer än rätt att man redovisar hur man kan veta det?
Att sedan folk har åsikter, oavsett hur många det är som har den åsikten, gör ju inte att du per automatik har rätt i faktadelen!? När det gäller invandringen kan ju problemet rent logiskt lika gärna vara att det finns många rädda svenskar som inte klarar av att anpassa sig till nya tider.
Faktum är att de flesta på forumet är rätt lika Smartman, de googlar lite för att bekräfta en åsikt och tror sedan att de har funnit Sanningen.
Å just Smartman anser de flesta här inte ska ha rätten att uttala sina åsikter...
Lite off-topic iofs men jag känner faktiskt för den mer akademiska stilen...

On-topic:
Mänskligt: Kanske
Förståligt: Ja!
Försvarligt: Nej!
Jag kan inte räkna många inlägg eller åsikter där någon faktiskt säger att de enbart hatar invandrare och det vore allt. Sådana inlägg får rapporteras in så tas de bort då de vore rasistiska i grunden.

Många är såklart rädda för vart samhället är på väg och att det tillåts bli som det blir i Rosengård... när sedan rättsväsendet visar sin fula sida och ger fördel brottslingar så är det inte konstigt att skygglapparna går på.

Senaste exemplet är ju den tjej som slogs medvetslös här i Södertälje av ett gäng ungdomar som skriker svennefitta först osv. Sedan spöar henne halvt till döds. I rätten efter att en eller några av de som utfört misshandeln utpekats, så går de fria för att dom nekar och de killar som kom till hennes räddning inte hade "bevis" nog (antar att de inte kollade exakt märke på jackan eller byggor de hade på sig). Ska vi ta DNA-prov under tiden vi försvarar en medvetslös tjej?

Du kan idag göra nära på vad som helst, blåneka... och med stor chans gå fri. Det är så vårat samhälle ser ut, tycker jag. I med att så många går fria från sådant här beteende som sker både i Södertälje, Rosengård och övriga ställen i landet... så sänder det mycket dåliga signaler ut till övriga samhället som reagerar i desperation med skällsord (vagt). Såklart man blir rädd att den laglyda är den som ska bevisa brottet och den som utfört brottet oftast inte får några konsekvenser.

Jag kan tänka mig att även de poliser som trots allt gör ett fruktansvärt otacksamt jobb i Rosengård är så otroligt ledsna på situationen att de känner att "det gör inget vad vi än gör"... Det ger dom självklart INTE rätt att kalla någon vad som visats i media, men det är allvarligt att vi inte har ett rättsväsende som gynnar poliser vid ingripande och övriga laglydiga medborgare. In till förhör och sedan släpps direkt...

Jag personligen känner inte att jag litar på rättsväsendet. Blivit utsatt för brott ett antal gånger och första tanken är ofta "spöa dom jävlarna" sen övergår det till "det är hopplöst, bara att betala självrisken och se glad ut...".

En undersökning där man frågar gemene man i samhället om folk litar på rättsväsenden inom olika kategorier så lär det bli dyster statistik. En föraning, men ingen fakta som du efterfrågar...

Kan vi inte bara acceptera att alla är hobbyrasister i grunden?

Kan vi inte bara acceptera att alla är hobbyrasister i grunden?

Japp, om det även inkluderar våra nysvenskar. Jag har personligen stött på nysvenskar som får den gamle tyske diktatorn att framtså som en riktig mjukiskille.

Japp, om det även inkluderar våra nysvenskar. Jag har personligen stött på nysvenskar som får den gamle tyske diktatorn att framtså som en riktig mjukiskille.

jupp, gäller lika mycker för kulturberikare som inavelspack :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...