Är detta okej? Polisen kallar utlänningar för Apejävel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Till TS, tror du själv är en stenkastare och hatar polisen. Därav letar du fel hos vanliga människor ( polisen)..

Jäkligt lustigt. Jag är brandman, och min yrkesgrupp är som du säkert förstår inte helt skonad från de snorungar som sysslar med sådant.

Är du polis? I så fall hoppas jag du inte har kvar jobbet länge med din inställning.

Då måste jag få berätta en händelse..
Var,när och hur kommer jag aldrig o berätta.
Jag har har varit med om en,två kravaller live( jag på den goda sidan)
När man får spott,kulor,molotovcoctails, järnrör mot sig, då är det lätt och tappa humöret jag lovar.. Då vill man skada den som gör så mot en, spelar ingen roll vilken utb du har. Alla människor har en gräns, i mitt fall då slog man för och skada dessa individer. Du ville verkligen skada dom, då dom försökte ta ditt liv..
Då tillsägelser inte hade någon mening, dom lyssnade bara med våld..

Det jag vill säga är att om polisen sa apjävul( med dygns av stenkastning)
"råkade klämma ur sig ett dumt ord" är fullt förstående..
Ni som inte varit med om något liknande, ni vet inte vad ni talar om.. Man måsta tagga upp sig innan uppdraget så man är taggad..

Nu såg jag att du listade "bygg" som yrke. Vad gjorde du på den "goda" sidan på kravallerna? Varför slogs du över huvud taget?

Polisen borde ha gripit dig tillsammans med allt annat pack som slåss på våra gator.

"Tagga upp sig innan uppdraget". Kom tillbaka till jorden nu, du är inte Carl Hamilton och du ska inte ut på uppdrag. Det är just sådana individer som måste "tagga upp sig" på det där sättet som inte borde vara poliser,

Suck.

Last edited:
Så du menar att om du ser någon som tänder på ett hus
då blir du inte förbannad . . . . finfint mer jobb
det är klart att säljer man tändstickor så måste ungarna använda dom
jag tycker att föregående har en sund normal inställning
men det är lätt att klaga när man inte kan sätta sig in i situationen

Så du menar att om du ser någon som tänder på ett hus
då blir du inte förbannad . . . . finfint mer jobb
det är klart att säljer man tändstickor så måste ungarna använda dom
jag tycker att föregående har en sund normal inställning
men det är lätt att klaga när man inte kan sätta sig in i situationen

Klart jag blir förbannad, men jag behöver inte kalla personen som tände på för olika tillmälen, och jag har inte heller funderingar på att varken kastrera eller spöa upp ungen.

Jag antar att det är en osund inställning.

EDIT: Vid närmare eftertanke så verkar du inte ha särskilt tur när du tänker. Jag kan nog sätta mig in i situationen bättre än de flesta som inte är poliser.

Såna uttalanden är bara att vänta sig. I vilket annat yrke får du möjlighet att slå på folk med batong och ha stor chans att komma undan med det för att rättsväsendet är på din sida? Polisyrket drar till sig en hel del drägg.

Å andra sidan så hade jag nog själv varit oerhört cynisk efter att ha sett så mycket skit som de gör. Däremot hade jag nog åtminstone varit smart nog att hålla tyst med mina åsikter. Helt okej att de torskar för sådana här uttalanden.

Det är ju inte smart att spela in detta, sedan lämna in det som bevis...

Undrar vad dom tänkte när dom upptäckte misstaget?

"shit pomfritt?"

:D

Man måste sätta det i sitt sammanhang tycker jag, om man är stressad och rädd finns det oftast en tendens att skämta bort rädslan. Så "hallonsaft" var det nog inte att jobba på rosengård.

Jag förstår ju att du som svensk letar ursäkter för att få slänga ur dig det ena med det andra, men jag tror ni är bara sura för att vi är mer välhängda än er o era kvinnor föredrar oss...

Jag förstår ju att du som svensk letar ursäkter för att få slänga ur dig det ena med det andra, men jag tror ni är bara sura för att vi är mer välhängda än er o era kvinnor föredrar oss...

:hihi Vad dålig du är!

Till TS, då ber jag 1000 gg om ursäkt. Visste inte ditt yrkesval, vill inte bli ovän med någon här..
Vad jag har gjort innan min byggkariär.. Det lämnar jag åt graven..
Alla har vi olika åsikter, visst.. Det var inte så smart av den enstaka polisen och uttala sig så.. Sant... Men förstår han ändå..

Denna debatten kommer fortsätta till dö dagar då alla har olika åsikter..
Precis som i rikstaden..
Ingen kommer och bli nöjd.

Alla har rätt och tycka olika,
Peace out/ Skantic

Vad är orsaken till okvädesorden från andra laget? Pur obildbarhet?

Såna uttalanden är bara att vänta sig. I vilket annat yrke får du möjlighet att slå på folk med batong och ha stor chans att komma undan med det för att rättsväsendet är på din sida? Polisyrket drar till sig en hel del drägg..

Det kanske finns en liten chans att dom blir så på grund av vad
dom får stå ut med
Först får dom skit för att dom inte tar rattfyllor
och sen får dom skit för att dom plocka hojåkare för buller
sök dig till ett jobb där ALLA gnäller på dom
Och är man så brutalt rubbad så man tror att svensk polis
tycker att det är kul att spöa på folk
Då kanske du skall ta en semester i indien och kaxa med polisen där
Så kan dom nog bota din synism

Jag känner en "bann-vind" blåsa in från öst.:tummenupp :hihi

Förövrigt skulle "BerYsHaN LeNn AbO" behöva uppgradera sina kunskaper i det svenska språket.

Last edited:
:hihi Vad dålig du är!
Amen kompis du vet ju att jag har rätt!

Vad är orsaken till okvädesorden från andra laget? Pur obildbarhet?

Vilket andra lag? Bögarna menar du? Dom kan du få behålla!:tummenupp

Jag känner en "bann-vind" blåsa in från öst.:tummenupp :hihi

Förövrigt skulle "BerYsHaN LeNn AbO" behöva uppgradera sina kunskaper i det svenska språket.

Typisk rassespråk! Varför kan inte "bann-vind" blåsa från väst är det bara för vita människor kommer därifrån eller?

Din morsa klagade inte iallafall...
Hur ska hon kunna klaga om hon inte kände något?

Så länge folket där stenar/bränner bilar och håller på så får de kalla de/göra vad de vill med dem.
Att kasta ur sig några ord i stundens hetta händer alla.

Då måste jag få berätta en händelse..
Var,när och hur kommer jag aldrig o berätta.
Jag har har varit med om en,två kravaller live( jag på den goda sidan)

Ett av problemen är att definitionen "goda sidan" blir ju glidande när värdegrunden försvinner...

Sen kan man tycka lite synd om dessa poliser som får jobba på hittegods eller trafiken efter detta. Om dom ens får behålla jobben.

Hur ska hon kunna klaga om hon inte kände något?

Jag ska fråga både henne och lillasyrran din nästa vända jag fått lönen, om det är sant...
:tummenupp

Last edited:
Ett av problemen är att definitionen "goda sidan" blir ju glidande när värdegrunden försvinner...

Sen kan man tycka lite synd om dessa poliser som får jobba på hittegods eller trafiken efter detta. Om dom ens får behålla jobben.

Jag ska fråga både henne och lillasyrran din nästa vända jag fått lönen, om det är sant...
:tummenupp

vad va det jag sa, inavelspack..menar att sätta på min mamma kan jag förstå men att sätta på sin lillasyrra är ju bara sjukt!

Orkar inte plöja hela tråden, men reagerar vi lika kraftigt när någon skriker APA till en poils? vilket väl händer typ hela tiden...personligen förstår jag att dom ruttnar.

Typisk rassespråk! Varför kan inte "bann-vind" blåsa från väst är det bara för vita människor kommer därifrån eller?

Mjaa, nu tror jag inte att det gamla uttrycket angående vindar från öst har något med "raser" eller hudfärg att göra, snarare rädslan för detta forna imperium:

600px-Flag_of_the_Soviet_Union.svg.png

Orkar inte plöja hela tråden, men reagerar vi lika kraftigt när någon skriker APA till en poils? vilket väl händer typ hela tiden...personligen förstår jag att dom ruttnar.

Tro fan de , gubben har la fått gatstenar över bilen hela dagen.
Hans motståndare har antagligen kläckt ur sig mycket värre kommentarer - jaja, men dom finns inte på film.

Fast detta kan ju i media användas av polisen själva för att kyla ned läget i det kulturberikade rosengård för att få förtroende - "titta vi sätter snutar som talar illa om er att plocka potatis"

Vilket omedelbart ger följande resultat:

Polisen/staten ger upp , jaja vi ger oss - ockupationen har lyckats ni är nu en del av Sverige och vi accepterar att gatstens regn är lika naturligt som midsommar supandet.

Poliser som har något emot att få bilen pimpad med kundvagnar,gatstenar och fyrverkerier hör inte hemma
i organisationen då det är en del av kulturen att visa sin uppskattning på detta sätt.

Om 20 år när skånepolisen har "firmafest" på stureplan lär det sluta med kundvagnsgatsensupplopp då dom anser att det är en skojig sak att utsätta stockholmspolisen för - dom är ju en del av samhället där nere....Föreningen gräv bort skåne lär få många nya medlemmar...

Med tanke på vad det är för tattarungar så får dom gärna kalla dom för det o även slå skiten ur dom med för att sedan sättas på första bästa bananbåt härifrån :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC