Vad är vuxenpoäng o vad är gubb/kärringpoäng?

Nu tycker jag du är lite tvär mot de stackars noshörningarna här, jag skriver jämt med glimten i ögat men inte fan fyller dom inboxen för det. Jag tror nog att grabbarna här är lite smartare än så. Tror inte att dom tror att det betyder ligga bara för att de ser en tjej vräka ur sig något. :7peta

Nja. men de hoppas. när joinade du? jan -09? o 3 sidor gästbok, verkar vara tecken på att de vill fylla mer än din gästbok.

Såna där är ju utrotningshotade, det är mest godsägare i Range Rover och östermalmspresenning som har sån där keps.

Östermalmspressening? in lighten me. Du kör med många sköna uttryck, som en bonnjävel som jag aldrig hört.

Ang. folk som går runt med mysbyxor, tycker det är så jäkla slappt. Det ser ju ut som man inte bryr sig någonting om hur man ser ut. Och kan väl tillägga att jag är snart 19.

+1 vuxenpoäng.

Valmers insinurerar...nej förlåt han säger rakt ut att jag är en kärring:banana
Detta är för att jag stör mig något så in åt helvete på oljud

*skräniga tonåringar
*ap-packade människor som måste vråla fast dom går bredvid varandra (ja jag bor mitt i centrum och gillar att sova med öppet fönster)
*basdunk (som inte JAG har åstadkommit) efter klockan 12 på kvällen
*andras hörlursljud (då volymen är på 766 Db) på bussar (åker dock aldrig kommunalt så det är ok)
*fulla gapiga fnittriga tonårsbrudar...får mördarlustar så jag måste sitta på händerna:näsblod

men jag viker inte icapåsar eller kokar trasor eller har inneskor/tofflor så jag tycker att poängen tar ut varandra :D

men jag viker inte icapåsar eller kokar trasor eller har inneskor/tofflor så jag tycker att poängen tar ut varandra :D

Nänänä, du har ju en massa tjäringpoäng redan och så vill du kvitta dem mot tjäringpoäng som du inte har (ännu)? Så kan man inte göra. :ajjabajja

Man kan däremot kvitta mot teenpoints som t ex: Köra RC-bilar eller leka med airsoft. :mattias

Har träffat HON nu och letar hus. Hon/vi har jakthund och hon kombi, jag mellanklass Peugeot. Har helt tappat intresset för data/TV-spel och tycker att det är waste of time. Är iofs lite skogsmulle men nu är jag sugen på att vara ute i skogen jämt. Bärs är ju kul med det där att kröka tills man ramlar är glömt sen länge och känns mest tragiskt. För 8-10 år sen skulle jag aldrig har trott att jag menar det på allvar :) Lagar väldigt gärna käk hemma. Är tveksam till tillsatser i mat. Tänker efter före på hojen. Är grymt less på stan efter 10 år i innerstan och längtar efter villa nära skog om det går (priserna...). Vete fan om det är så jäkla gubbigt men skulle man vara som 20 år i huvet när man är 37 så är det kanske nåt som är fel. Nåt man kan skratta åt nu är hur naiv och hur mycket man inte hade koll på när man var 20-25. Allt var väldigt enkelt då :)

Jag tror fan jag har alla gubbpoäng uppräknade i tråden, men jag viker inte ica-kassarna, jag gör "kass-bollar", mycket mera praktiskt :mattias
Jag kokar inte trasan, jag häller kokande diskmedelsvatten över den ibland.
Jag kör Golfkombi (givetvis en CL)
Jag har Goretex ställ när jag kör min classiker försäkrade MC
Jag är i princip nykterist (inte alls egentligen, men dricker jävligt sällan)
Jag har fan ingen sån där keps än, men blev sjukt sugen på att ha en i bilen bara för att folk ska reta upp sig när dom hamnar bakom mig i trafiken och bara kepsen syns...

Dock beter jag mig jävligt barnsligt i trafiken, sladdar, kör för fort, rödljusrejsar (men tar nederlag med en axelryckning) och min bil har såna där fjantiga smålampor i extraljusen som lyser hela tiden.

Jo medelåldern på busaklubben påverkades nog inte nämnvärt neråt när jag klev in.... :D Så det är nog lite gubb/kärring poäng på den hojen...
Men kul är den... :D

Det är bara för att det inte är en enda jävla ungdom i det här landet som har råd med försäkringen på skiten...;) Jag menar, sporthoj, förare kring 20-25 år, 200 hk, 1300 cc, ganska extremt rykte... Slå du in de siffrorna i första bästa premiekalkulator så vet du varför busan inte är en ungdomshoj:D

Själv så är jag inne på att köpa ny bil, men jag vill inte ha nån jävla fjortisstämplad bonnig volvo 740, vw golf eller bmw vaddenuheter. Detta tycker jag borde ge en del vuxenpoäng, men när man sen får höra att en av bilarna jag funderat på istället för de här typiska jävla 18-åringsbilarna är en saab 9000 så uppgraderas väl vuxenpoängen till gubbpoäng ganska snabbt tror jag...:hihi

Jag störde mig faktiskt lite på att vuxenpoäng var särskrivet i rubriken :rodnar

När man tagit en del gubbpoäng skaffar man sig erfaren. Med den kan man räkna ut vilken MC som passar just dig:
1) Välj din favoritsiffra mellan 1-9.
2) Multiplicera med 3.
3) Lägg till 3, och multiplicera med 3 igen (Jag väntar medan du tar fram kalkylatorn...)
4) Du har nu ett 2- eller 3-siffrigt tal.
5) Lägg ihop siffrorna.
Då ser sedan nedan vilken MC man borde köra med hänsyn till gubbpoängen.

1. BMW F 650
2. Honda transalp
3. Kawasaki Versys
4. Suzuki V-strom 1000
5. KTM 990 Super Duke
6. Ducati SR 4 R
7. Triumph Speed Triple
8. Kawasaki Z 1000
9. Plastcykel från 80-talet med stödhjul
10. Yamaha FZ1

:tummenupp

snyggt baserat på att dom fleta tänker på 7...

Det är bara för att det inte är en enda jävla ungdom i det här landet som har råd med försäkringen på skiten...;) Jag menar, sporthoj, förare kring 20-25 år, 200 hk, 1300 cc, ganska extremt rykte... Slå du in de siffrorna i första bästa premiekalkulator så vet du varför busan inte är en ungdomshoj:D

Själv så är jag inne på att köpa ny bil, men jag vill inte ha nån jävla fjortisstämplad bonnig volvo 740, vw golf eller bmw vaddenuheter. Detta tycker jag borde ge en del vuxenpoäng, men när man sen får höra att en av bilarna jag funderat på istället för de här typiska jävla 18-åringsbilarna är en saab 9000 så uppgraderas väl vuxenpoängen till gubbpoäng ganska snabbt tror jag...:hihi
Jag hade en 9000 om första bil (icke turbo)
Jag bor i villa (delad) ska flytta till bostadsrätt (EGEN :D)
Jag funderar på att köpa en passat fö att det är en billigare a4a
Jag har inett att alla mina "vänner" är mina fiender och flyttar ditt jag inte känner nån
Jag är trött på onnighstands
Jag har en matbudget.
jag har städat huset 4h idag.

Men ungefär där tar det stop.
Att leva på havregryn för att få råd med hoj är nog inga vuxenpoäng..

Last edited:
Orkar inte läsa hela tråden,så jag frågar.Är "gubbpoängen" ni pratar om av den arten man gärna nämner för man lyckats med nåt TROTS sin ålder?eller e det av den arten som händer PÅ GRUND AV SIN ÅLDER?

Tror jag kan bidra med en hel del i båda kategorierna.:rofl

P.s Att ens tycka det är värt att skriva i en sån här tråd är lika med MINST ett gubbpoäng D.s :D

Last edited:
Jag störde mig faktiskt lite på att vuxenpoäng var särskrivet i rubriken :rodnar

Åååå du hann före! :D

Presiiiiis vad jag tänkte direkt: Det måste ju vara vuxenpoäng numera, att inte alltid misshandla det svenska språket... :rolleyes:

Så om det är ett ålderstecken att man kan skriva ihop och stava so be it.
Förr var det ett mått på intelligens. Man satte t.o.m betyg på det.

Orkar inte läsa hela tråden,så jag frågar.Är "gubbpoängen" ni pratar om av den arten man gärna nämner för man lyckats med nåt TROTS sin ålder?eller e det av den arten som händer PÅ GRUND AV SIN ÅLDER?

Gubbpoäng handlar väl om saker man gör som inte är direkt vanliga för folk i ens egen åldersgrupp utan som snarare brukar utföras av just gamlingar... Så det är mer trots sin ålder:) Men i vilket fall som helst, bidra för all del!:D

gubbpoäng.
1,stör mig så in i helvete på tonåringar (snacket och deras klädmode,speciellt killarnas visa kallingar mode.)

har man långt kvar när man stör sej på såna som du som orkar bry sej och kommenterar det?

vet inte hur många gånger jag fick höra det på jobbet i somras. tröjan jag fått var så smal i resåren vid midjan att tröjan gled upp och blottade en strimma som fylldes ut av mina kallingar.

jag kan passa på att hälsa att vi tycker lika illa om era brallor som ska hänga straxt söder om bröstvårtorna:)

Nope, jag är så gammal så att vi satt och nötte skrivstil i småskolan och dyslexi fanns nog inte som begrepp ens. Det är gubbpoäng att tycka att det var bättre förr - på riktigt.

Men det är ju analretendenspoäng dvs en helt annan tråd.

- Jag har börjat ta med en kaffetermos och mackor istället för att käka junkfood på mackarna på vägen upp till Luleå, 92 mil, och Östersund, ~60 mil.

- Ser på "Solens Mat" och tycker att det är bra.

- Har valt bort MTV som kanal på ComHem för länge sen.

- Tycker att det är superskumt att ha brallorna ner över arslet eller i knävecken (baggy). Vi kallade det Gällivarehäng när jag var liten och det ville man inte ha. Syrrornas kids har försökt förklara men jag fattar inte.

- Letar hus på Hemnet och Bovision.

- Blir en kombi som nästa bil. Ingen Volvo för jag vill att den ska vara bränslesnål. Att det är mycket pulver har grymt liten prio.

P.s Att ens tycka det är värt att skriva i en sån här tråd är lika med MINST ett gubbpoäng D.s :D

Its in the eye of the beholder. men Har du rutig keps o håller 60kmh oavsett hastighetsgräns så blir det gubbpoäng

Åååå du hann före! :D

Presiiiiis vad jag tänkte direkt: Det måste ju vara vuxenpoäng numera, att inte alltid misshandla det svenska språket... :rolleyes:

Så om det är ett ålderstecken att man kan skriva ihop och stava so be it.
Förr var det ett mått på intelligens. Man satte t.o.m betyg på det.

Analretendens är ingen exklusiv sjukdom, det är många som lider.

Nope, jag är så gammal så att vi satt och nötte skrivstil i småskolan och dyslexi fanns nog inte som begrepp ens. Det är gubbpoäng att tycka att det var bättre förr - på riktigt.

- Jag har börjat ta med en kaffetermos och mackor istället för att käka junkfood på mackarna på vägen upp till Luleå, 92 mil, och Östersund, ~60 mil.

- Tycker att det är superskumt att ha brallorna ner över arslet eller i knävecken (baggy). Vi kallade det Gällivarehäng när jag var liten och det ville man inte ha. Syrrornas kids har försökt förklara men jag fattar inte.

- Blir en kombi som nästa bil. Ingen Volvo för jag vill att den ska vara bränslesnål. Att det är mycket pulver har grymt liten prio.

Vi hade skrivmaskinsskrivning på schemat till och med.
Att gilla fleksnes måste ju vara vuxenpoäng iallafall.

Hemsk ledsen men det där är få gubbpoäng detta kallas bara erfarenhet....

-Mackor+kaffe är en självklarhet då 95% av maten längs vägarna är skräp och kostar svin. Dessutom måste man ju stanna och det sabbar snittet....

- MTV sänder inget program en icke lobotomerad person kan uppskatta. Musikvideos med nakna flickor finns på youtube....

- Det är rätt simpelt, byxorna fastnar naturligt där byxan är som smalast och kroppen som bredast.

-Vad finns förutom hemnet? Man lär ju inte direkt gå och titta i mäklarnas skyltfönster...

- Där finns ändå ingen som har råd med en tillräckligt kul bil för att det skall vara något att hänga i granen ändå. Eftersom bilar ändå bara är plåthinkar för personbefodran kan de lika gärna vara kombi med låg bränsleförbrukning.

Taskigt läge du får bara poäng för att du tittar på matprogram och bär byxorna i pungkrossarläge...

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back