då behöver du inte oroa dig än så länge
verkar som att det är lungt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
då behöver du inte oroa dig än så länge
verkar som att det är lungt![]()
Den dagen jag blir så gammal att jag börjar använda rabattkuponger ska jag köpa en vuxenkeps också.![]()
hm, jag som inte ens dricker kaffe liksom.
Att kolla in brösten på barnen på tv är varken vuxet eller gubbigt, det är bara obehagligt.
Jaha![]()
Jag och min mentor Thor-Dan Steninsson tänkte skriva en bok om 1600 talets Sverige - eftersom du är lite äldre än min fru Sara (född 90) , jag är (född 74)
Drutten o televinken har man ju berättat om.
Men då talade man om händelser i begynnelsen - typ Jesus,moses,televinken o sen lite Drutten![]()
Lite svårt o förklara för den generationens tjejer att den enda butiken som fanns på den tiden var Konsum o Åhlens.
Mohaha - Tempo.
Ja det var riktiga brödkö butiker.
Ja alltså för dom här som inte var unga på 90 talet och bakåt - lite info..
Då fanns Hobbex,Claes Ohlsson och world import - där kunde man köpa lite "hightech" prylar.
Men då fanns en butik av varje i hela Sverige.
Så det var postorder....helgnöje för många...
Dom vanliga butikerna på stan..förutom dom vanliga butikerna Tempo,Åhlens och Nk.
Ja dom var typ som kommunistiska brödaffärer - man kunde köpa sig sin samhällsuniform(standardkläder),lite bröd och en liter mjök.
De sög fett......
hm, jag som inte ens dricker kaffe liksom.
jag vet, men det minns inte ens jag, gör du?
"Coop" står för kooperativet, lite förengelskat.Hette inte Konsum typ Domus och Coop hette väl OBS eller nåt sånt skit oxå.![]()
Att kolla in brösten på barnen på tv är varken vuxet eller gubbigt, det är bara obehagligt.
OK-IC (Oljekonsumenternas inköpscentral) blev OK, som blev OK/Q8, som blev Preem.
Ber om ursäkt.Har jag missat något? Här i stan är ligger Preem och OK/Q8 bredvid varandra sedan länge, inget byte av skyltar på OK där inte...
Kollade.Esso får det gärna vara för min delEller Texaco, det var min favoritmack när jag var mindre då de hade världens godaste glass där...
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|