Alx
Numera tävlingsledare
- Gick med
- 8 Nov 2004
- Hoj
- Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Har efter många turer till ortoped och röntgen fått det bekräftat att mitt nyckelben som jag bröt i början av april 08 inte har läkt alls.
Min läkare började då prata om operation för att eventuellt få det att läka, jag är tydligen otroligt svårläkt?
Han sa även att det blir 3 månaders total vila efter en sådan operation, alltså sjukskrivning och bara röra armen från armbågen och ner. Ingen belastning på armen m.m. = ingen hoj!
Jag vill fråga er som fått nyckelbenet opererat, hur lång tid tog det innan ni kunde köra hoj? GP-killarna kör ju efter ett par dagar, lite mer vältränade så klart men endå!
Man vill ju inte få en till säsong förstörd av samma nyckelben.
Min läkare började då prata om operation för att eventuellt få det att läka, jag är tydligen otroligt svårläkt?
Han sa även att det blir 3 månaders total vila efter en sådan operation, alltså sjukskrivning och bara röra armen från armbågen och ner. Ingen belastning på armen m.m. = ingen hoj!Jag vill fråga er som fått nyckelbenet opererat, hur lång tid tog det innan ni kunde köra hoj? GP-killarna kör ju efter ett par dagar, lite mer vältränade så klart men endå!
Man vill ju inte få en till säsong förstörd av samma nyckelben.