En nördfest utan dess like

Ärligt talat så började jag faktiskt spela wow när jag sa upp mig från jobbet, flyttade hem och gick komvux för att jag skulle söka till högskolan nästa höst, dessutom är jag fet så det passade ändå rätt bra in på mig.:tummenupp

Jag har det :nicka
80% av de som spelar den här skiten bor hemma hos mamma. 5% är undernärda, resterande är överviktiga. 99% av dem går på a-kassa. Ca 3% har blivit av med oskulden. Max 1% totalt är någorlunda normala människor som bara har hamnat snett. Alla tjejjer som spelar detta är fula som stryk, och ser de bra ut så är de goth-anhängare eller lesbiska. Eller vegetarianer så de är odugliga ändå.
Nu syftar jag bara på de över 18 år.

Jag skriver under på det!
Dessutom sitter dom hemma hos mamma och klipper till läderbitar för att göra dräkter!

Innan WoW fanns samlades dom i någons föräldrars källare och spelade spel med tolvkantig tärning!
http://www.youtube.com/watch?v=YyxnEKTjhj0

Vilka jävla nördar, då få ggr jag varit på webhallen för att köpa nåt så har man sett några av dessa losers och helt allvarligt skrattar jag varje gång åt dem. Kan inte ro för det men jag garvar

Hehe, detta kommer från den högutbildade(?) frisören från förorten.

Nej men jag håller delvis med. Tycker inte det är fel att eftersträva att vara bäst. Men att vara bäst vad är det? Är det när man självutnämnt hävdar det och "ser ner på" folk som man tycker sig vara bättre än? Spela roll om de bor hemma och viger sitt liv åt ett spel. Jag viger mitt liv till fotandet, flickvännen och hojåkandet för tillfället. Sedan kan vi ju alltid diskutera om jag är sugen att betala A-kassa eller sjukersättning till dem som "fuskar" med det för att spela. Men det gäller ju alla som "snyltar" på systemet dvs "mig".

Förövrigt har jag själv spelat Quake i div1 i ett år och innan dess i lägre divisioner 1999-2005. Att jag sedan tröttnade på det är en annan sak. Delvis för att det krävde 6timmar om dagen för att hålla mig fit nog och det var tråkigt att hamna i sämre divisioner. Jojust, det jag skulle komma till var att de flesta var studenter av olika slag. Olika åldrar och olika begåvningsnivåer. Så det där med arbetslöshet, sjukskrivningar stämmer inte vidare in på den skaran. Sedan va de fick för betyg har jag ingen aning om.
Men i mitt tycke var de normalbegåvade överlag.

Roligast hade vi åt att pappa Hans /Icarus 50år spelade i samma klan som sonen Daniel /Legio 25år. Ibland dök mamma Marionette upp men dottern var inte lika imponerad.

Det enda fördommen som stämde riktigt bra in att det var väldigt få kvinnor som lirade. Men det fanns några guldkorn och dem var det då inget fel på.

Puss o kram på er :D

Allt? Även om de inte hade köat så är jag ju givetvis bättre än dem, varför inte liksom? Varför måste man vara sämre eller lika bra som någon annan? Man ska alltid eftersträva att vara/bli bäst på något anser jag. Och nu lät det drygt, och det var det också.

Och honkiieees jämförelse var nog århundradets sämsta, tankevurpa modell stor?

Nördar ftw! :yoparty Kodat meddelande till alla nördar: W3 H4s th3 3v1l p0w4h 0f 1337, w3 5h411 t4k3s ov4ah th3 w0r1d w1th ch33zburg3rz !! H41L th3 C341l1ngC4t!! !!!111 :tummenupp

De har nog jätte roligt att stå där och köa och träffa likasinnade, kul att det finns kreativa människor. TV-spel och Dator-spel är en underhållande syssla för de med mycket tid. En gång i tiden när jag själv hade massor av tid spelade jag också mycket spel, har gjort massor av nördiga saker utöver det - kul har jag haft det dessutom! Och jag är inte vegetarian, fet eller lesbisk :tummenupp

Last edited:
Jag har det :nicka
80% av de som spelar den här skiten bor hemma hos mamma. 5% är undernärda, resterande är överviktiga. 99% av dem går på a-kassa. Ca 3% har blivit av med oskulden. Max 1% totalt är någorlunda normala människor som bara har hamnat snett. Alla tjejjer som spelar detta är fula som stryk, och ser de bra ut så är de goth-anhängare eller lesbiska. Eller vegetarianer så de är odugliga ändå.
Nu syftar jag bara på de över 18 år.

Det där känns mer som en beskrivning av Arbogas befolkning.

Hehe, detta kommer från den högutbildade(?) frisören från förorten.

Oj trampade jag på en öm tå? :pannkyss
Man behöver inte vara raketforskare för att vara en normal funtat person och tycka nåt om den saken?:tummenupp

Den allmän bildningen jag har och det sociala livet jag lever väljer hellre än vara nåt geni och sakna resten av bitarna i livet.:arsele

Du samt några till här på SH har påpekat just mitt yrke bakom anonyma användarnamn, men skiter jag fullständigt i. Är hantverkare och jävligt stolt över det, inom yrket jobbar jag också mycket med andra kemikalier som man måste ha lite kunskap om ifall man inte vill att det ska sluta i katastrof.
Men du är nog van med dina dropp in tider på billiga salonger som klipper dig för max 99kr och tror alla jobbar på den invån.

Berätta gärna vem du själv är och vad du har för yrke innan du börjar bubbla i din lilla bubbla.

Har du fördomar eller?

Ne jag har inga fördommar alls, medvetet eller o medvetet. Är helt omäsklig och kommer egentligen från en annan planet :)

Last edited:
Haha, ja jävlar vad folk tog åt sig :D Att stålmannen själv skulle göra det trodde jag inte direkt, du brukar ju vara vettig och förstå när man överdriver lite.
Och att det stämmer på Arbogas befolkning skriver jag under på, jag tillhör en promillegrupp som inte är överviktiga eller inavlade samt har en iq över 120.

Jag har själv spelat CS så det står härliga till, har spöat många här inne när det begav sig. Så ta det inte så seriöst, det är bara väldigt skoj att hugga på folk då man ser vilka som tar åt sig...

Spelar också cs, spelat mycket diablo och väntar på Diablo lll men inte fan håller jag på så där. Dessa spel är bara tidsfördriv för stunden, inte fan lever man hela livet runt det och väntar på minsta lilla tillfälle för att få klä ut sig och glänsa som ett freak utanför en butik.

Ex. gillar verkligen diablo spelet, inte fan klär jag ut mig till ett trollkarl eller what ever och står utanför webhallen med massa andra dårar för att visa hur (jag vet inte vad) jag är.

plötsligt börjar jag tro på att 1/3 18 åring är oskuld eftersom 1/3 är sånnadär...

att se ut som dom är ej coolt utan nördigt..
men va faen är de att gå runt med ett tight skinnställ o se ut som man är upphängd på en krok och har nåt i röven hela dagarna :D

inget ont om personen utan de flesta ser ut så och bilden va bla de första på google :tummenupp

00f74121400f3f25aa.jpg

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ugk37TvIR8E&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ugk37TvIR8E&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ugk37TvIR8E&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ugk37TvIR8E&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:D :D :D

Ingen som har den dära videon om någon skum snubbe som "leker" Dungeons and Dragons och springer iväg från snuten och blir skjuten? Måste verkligen se den klassikern igen! :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D