Grymmaste byggena i sverige, vilka?

den turbo R6 2WD fighter som jag läste om i en svensk tidning, klart de snyggaste på länge!

Måste också lägga en röst på lahi.
Alltid varit imponerad av hans bygge.

Finns några andra läckra byggen här på SH, men de kommer på andra,tredje och fjärde plats. Inte första, där har en viss T-urgixxer som sagt en given första plats.

Anderssons busaturbo med halv ram från gixxer-1000. Mycket mer ombyggd än man kan ana.

Bifogat

• rihgt-front.jpg
    rihgt-front.jpg
    66.5 KB · Visningar: 552
Anderssons busaturbo med halv ram från gixxer-1000. Mycket mer ombyggd än man kan ana.

Ja den hojen är ett litet mästerverk tycker jag. Ett termodynamiskt och flödestekniskt mästarprov där allt passats in och optimerats så snyggt att det ser ut som det vore fabriksbyggt.

Det här är ju ett ultimat festivalfordon....kommer dock inte från SH.

Bifogat

• tom_moppe.jpg
    tom_moppe.jpg
    152.5 KB · Visningar: 396
HD får inte vara med här i tråden, det är uppenbarligen för osporrtigt jämfört med bilmotortrikes och TL1000 lowrider med framflytt :D

Håller med. Rosbergs hoj är ball och finurlig utan stora åthävor

jag anar aningens stänk av bitter ironi här :D

Nu får jag snart ett lass skit för det här, men dom flesta "byggen" är ju bara bytt lite plast och avgasrör, samt den obligatoriska PC-trimmningen, det är långt mellan riktiga byggen, dom flesta har du nog redan i den här tråden, hur många av dom som är opublicerade vet jag inte.

Nu kommer säkert många att invända "alla turbohojar då", javisst, dom som är nytänkande/nyskapande i någon mån kan vara värda ett reportage, men dom som köper färdiga kit och bultar på eller bygger enligt ett koncept som upprepas gång på gång är inte speciellt intressanta.

Samma sak med Streetfighters, det finns några som känns fräsha, men att plocka av (krachade)kåpor och montera cross-styre är inte ett bygge, även om det defacto kräver att man spacklar undersidan på gaffelkronan och borrar fyra hål...

Tackar:tummenupp

Jo den lever i Norge numera.

Off topic..

Jasså? Hur fan är det med importregler och besiktning för att få in skräpet man äger i norge? Har flyttat till grannlandet och klurar på hu jag ska göra med bågen till nästa säsong.

Off topic..

Jasså? Hur fan är det med importregler och besiktning för att få in skräpet man äger i norge? Har flyttat till grannlandet och klurar på hu jag ska göra med bågen till nästa säsong.

www.toll.no så finns det "Importkalkulator", dock låg den nere nu så jag kunde inte länka. Annars kan du väl köra med Svenska skyltar nått år.

Duccen lär nog bli grym med ;). Då kommer jag och hälsar på dig så fort den är klar, du har en del kvar antar jag? ;)

MVH

Johan

Tack och bock! :Bugar

-Vänta till sommaren så kommer mitt Ducati 996 bygge som jag hoppas kan bli i klass med V1000 Gran Turismo.

/Marcus

PS. Trist med Bomber! :huvet

Tjenare!

Japps, många byggen är alldeles för lite "byggen". Många köper "bolt-on" grejjer och smäller på bara.. Jag är ute efter RIKTIGA byggen med egna och snygga lösningar ;)

Finns ju en del balla i tråden här, fortsätt gärna att tipsa!

MVH

Johan

Nu får jag snart ett lass skit för det här, men dom flesta "byggen" är ju bara bytt lite plast och avgasrör, samt den obligatoriska PC-trimmningen, det är långt mellan riktiga byggen, dom flesta har du nog redan i den här tråden, hur många av dom som är opublicerade vet jag inte.

Nu kommer säkert många att invända "alla turbohojar då", javisst, dom som är nytänkande/nyskapande i någon mån kan vara värda ett reportage, men dom som köper färdiga kit och bultar på eller bygger enligt ett koncept som upprepas gång på gång är inte speciellt intressanta.

Samma sak med Streetfighters, det finns några som känns fräsha, men att plocka av (krachade)kåpor och montera cross-styre är inte ett bygge, även om det defacto kräver att man spacklar undersidan på gaffelkronan och borrar fyra hål...

Last edited:

Man tackar så mycket för det:)

PederR:S såklart, och Jörgens HD!

Bugar och bockar:)

ahh jag röstar åsså på peders, fan man kan inte sluta titta på den irl:)

En får tacke så mycket för det:)

HD får inte vara med här i tråden, det är uppenbarligen för osporrtigt jämfört med bilmotortrikes och TL1000 lowrider med framflytt :D

Håller med. Rosbergs hoj är ball och finurlig utan stora åthävor

Kul att du tycker om den:) Själv skulle jag mer än gärna titta på ditt vridunder under luppen. Tycker din hoj är iskall. Det verkar som att dom flesta på SH, tycker om svarta turbokonverterade hojar med breda styren, inget fel i det, men din sticker helt klart ut:tummenupp

Last edited:
Jag letar ständigt efter fler objekt att plåta. Har bra kontakter med tidningar i Sverige, Finland, England, Tyskland, Frankrike, Österrike och Italien iallafall (och letar efter fler... ;)).

Hör av er till mig fall ni har något ballt bygge eller vet någon som har.

Det finns ju några trevlig GSX/katanor . En bild på en av mina men det finns många som är snyggare.

Bifogat

• 222222.JPG
    222222.JPG
    61.7 KB · Visningar: 169
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back