Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
hur kommer du att utsmycka den då? blire kåpor, fighter eller vad? flickan ut mot där du bor skulle ju kunna göra något vackert! :)
 
vilken härlig dag de har varit eller inte. jag hämta fälgarna/svingen etc från lacken idag. och när jag kom till jobbet så synade jag allting, de skulle jag gett fan i, de va röda prickar på allting:huvet så i morgon ska han som blästrat/lackat få sig en rak höger :tummenupp. sedan så har dom knäckt fästet för vingen som sitter under motorn framför bakhjulet så de kommer dom ståför annars.....:mad:

jag vill inte hänga ut någon firma än.
 
idag har de hänt mycket. jag fick lämna igen bakfälgen iallfall men inte mer. så man får bita i de sura äpplet och se framåt.

oljematningen till turbon är klar och imorgon blir returen helt klar bilder kommer på den lösningen :tummenupp.

vill gärna ha komentarer om lacken. snyggt eller anus :D
 
Undrar mest varför du lackat svingen? Föredrar nog originalet på den så det måste tyvärr bli ANUS.... Annars verkar ju allt bli bra! Vad behöver man för förarbete för att lacka på aluminium?
 
Jag säger SNYGGT! :tummenupp

Bra jobbat som fan, i det här tempot lär du kunna ta hojen när du ska ut och tomta i jul.
 
Lär se ännu ballare ut i solljus:tummenupp .Men vart e alla dom där röda prickarna du nämnde?På den fälgen ser inte jag några iaf.E det ekan som lackat??
 
Undrar mest varför du lackat svingen? Föredrar nog originalet på den så det måste tyvärr bli ANUS.... Annars verkar ju allt bli bra! Vad behöver man för förarbete för att lacka på aluminium?

"föredrar originalet" du kör väl förlängt och ollonpolerat ey :7peta
väntar fortfarande på något nytt i din tråd, har du inte byggt klart huset än :D :D
 
idag har de hänt mycket. jag fick lämna igen bakfälgen iallfall men inte mer. så man får bita i de sura äpplet och se framåt.

oljematningen till turbon är klar och imorgon blir returen helt klar bilder kommer på den lösningen :tummenupp.

vill gärna ha komentarer om lacken. snyggt eller anus :D



Angående oljereturen så är det där ingen bra lösning

Vid hård inbromsning så rusar oljan fram och blockerar oljereturen

Bättre är att gå in i sidan på tråget (planyta på vänster sida) Jag brukar montera en vinkel (AN10) sedan brukar jag låta pressaanslutningar på
metallspunnen slang modell "raggarbils slang" samma som är till kulörta kopplingar, mjuk å fin och håller förvånansvärt bra


Oljetillförseln har du gjort snygg, Har dock aldrig fattat varför alla tar den från den varma sidan (förbi avgashus) Från andra sidan behövs inget metallrör

Smaksak naturligtvis
 
Jag säger SNYGGT! :tummenupp

Bra jobbat som fan, i det här tempot lär du kunna ta hojen när du ska ut och tomta i jul.

tack så mycket:tummenupp.

nja den kommer bli klar till sen våren:D

Lär se ännu ballare ut i solljus:tummenupp .Men vart e alla dom där röda prickarna du nämnde?På den fälgen ser inte jag några iaf.E det ekan som lackat??

de syns knappt, jag har inte en så bra kamera som kan ta så skarpa kort tyvärr.


de är sundsvalls lacken,

Angående oljereturen så är det där ingen bra lösning

Vid hård inbromsning så rusar oljan fram och blockerar oljereturen

Bättre är att gå in i sidan på tråget (planyta på vänster sida) Jag brukar montera en vinkel (AN10) sedan brukar jag låta pressaanslutningar på
metallspunnen slang modell "raggarbils slang" samma som är till kulörta kopplingar, mjuk å fin och håller förvånansvärt bra


Oljetillförseln har du gjort snygg, Har dock aldrig fattat varför alla tar den från den varma sidan (förbi avgashus) Från andra sidan behövs inget metallrör

Smaksak naturligtvis


bilder kommer på den färdiga olje returen så fort den är klar. pappa kör med samma lösning och de funkar utan några problem. men visst du har rätt i de du säger.

oljetillförsel slang/rör kommer att kläs med någontyp av värmeavledande strumpa/tejp.
 
Last edited:
Problemet med oljereturen KOMMER att visa sig så fort turbon blir minsta sliten , och det blir dom

Så fort oljan har börjat sippra förbi tätningarna så har man problemet med rykande turbo vid uppstart
 
Problemet med oljereturen KOMMER att visa sig så fort turbon blir minsta sliten , och det blir dom

Så fort oljan har börjat sippra förbi tätningarna så har man problemet med rykande turbo vid uppstart

vi gjorde anslutningarna som marklund sa att vi skulle göra. men om de nu skulle börja blåryka så får man bygga om oljereturen som du säger inga problem så:tummenupp

de är tur att de finns folk som har varit med i turbo träsket länge :yoparty
 
beundrar din snabbhet i byggtråden. du verkar jobba jämnt med hojen, har du inget "vanligt arbete" :va
ser bra ut och kan inte annat än ställa mig i kön av beundrare:tummenupp :tummenupp
 
beundrar din snabbhet i byggtråden. du verkar jobba jämnt med hojen, har du inget "vanligt arbete" :va
ser bra ut och kan inte annat än ställa mig i kön av beundrare:tummenupp :tummenupp

jag hinner faktist med mitt (vanliga jobb) ochså. jag jobbar som bilmekaniker med allt från rostiga gammal 142 till nya och exklusiva (lyx/sportbilar). de gäller ju att ta vara på fritiden på bästa sätt.:yoparty


tack för din beundran :tummenupp
 
de fick bli ett slangklamer som håller röret till turbon.
nu är även returen helt klar lite fin justeringar kvar bara :tummenupp
 
En liten fråga bara.Har jag hajat rätt om jag tror att din far redan har en turbobusa???
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top