TIPS!! Hur kan vi förbättra Barkarby?

• Thread starter Thread starter MJL
  • Start date Start date
Gör som Bomber.....fixa skitsnygga brudar dit med ben upp till himmelriket så kommer resten lösa sig självt

:katt är svaret!!

Är väl rätt bra som det är inom området i alla fall.

Jag kan fixa brudarna :yoparty

haha, jag väntar på att du ska säga till när det blir filminspelning så jag får titta på sånt! :P Har du skrivit mer på den andra tråden?:yoparty

Jag är lite glömsk med vad jag skriver och vart,
men jag ska försöka skrika till när det är dags för nytt =)

I helgen blir det lite galenskaper men jag vet inte om jag vågar locka dit
publik på det äventyret... =)

Last edited:
Bromsövningen är enda skälet jag ser att åka dit, jag åker inte på ett hjul (har fullt upp att hålla mig på två...) och byta koppling är inget som lockar.
Annars håller jag nog med Gösta, jag gör er alla en tjänst genom att hålla mig på så stort avstånd som möjligt för att min körning inte ska sammankopplas med eventet som jag tycker är toppen och verkligen gör skillnad på gatan!:tummenupp

Fredrik:tomten

Visst är det bra med alla alternativ men inget fungerar utan funktionärer & det kommer behövas fler sådana om det tillkommer fler övningar mm. Många ställer upp men det är inte alltid de har tid så finns inga funkisar så blir det inget.

Synd att tråden spårade ut men visst finns det en del bra grejer. Det är en bra grej att kunna ta in alla ifrån södra grinden om det går så får man försöka leda bort dem till parkeringen. Inte bara mcåkare kommer komma utan många andra som nu står utanför griden & tittar, hur många vet hur man ska åka för att komma in andra vägen förutom de som kör?

Det är bra att nån/några står där & säljer korv mm & det var roligt att det var nåt företag som hade lite kläder att kunna titta på för den som ev är intresserad av nya kläder . Tyvärr tror jag inte bromsbänken kommer tillåtas nästa år. Tidtagningsystem nja det kräver pengar & det som var anledning med dessa dagar var att kunna gasa av sig & inte tävla mot varandra fast det egentligen blir lite så nu.

Skulle det kanske vara möjligt att locka till sig Matti Tepsa eller någon annan, företag/person, som kan bjuda på underhållning eller så. Det kan absolut locka folk sprida ordet om Barkis!

Skulle det kanske vara möjligt att locka till sig Matti Tepsa eller någon annan, företag/person, som kan bjuda på underhållning eller så. Det kan absolut locka folk sprida ordet om Barkis!

Matti har varit där ett antal ggr iaf ifjol :)

Blodgivarbuss.. så kan vi visa vår goda samhällsvilja,,gratis fika för tusan :)

Visst men tycker stuntarna som har varit hittills på barkaby har gett mkt underhållning. Dock har avspärrningarna gjort så det är inte alltid folk kan stå & titta på just stuntarna på nära håll. Så att försöka leda folk lättare både till struntrakan-dragracing & stuntplatsen skulle underlätta på nåt sätt.

Har inte sett något SMC tält på de gånger jag har varit där eller har jag fel, jag vet att det har förekommit på t,ex bilprovningens öppet hus i Rissne nån gång.

Last edited:
Tidtagning på strippen är mycket bra förslag. Även så med start med ljussignal. Blir roligare för folk som kollar också. Eventer runt omkring är också bra.

Visst men tycker stuntarna som har varit hittills på barkaby har gett mkt underhållning. Dock har avspärrningarna gjort så det är inte alltid folk kan stå & titta på just stuntarna på nära håll. Så att försöka leda folk lättare både till struntrakan-dragracing & stuntplatsen skulle underlätta på nåt sätt.

Har inte sett något SMC tält på de gånger jag har varit där eller har jag fel, jag vet att det har förekommit på t,ex bilprovningens öppet hus i Rissne nån gång.

Det kan va en bra idé! Låt olika återförsäljare till mc prylar få ställa ut där om dom vill. Kanske ställa upp nå tält etc, eller varför inte bjuda in hojmärken att utföra en provkörning likt den som HD, BMW, Ducati etc hade!

Om man utökar aktiviteten lite runt stuntområdet och strippen kan de också skapa en helhetskänsla?!

Går nog att göra hur stort som helst. Problemet består ju i att få folk och företag att ställa upp "gratis" mot reklamen de får av att vara med.

Förslag på fler trafiksäkerhetsövningar skulle ju kunna vara i form av de "avrostningar" som sker varje vår. Balansövningar, språngbräda etc.

Att få ihop funktionärer borde inte vara så svårt. Förslag till Bikerbitch är att sammanställa en mailing/telefonlista till de som vill ställa upp och sen ha en eller två "förträffar" för funktionärerna inför varje event för att fördela uppgifterna inför kvällen. Uppsamling av funktionärer bör ju ske i god tid och under hyfsat enkla förhållanden för att säkra funktionärstillgången.

Tycker inte den här tråden har spårat ur som nån påstår.
Pessimister finns det alltid...

Angående bromsövningarna tycker jag det är för lång väntetid "otålig som man e" Är det inte bättre att fler åker och bromsar samtidigt tex 3st ?
Tex , Efter man dragit på strippen så åker man o bromsar ..
kan tom bli lite roligare då ..
Mvh

Last edited:
Angående bromsövningarna tycker jag det är för lång väntetid "otålig som man e" Är det inte bättre att fler åker och bromsar samtidigt tex 3st ?
Mvh

Om inte annat blir det ett "tävlingsmoment" till. Jag skulle garanterat bromsa mer om man körde mot någon. Då sporras man ju lite mer att verkligen bli en fena på det (missförstå mig rätt nu, bromsa är alltid viktigt).

Annars vore ju lysramp och tidtagning grymt kul!

//H

Mvh

Perfekt, skulle bli som en tävling i två delar! Helt säker på att det skulle funka. Då arrangeras bromstävlingen t ex påväg tillbaka till startområdet. Ett förslag skulle vara att man passerar det ställe där SMCs instruktörer står så kan dom agera domare?!

...sammanställa en mailing/telefonlista till de som vill ställa upp...
Vi har redan en sådan... :tummenupp
Det finns en webbsida där man kan läsa om allt runtomkring också:
Samverkansgruppen.com
Men visst finns det behov av fler resurser. Alla som kan tänka sig att vara med kan väl PMa "Bikerbitch" och anmäla sig? Sen får hon välja och vraka..

Angående bromsövningarna tycker jag det är för lång väntetid
Är det så lång väntetid egentligen?
Vi tycker att vi har ett väldans drag, är snabba på att ge kommentarer och vinkar fram nya förare hela tiden. (Vi var 3 SMC-instruktörer i onsdags.) Men vi kanske måste bli ännu snabbare. Eller fler.
Hur länge brukar du få vänta? *nyfiken*

Att parallellbromsa kan vara lite farligt. Tänk om den ena skulle köra omkull och kana över i den andra banan...
Men idén tål att funderas på. Vi får ta med det i diskussionerna om hur kvällarna kan utvecklas.

Last edited:
Man kanske borde ha en......Bromsbänk där :D
Ja, jag vill ha tillbaka bromsbänken.
Alla hojar har ju redan stränga ljudkrav på sig, dvs. alla kör ju med orginalpipa. Kör sedan bromsbänken bara 18.00-20.00 för att minska risken för klagomål.

Sen fritt fram (gratis) för företag (mc-relaterade) att ställa upp tält på området medans man kör. Alltid trevligt att kolla lite på prylar medans är där.

Ett förslag skulle vara att man passerar det ställe där SMCs instruktörer står så kan dom agera domare?!
hehe - Fast vi vill helst inte vara domare. Vi vill hellre hjälpa andra att bli ännu duktigare på en av sakerna runt att köra hoj. Dom andra sakerna (som att gasa och svänga på rätt sätt och ställe) brukar vi lära ut på våra bankurser.
Som av en händelse är det en ny sån körning imorron på Tuvängens gokartbana... =)

Att få ihop funktionärer borde inte vara så svårt. Förslag till Bikerbitch är att sammanställa en mailing/telefonlista till de som vill ställa upp och sen ha en eller två "förträffar" för funktionärerna inför varje event för att fördela uppgifterna inför kvällen. Uppsamling av funktionärer bör ju ske i god tid och under hyfsat enkla förhållanden för att säkra funktionärstillgången.

Lista finns sen vi startade projektet och det är väl 20-25 personer som får mejl och så är det alltid några som kan ställa upp och göra så att alla andra har möjlighet att köra.
Men det är inte alltid alla kan, så fler personer behövs alltid :tummenupp
Vi skulle vilja att fler klubbar kanske ville ha hand om en S&S kväll med folk från klubben som är funkisar.

Vi har underbara människor som hjälper till på kvällarna, de är värda all cred!!

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar