TIPS!! Hur kan vi förbättra Barkarby?

• Thread starter Thread starter MJL
  • Start date Start date
Bromsövningen är enda skälet jag ser att åka dit, jag åker inte på ett hjul (har fullt upp att hålla mig på två...) och byta koppling är inget som lockar.
Annars håller jag nog med Gösta, jag gör er alla en tjänst genom att hålla mig på så stort avstånd som möjligt för att min körning inte ska sammankopplas med eventet som jag tycker är toppen och verkligen gör skillnad på gatan!:tummenupp

Fredrik:tomten

:tummenupp

Bra förslag det där med grinden! Det är faktiskt lite "off" att köra in via andra änden och nyfikna kommer inte att hitta dit, kanske?! Kul idé det där med lasern, svårt kanske att få låna en sån men en grym idé! Varför inte få se hur det går till när polisen är ute o härjar vid vägkanten!

Grymma idéer alla!:tummenupp

Laser finns att låna på NTF i Solna: http://www.ntf.se/Stockholm/lanalaser/

Off Topic!

Vad krävs för att vara med och leka på Barkaby en kväll?
Kan man komma dit med racehojen som självklart inte är försäkrad och påställd, men självklart trailar man dit hojen i racebussen?

Perfekt att öva starter på dragracingdelen, och kul att prova smc's bromsövning :)

/Nitrous

kom och lek på lågfartsstunten istället, jag vet att du kan :tungan (kunde?)

ingen fara, han är i frankrike nu och på onsdag

då borde man nästa ta med sig motarden för att öva lite stoppies............körförbud.......nicht gut.
Då blir bitchen arg och det vill man inte :D
då får man typ tusen inlägg i forumet :D

Ja precis,då borde fan killarna me ban-hojarna få komma dit oxå tycker man:va

Kanske banhojarna skulle ta över och skrämma bort vanliga standardhojar? En pratsam skåning kom fram till mig och snackade när jag tankade förra veckan. Han hade kört dragracing i Harley drags och PSB. Tydligen hade det hänt på populära MECA-strippen där nere. Nästan bara dragbikes, inga "amatörer" vågade sig fram på onsdagskörningarna. Kul att se på men själva meningen med B.by, att alla skall våga sig fram och köra av sig ordentligt under enkla former kanske skulle komma på skam. Tidtagning vore kul men då skulle man å andra sidan förmodligen inte hinna med 25-30 repor på en kväll:).

/Ingvar

Vad man ska göra när man kommer först till en (MC) olycka? Kanske går att få dit en ambulans med utbildad personal för att informera och kanske rädda ett liv...eller så har det inget att göra med mad Barkarby kvällarna alls. Vad vet jag?

Det skulle jag definitivt gå på! Är någonting som jag känner mig osäker på om jag anländer först! Det borde väl vara någonting som ambulanspersonal eller liknande kan tänka sig att ställa upp på!?

Har faktiskt aldrig varit där men vissa säger det är kul vissa inte..

Ska nog försöka dyka ner och kolla lite kan va kul att träffa lite folk..
Har ni någon högfartssträvka så man kan slanga lite osv??

Mr E

Har faktiskt aldrig varit där men vissa säger det är kul vissa inte..

Ska nog försöka dyka ner och kolla lite kan va kul att träffa lite folk..
Har ni någon högfartssträvka så man kan slanga lite osv??

Mr E

Det finns ett område för lågfartsstunts, ett för högfart, ett område för bromsövningar och så race ner för strippen! :yoparty

Är det inte du som nyligen la upp en film från bulten?

Det finns ett område för lågfartsstunts, ett för högfart, ett område för bromsövningar och så race ner för strippen! :yoparty

Är det inte du som nyligen la upp en film från bulten?

Kanske det kanske:D

Mr E

Tänkte man kunde dra dit och åka lite bakhjulet:tummenupp
Finns det fika å så där??

Last edited:
Det skulle jag definitivt gå på! Är någonting som jag känner mig osäker på om jag anländer först! Det borde väl vara någonting som ambulanspersonal eller liknande kan tänka sig att ställa upp på!?

Jag är ju där nästan varje onsdag som sjukvårdare, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att hålla i nån slags förstahjälpen-utbildning, ska snacka med Jannica om det

Intressant mycket intressant:tummenupp

..alltså fikat e hembakat, inte korvgubben;)

Last edited:
..alltså fikat e hembakat, inte korvgubben;)[/QUOTE]

Jag räknade med att korvgubben är tillverkad på vanligt vis:D :D

Får se om de blir denna gång annars nästa då tjejjen har ev abonnerat hojjen..:tummenupp

Mr E

Tänker du åka bakhjul så kan jag bjuda på kaffet om du förklarar hur du gör :P
Har försökt men det kanske hjälper om ett PRO förklarar! :D

Jo kaffe e gött låter som en deal får se om jag kan dyka upp denna gång bara annars blir det nästa..:tummenupp

Hur är det med ljuddämpning ?? de bor folk i närheten va säger de ??
Att snutarna står lite här o var vet jag och detta får man ha i beräkningarna.

Ps Slangning finns de garanterat bättre folk på än mej:D

Mr E

Tycker det vore lämpligt med någon form av megafon så man hör vad ni arrangörer säger Där i början och och mitten.

Eller om Tex. du BikerWoman håller info om första hjälpen, så skulle det underlätta om det hördes. Jag kan kolla på Classe idag om dom har en hemma, så lånar jag gärna ut den :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing