TIPS!! Hur kan vi förbättra Barkarby?

• Thread starter Thread starter MJL
  • Start date Start date
Hehe nä jag såg två snutar som vände sig om med sura blickar efter breaket i halvtid då ett gäng sporthojar raceade (utanför anläggningen vid Barkaby handelsplats). Kanske inte så snyggt, men men...

Ja har inget med det att göra då de va tjejjen som sjutsade mig hem..

Lite onödigt att gasa precis där i närheten:confused:

Ett tips är att strunta i det där breaket kl 19.30. Mycket värdefull tid som går till spillo.

Jag förstår vad vitsen med bromstestet är men får inte samma ribba av det som när man får mata fullt på rakan :tummenupp

Igår ville vi gärna ha ett break mycket med tanke på att få en tyst minut och hedra Mårten som omkom i helgen. Sen är det ju trafiksäkerhet vi jobbar med, så såna influcenser kommer givetvis dyka upp på evenemanget. Men hur och var och när är inte skrivet i sten :-)

Det kan jag förstå!

Är bara lite bitter för att jag kom i breaket och sen började det pissa ner.
Förra gången så skulle jag precis till att rejsa efter att ha stått och snackat skit och så blev det avbrott igen :D

En sak som jag skulle vilja se är att man har någon form av minimum bromssträcka som man måste använda innan man vänder tillbaka efter "200m racet". Var en del som bromsade tidigt och svängde tvärt av banan. De korsade då andras "filer". Lite läskigt, spec. för mig som alltid kommer sist i mål :näsblod

// Linus

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    28.4 KB · Visningar: 52
Last edited:
Hörru lamerider, var va du nånstans när man behövde dina wheelie-kunnskaper :P Skulle ju bjuda på kaffe ;)

Jag saknar den där lilla hojen med stora hjul som var där och stuntade en gång tidigare. Kommer inte ihåg om det var i våras eller förra året.

jaha.. såg ingen där det stog lamerider på ryggen :P men men, nästa gång ;) Åkte nämligen precis innan pausen så du kanske kom då?

Jag saknar den där lilla hojen med stora hjul som var där och stuntade en gång tidigare. Kommer inte ihåg om det var i våras eller förra året.

haha... han va ganska skön :D

Last edited:
Nu har jag inte läst hela tråden, men en tanke ploppade upp efter gårdagens träff..
Ett tips kan vara att på något vis ha en bättre mikrofon som hörs och att den som talar gör konstpauser medans flygplanen flyger förbi. När det är mycket folk och man inte står i första eller andra raden så hör man absolut ingenting (speciellt inte när planen kommer som sagt..) :näsblod

Vad man ska göra när man kommer först till en (MC) olycka? Kanske går att få dit en ambulans med utbildad personal för att informera och kanske rädda ett liv...eller så har det inget att göra med mad Barkarby kvällarna alls. Vad vet jag?

Har tagit upp detta förut men hjärt- lungräddning är aldrig fel att kunna. Ju fler bland oss motorcyklister som kan HLR, ju större är chansen att rädda liv.

I have spoken. :D

En sak som jag skulle vilja se är att man har någon form av minimum bromssträcka som man måste använda innan man vänder tillbaka efter "200m racet". Var en del som bromsade tidigt och svängde tvärt av banan. De korsade då andras "filer". Lite läskigt, spec. för mig som alltid kommer sist i mål :näsblod

// Linus

Jag rullar helst hela vägen ned till banänden innan jag girar vänster om jag inte har vänsterspåret. Just för att inte riskera att bli torpederad.

Last edited:
MJL va där o kika lite... Men problemet är att man inte vet hur du ser ut! :P Blir lite invecklat att försöka hitta dig :rolleyes:

Hur ser det förresten ut med S&S kvällar här framöver? Kan du lägga upp datumen för nästkommande kvällar? :)

MJL va där o kika lite... Men problemet är att man inte vet hur du ser ut! :P Blir lite invecklat att försöka hitta dig :rolleyes:

Hur ser det förresten ut med S&S kvällar här framöver? Kan du lägga upp datumen för nästkommande kvällar? :)

Springer runt med reflexväst och skriker och gapar på alla som inte gör rätt. Hur kan du ha missat mig? ;-) Skämt åsido, vi får väl se om vi ses 17 september (är inte med nästa gång)

3 september och 17 september är de sista gångerna. Från klockan 18 -till mörkret kommer, max till 21.00

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT