TIPS!! Hur kan vi förbättra Barkarby?

• Thread starter Thread starter MJL
  • Start date Start date

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Vad tycker du skulle förbättra tillvaron på Barkarby? Lyft fram positiva aspekter såväl som områden med förbättringsmöjligheter. Hjälp arrangörerna för kvällarna genom att lyfta fram dina åsikter så försöker vi göra kvällen så bra som det bara går! :tummenupp

Snitsla en bana så man får svänga lite :)
tidtagning på strippen :tummenupp
Bromsbänk så vi kan kolla bakhjulshästarna :yoparty

Last edited:
bromsbänk skulle vara kul, men de kommer inte att funka för det blir för mkt ljud.
en snitslad bana skulle vara skoj.

Just ang bromsbänk så klagades det ifrån grannarna ang ljudet så det är tvärkört med det.

Ah, håller me om att en liten bandel skulle va kul! Kanske lite svårt att lägga en sån kanske? :/ Vet inte riktigt hur mkt plats nått sånt kräver, för det är ju kul att åka X antal meter lixom! Att åka stippen på tid skulle ju va grymt kul! Dock kommer vi att slås av den brutala sanningen då! vill vi det? kommer sluta med lite :såjaponken ....

Locka med galenskaper, tex snabbaste bogseringen med rollerblades/skateboard eller snyggaste försöken att bogsera upp någon stående i luften med fallskärm ?

Jag skulle komma då ;-)

Locka med galenskaper, tex snabbaste bogseringen med rollerblades/skateboard eller snyggaste försöken att bogsera upp någon stående i luften med fallskärm ?

Jag skulle komma då ;-)

haha, jag väntar på att du ska säga till när det blir filminspelning så jag får titta på sånt! :P Har du skrivit mer på den andra tråden?:yoparty

Bra initiativ

Bra initiativ av MJL att starta den här tråden.
Eftersom jag brukar vara ansvarig för bromsdelen så är jag nyfiken på om vi kan göra något där för att få ALLA att våga prova på att bromsa effektivt. Jag menar - man ska ju ändå passera på vägen till rejsavdelningen.. :tummenupp
(I onsdags var det faktiskt fullt tryck på bromsdelen och vi var 3 SMC-instruktörer som kollade. Alla som provade och gjorde som vi sa blev klart duktigare på att bromsa.)
Men - kan vi göra mer eller annorlunda?

Last edited:
Går det inte göra så att man gör så alla är tvugna att köra förbi broms testet?
Kanske trycka dit en till klisterlapp om man har vart och bromsat så slipper man köra förbi bromsdelen igen?

Men vad vet jag....

Kanske trycka dit en till klisterlapp om man har vart och bromsat så slipper man köra förbi bromsdelen igen?

Men vad vet jag....

Tvång är nog inte den rätta vägen att gå, men givetvis hoppas vi att fler tar tillfället i akt för att utveckla bromsförmågan ändå :-)

Tvång är nog inte den rätta vägen att gå, men givetvis hoppas vi att fler tar tillfället i akt för att utveckla bromsförmågan ändå :-)

Jag tyckte att bromsförevisningen som gjordes på rakan var rätt kul att se. Kanske kunde man ha regelbundna inslag av nåt sånt också?

Hur uppskattades rullstolsracet som var med en gång?

Men vad vet jag....

Vad ska de va bra för då?
Dom som vill bromsa åker o gör de. Vi som hellre gasar gör de.

Tycker "tvång" vore en god ide, klarar man inte av att bromsa kanske inte gasa är det optimala? Vilket anti-macho kvällens racer skulle vara om det visade sig att föraren inte kan bromsa :D

Kan man iaf försöka få alla på en genomgång på Teorin?
Bättre än inget iaf

Finns säkert en bra anledning men varför inte öppna grinden och ha infart till området i södra banänden? Lättare att ta sig till området utan att störa de som bor bakom Ikea. Lite lättare att ha koll på vilka som kommer till området oxå med en liten infoportal/sluss vid grinden. Finns nog många hojåkare som inte hänger på SH som undrar vad som försiggår på Barkarby.
Ypperlig möjlighet för SMC att erbjuda sitt gratiserbjudande av medlemskap för resten av 2008!

Det där med bromsbänk kan ju va kul ändå. Finns det inte nån form av mobilt "bullerhus" att köra in i? Iofs kanske inte lika kul att se på då...

Tidtagning på strippen med stor tidsdisplay alá dragracing :tummenupp

Bromstagnings tävling från bestämd hastighet mätt med polisens hatade laser till kvällens kortaste bromsträcka kanske? Möjlighet att själv skjuta polarn med polisens laserpicka och se hur lätt det är att åka dit....:gnissla

Finns säkert en bra anledning men varför inte öppna grinden och ha infart till området i södra banänden? Lättare att ta sig till området utan att störa de som bor bakom Ikea. Lite lättare att ha koll på vilka som kommer till området oxå med en liten infoportal/sluss vid grinden. Finns nog många hojåkare som inte hänger på SH som undrar vad som försiggår på Barkarby.
Ypperlig möjlighet för SMC att erbjuda sitt gratiserbjudande av medlemskap för resten av 2008!

Det där med bromsbänk kan ju va kul ändå. Finns det inte nån form av mobilt "bullerhus" att köra in i? Iofs kanske inte lika kul att se på då...

Tidtagning på strippen med stor tidsdisplay alá dragracing :tummenupp

Bromstagnings tävling från bestämd hastighet mätt med polisens hatade laser till kvällens kortaste bromsträcka kanske? Möjlighet att själv skjuta polarn med polisens laserpicka och se hur lätt det är att åka dit....:gnissla

Bra förslag det där med grinden! Det är faktiskt lite "off" att köra in via andra änden och nyfikna kommer inte att hitta dit, kanske?! Kul idé det där med lasern, svårt kanske att få låna en sån men en grym idé! Varför inte få se hur det går till när polisen är ute o härjar vid vägkanten!

Grymma idéer alla!:tummenupp

Gör som Bomber.....fixa skitsnygga brudar dit med ben upp till himmelriket så kommer resten lösa sig självt

:katt är svaret!!

Är väl rätt bra som det är inom området i alla fall.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar