Katana och GSX 1100-tråden

Gentlemen :Start you engines !

Så , trots taskigt batteri ,,,vilket blir ett h-e att byta pga av mina nya infästningar , så startade den idag !

Batteri byte imorgon o premiär tur ! :D :D :D // Henrik
 
Henrik förstår jag, men var var ni andra ??? :confused:
 
Start your engine..

Så , trots taskigt batteri ,,,vilket blir ett h-e att byta pga av mina nya infästningar , så startade den idag !

Batteri byte imorgon o premiär tur ! :D :D :D // Henrik

Riktigt kul att höra ... men vi vill ju också höra !! Synd att jag åker norröver i morgon.. men jag är hemma i helgen och hoppas få lyssna på sången ..
Mattias "svea 71" Nilsson
 
Premiärturen över,,

Så har man äntligen fått ta sig en premiär tur. :D ..och den rör på sig !

Enorm skillnad i väghållning jfrt med original..och massor med vrid !

En del detaljer kvar men nu har man blodad tand ! :D :D
 
Så har man äntligen fått ta sig en premiär tur. :D ..och den rör på sig !

Enorm skillnad i väghållning jfrt med original..och massor med vrid !

En del detaljer kvar men nu har man blodad tand ! :D :D

Så nu är den inkörd? Vad kul, då kan vi åka ut och köra lite i augusti:yoparty . Glöm inte att nita kedjelåset ordentligt bara. Det blev väl bara lite "nödnitat" i onsdags.

/Ingvar
 
Inkörd..

Så nu är den inkörd? Vad kul, då kan vi åka ut och köra lite i augusti:yoparty . Glöm inte att nita kedjelåset ordentligt bara. Det blev väl bara lite "nödnitat" i onsdags.

/Ingvar

Nästan inkörd...ska bara en massa saker...lufta bromsar , fixa bromslyse o lite annat smågg o gott..men e redo för åkning ! Biker66 följer gärna med på fruns 750 :D
 
Nästan inkörd...ska bara en massa saker...lufta bromsar , fixa bromslyse o lite annat smågg o gott..men e redo för åkning ! Biker66 följer gärna med på fruns 750 :D

Du vet att det är "The Great Jurassic Battle!" på Barkarby den 6/8. Du, jag, Katana org och Jörgen Karlsson. Inga ursäkter som jobb m.m. accepteras:mad: .
Ett race utan pardon, segraren tar allt förlorarna stå bara där med sin stora skam och ett stort hål i plånboken nästa vår efter vinterns trimmarorgier:D revansch...

/Ingvar
 
Last edited:
Snyft..

Du vet att det är "The Great Jurassic Battle!" på Barkarby den 6/8. Du, jag, Katana org och Jörgen Karlsson. Inga ursäkter som jobb m.m. accepteras:mad: .
Ett race utan pardon, segraren tar allt förlorarna stå bara där med sin stora skam och ett stort hål i plånboken nästa vår efter vinterns trimmarorgier:D revansch...

/Ingvar

Landar i London samma eftermiddag. Ska se om jag kan byta....Men knappast troligt..:huvet
 
Utan att ha läst igenom hela tråden för att se om denna fråga ställts tidigare, så tar jag mig friheten att ställa den ändå:gnissla
Vad är det för skillnad på framgafflarna mellan en vanlig gsx 1100 79-83 och en katana 81-83? Jag är nämligen ute efter nya (hårdare) gaffelfjädrar till gammla gsx(81) och när jag läser i Öhlins rekomentationstabell så finns det fjädrar till katanan och inte till vanliga gsx'en:va
Eller har ni något annat förslag på fjäder tillverkare som fungerar? Jag vill ha den linjär, inte progressiv.

Tack Niclas
 
fjädrar

Utan att ha läst igenom hela tråden för att se om denna fråga ställts tidigare, så tar jag mig friheten att ställa den ändå:gnissla
Vad är det för skillnad på framgafflarna mellan en vanlig gsx 1100 79-83 och en katana 81-83? Jag är nämligen ute efter nya (hårdare) gaffelfjädrar till gammla gsx(81) och när jag läser i Öhlins rekomentationstabell så finns det fjädrar till katanan och inte till vanliga gsx'en:va
Eller har ni något annat förslag på fjäder tillverkare som fungerar? Jag vill ha den linjär, inte progressiv.

Tack Niclas

Fram till -81..ingen anti-dive. 1982 o framåt anti-dive både på Katana o GSX:en. Men , de flesta eftermarknads fjädrar har samma artikel nummer för alla GSX:er from -79 tom 84 , katana eller inte.
 
Vad är det för skillnad på framgafflarna mellan en vanlig gsx 1100 79-83 och en katana 81-83? Jag är nämligen ute efter nya (hårdare) gaffelfjädrar till gammla gsx(81) och när jag läser i Öhlins rekomentationstabell så finns det fjädrar till katanan och inte till vanliga gsx'en

En skillnad är att katanagaffeln INTE är luftassisterad men om det påverkar fjäderns längd eller hårdhet vet jag däremot inte.
Lycka till och återkom gärna med vad du kommer fram till.
Ny kunskap skadar alldrig :tummenupp
 
Hej på Er
Jag har ett litet problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med :confused:

Jag har skaffat en uppborrad orginal förgasarbrygga från en 750R-85 som jag har monterat på Katanan och mitt problem är soppakranen
Det finns ju ingenstans att fästa en vakuumslang på den förgasarbryggan så att orginalsoppakranen fungerar.
En tanke jag har är att ta ett av rören som skruvar fast i toppen när man använder synkklockorna, men vad gör jag då när/om jag ska sälja hojjen. Säljer med synkklockerna eller :)
Jag tycker att detta borde gå att lösa enkelt utan att investera i en Pingelkran.
Är det någon som har en BRA idé ? För mig är det stiltje för tillfället :mad:
 
Det är väl M5-M6 ?
Borra hål i en 20mm lång alupinne, gänga, montera och slipa ner överskottet i insuget.
Eller har jag massuppfittat något ??
 
Last edited:
Det är väl M5-M6 ?
Borra hål i en 20mm lång alupinne, gänga, montera och slipa ner överskottet i insuget.
Eller har jag massuppfittat något ??

Du har inte missuppfattat något :tummenupp
Jag har tänkt den tanken också. Har dock inte tillgång till en pelarborrmaskin och tvivlar på att min hand är tillräkligt stadig. Men det kan ju vara värt ett försök.

Hur går det med hojjen ??
 
Kolla Bauhaus, clasolle, krauta eller wentzels efter lämpliga rör så behöver du bara ett gängsnitt :)

Hojen ja, filar på instrumentpanel och fotpinneplattor medan jag väntar på vev + låda, fortfarande...
 
Last edited:
Du har inte missuppfattat något :tummenupp
Jag har tänkt den tanken också. Har dock inte tillgång till en pelarborrmaskin och tvivlar på att min hand är tillräkligt stadig. Men det kan ju vara värt ett försök.

Hur går det med hojjen ??

Tex CBR 900 har ett sånt rör på insuget.
Borde funka.
Kan inte kosta många kronor att inhandla.
 
Hej hopp alla i denna tråden.

Så har man blivit med en EF. Återfallsknutte på denna typen av rivjärn. Kul iaf.
Fick med en kopplingskorg och en uppsättn kammar. Hur ser man om det är orginal eller Export på kammarna tro? De e för ställbara drev. Märkning R1 nånting... Korgen ser ut som en vanlig .... ja korg... hehe.. Är ej öppen mellan lamellhållarna så att säga.

Nån som vet?
 
Hej hopp alla i denna tråden.

Så har man blivit med en EF. Återfallsknutte på denna typen av rivjärn. Kul iaf.
Fick med en kopplingskorg och en uppsättn kammar. Hur ser man om det är orginal eller Export på kammarna tro? De e för ställbara drev. Märkning R1 nånting... Korgen ser ut som en vanlig .... ja korg... hehe.. Är ej öppen mellan lamellhållarna så att säga.

Nån som vet?

R1 är bara något som identifierar ämnet kammen är gjord av. På export-kammarna finns ett E (tror jag det var) instansat på ena änden. 1135'an hade "fullstora" kammar på från början även i Sverige. De lyfter tom lite mer än de "export-kammar" som satt orginalmonterade i 1100'an i alla länder förutom Sverige, Tyskland och möjligen något land till som anammat det frivilliga 100-härstars begränsningen.
Så kolla att det inte är export-kammar till 1100, i så fall byter du ner dig om du ersätter orginalen. Jämför lyfthöjden på kammarna. Kollas lätt med skjutmått. Mått över kamloob - mått över bascikeln.

/Ingvar
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top