Katana och GSX 1100-tråden

Sånt tar lång tid att läka förstår jag...:va

1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..

:)
:D

Skall bli skoj med lite GSX bröder på plats:tummenupp.

/Ingvar
 
Sånt tar lång tid att läka förstår jag...:va

1 st GSXR 1000 säl inköpt , så nu blir det Barkaby..om hojen håller ihop tills dess och jag kommer ihåg hur man startar..det var ju en 20 år sedan..

:)
:D


Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U
 
Grenrör..

Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U

Inte börjar fixa med det än..sälen ligger i posten på väg..men den SKA passas in på mitt megafån systäm..håller på o monterar oljekylare just nu. // H
 
Vad använder du för grenrör? Ska ge mig på min hade jag tänkt. Har ju faktiskt en Yamaha dämpare, men vafan tystar den ner utan att strypa så är det helt ok design för min del. Co-rörets grenrön sitter ju slickat efter motorn och mitt under. Megafonens dito däremot är ju lite utsvängt och friar oljepluggen:tummenupp och passar in bättre mot dämparens anslutningsrör.
Men bäst/enklast hade ju varit om man hade ett grenrör från 'SideWinder' som Hr Ingvar_B!
/U

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar

Inte börjar fixa med det än..sälen ligger i posten på väg..men den SKA passas in på mitt megafån systäm..håller på o monterar oljekylare just nu. // H

och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar
 
Last edited:
mmm..

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar



och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar
Bara snigelposten hinner med så...// H (annars får jag åka dit med megafånen o chansa lite )

Nu har du en vecka på dig:D.

/Ingvar



och det gäller ju dig också:tummenupp .

/Ingvar

..fast jag har o andra sidan bokat septemberdatumena...jobbar övriga..så
till den 20/8 blir det inget...H:yoparty
 
Last edited:
Antingen nya lager eller så flyttar du styraxeln från GSX-kronan till R-kronan, vilket som är lättast...
 
Lager

modifierar en äldre suzuki, gsx1100e -82 med en gsxr750 -96 gaffel. Problemet som jag har är att jag fått det inte att funka med styrlager orginal :confused:

Styrpinnen på gsxr 750-96 gaffel är för tjock för att få på gsx lager. Kan man köpa annat kull/rullager istället?

MVH
Anders

Orginal GSX -82 lager dim : övre 25 * 47 *15 , undre 30 * 55 * 17

GSXR 750 -96 har båda lagren 30 * 55 * 17..

..en gsx 1100 E - 82 är inte en ÄLDRE Suzuki..bara en mer välbygd!:tummenupp
 
Last edited:
Barkaby

Vilka ska till Barkaby imorgon ? Vädrut verkar bli utan regn iaf...

Får jag bara ihop oljeylaren så åker jag dit o TITTAR!

(vågar inte gasa,,ännu....risken är väl att man highsidar hojen)

Dessutom har jag ej fått dit sälen ännu...// Henrik:yoparty
 
Nyare usd-gaffel på äldre gsx1100e -82?

Nån som vet hur jag ska göra för att få ihop min gamla gsx1100e -82 med usd-gaffel från gsxr750 -96....:va

Har problem med att jag får ej några lager att passa i ramen för den nyare gaffeln!

Vissa säger att det går med -91 till 95 rakt av, bara att flytta över dom gamla lagrerna från -82 till usd-gaffeln. Det går ej på min -96 gaffel då gaffelpinnen (styrpinnen) är för grov upptill så lagret ej går över tillräckligt långt ner!!!

Då kan man tydligen svarva ner pinnen lite men vad säger hållfastigheten om det? Hade hellre köpt en annan krona som från tex -91 till 95. Nu kollade jag dock med en skrot och det visade sig att alla gafflar har olika serienummer. Så kommer det funka med -91 till -95 krona?

ÄR DET NÅGON SOM KAN GE MIG EN HJÄLPANDE HAND HÄR?? :confused:
Gärna någon som har byggt om en själv med liknande uppsättning.

Anders

Hur flyttar man styr axeln när det sitter som berget. Inpressad?

Anders


Antingen nya lager eller så flyttar du styraxeln från GSX-kronan till R-kronan, vilket som är lättast...
 
Last edited:
Svingaxeln!

Tjena, nu har jag äntligen kommit igån och börjat bytta sving på pappas gsx 1100ef, dock så får jag inte ut org svingaxeljag har dragit loss mutern på högersida och försökt slå ut den men den är helt stum. Vad gör jag för fel?

INGEN SOM VET??
 
Last edited:
Vilka ska till Barkaby imorgon ? Vädrut verkar bli utan regn iaf...

Får jag bara ihop oljeylaren så åker jag dit o TITTAR!

(vågar inte gasa,,ännu....risken är väl att man highsidar hojen)

Dessutom har jag ej fått dit sälen ännu...// Henrik:yoparty

Jag kommer men......hohoho, titta duger inte:D, du skall köra:yoparty. Sen förväntar vi oss att Katana org dyker upp. Min gråsäl/blåval är redan monterad. Dessutom skall hojen besiktigas på onsdag morgon.

/Ingvar
 
Går det att hitta det övre rullagret ?

Finns det korniskt rullager som är 30mm X 47mm X 15mm ????
Till det övre lagret i styrramen!

Anders



Orginal GSX -82 lager dim : övre 25 * 47 *15 , undre 30 * 55 * 17

GSXR 750 -96 har båda lagren 30 * 55 * 17..

..en gsx 1100 E - 82 är inte en ÄLDRE Suzuki..bara en mer välbygd!:tummenupp
 
Last edited:
Jag kommer men......hohoho, titta duger inte:D, du skall köra:yoparty. Sen förväntar vi oss att Katana org dyker upp. Min gråsäl/blåval är redan monterad. Dessutom skall hojen besiktigas på onsdag morgon.

/Ingvar
Vart skall du besiktiga?

/U alias KO
 
Nån som vet hur jag ska göra för att få ihop min gamla gsx1100e -82 med usd-gaffel från gsxr750 -96....:va

Har problem med att jag får ej några lager att passa i ramen för den nyare gaffeln!


ÄR DET NÅGON SOM KAN GE MIG EN HJÄLPANDE HAND HÄR?? :confused:
Gärna någon som har byggt om en själv med liknande uppsättning.

Jag svarvade om det övre lagerläget på styraxeln, den var både för lång och grov. Och det verkar hålla:tummenupp
 
Tjena, nu har jag äntligen kommit igån och börjat bytta sving på pappas gsx 1100ef, dock så får jag inte ut org svingaxeljag har dragit loss mutern på högersida och försökt slå ut den men den är helt stum. Vad gör jag för fel?

INGEN SOM VET??

Troligen har den bara ärgat fast:D
Spraya på någon bra rostlösare eller smörjmedel. Gärna flera gånger.
Pröva sedan med mera våld, det är nog tyvärr det enda som hjälper :huvet
 
Troligen har den bara ärgat fast:D
Spraya på någon bra rostlösare eller smörjmedel. Gärna flera gånger.
Pröva sedan med mera våld, det är nog tyvärr det enda som hjälper :huvet

ok, tack så mkt.

trodde att de kunde vara nån spärr ivägen, har fixxat 5-56 så vi får se imorgon :P
 
Tänkte kolla om det finns intresse för min katana, har varken tid eller motivation till att färdigställa den, vilket känns piss...
Standard i motor förutom superhub och smörjning.
Det som är kvar o göras, är att dra elen till dom nyare reglagen på styret, slänga på en kedja och besikta.
Pulverlackad ram och dom nya fälgarna, fint brukskick på hela hojen.
Alla orginaldelar finns kvar och går att återställa till orginalskick.

Maila mig bud på majkel_olsson@hotmail.com
Har absolut ingen panik och sälja, tror bara att den skulle bli lite mer använd i någon annans händer!
 

Bifogat

  • min3.JPG
    min3.JPG
    87.6 KB · Visningar: 136
Nu har jag nästan dränkt svingaxeln i Rostmedel, men den är fortfarande helt himlla stumm........

Snälla någon hjälp mig!!
 
Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back
Top