Katana och GSX 1100-tråden

Pingel kran

Huge, var köpte du Pingelkranen? Finns det ngn modellbeteckning på den? Vad kostar den?

Hej! Beställde från kranen från USA genom en kontakt där. tar ett 2-3 veckor att få hem.Är det brådis har EBOS i Malmö. Jag ordnar gärna fram en från USA åt dig till självkostnads pris om det inte är brådis. Dags pris på en Dual kran är 75 USD. // Henrik

Kranen heter 3211-D-AH , adapters heter A1702 C , 44mm centrum eller
A1902 C om du vill ha 50 mm centrum ...
Kranen är en Dual outlet utan reserv.Dvs bara ON eller OFF. Inget vakum strul heller.
 
Last edited:
Hårdingar på touringtur

Två hårdingar som inte backar för lite regn:yoparty . Jag och Katana org ute på en blöt sörmlandssväng idag.

/Ingvar
 

Bifogat

  • DSC00237_mini.jpg
    DSC00237_mini.jpg
    147 KB · Visningar: 140
Nästa lilla problem är att jag fått fel adapterplatta till Pingel kranen..44mm isf 50 mm.

Jag trodde att det bara var de första (-80) GSX-erna som hade 50 mm. Jag har 44mm på min -83'a och jag är nästan säker på att även min -81'a hade det. Men där ser man, alltid lär man sig nå't.

/Ingvar

Kranen är en Dual outlet utan reserv.Dvs bara ON eller OFF. Inget vakum strul heller.

Men kranen finns med reserv också om man föredrar det. Min Dual outlet har reserv.

/Ingvar
 
Last edited:
Tack för erbjudandet. Har en adapter på G..men skiter sig det så återkommer jag gärna..

En fråga..har du USD gaffel på din Katana ? Isf , vad ska man köpa för gaffel med tanke på montering av kåpa etc..

Planerar redan höstens Katana bygge..:tummenupp // Henrik

Nel jag har en 1100R gaffel fråm 86-88 på min. Är själv sugen på en USD. Det är nog inga större modifikationer som behövs för montage. katana org har monterat en på sin skönhet så han har nog koll på vad som behövs göras & vilka års mod som passar bäst

/Patrik
 
Är det ngn av herrarna som ska förära Borlänge & dala airport med besök i helgen? Det är ju dragrace där Lördag & Söndag.
 
Skulle kunna åka dit bara för spitfire:n... :dreggel
 
Hmmppfhh...och jag hatar dig för det.... ;)
Du får börja på Feltema istället, de äger ju både spitfiren och en Mustang.
 
Provstartad..V&H...1508 cc

oooo vad nervöst men den puttrade igång.....

Snart dax för Mantorp.......:)

/Henrik
 

Bifogat

  • sdfb.JPG
    sdfb.JPG
    42.5 KB · Visningar: 132
Last edited:
oooo vad nervöst men den puttrade igång.....

Snart dax för Mantorp.......:)

/Henrik

Kanske bara är jag, men jag tvivlar starkt på att den där någonsin bara 'puttrar'...
:D
 
oooo vad nervöst men den puttrade igång.....

Snart dax för Mantorp.......:)

/Henrik

Jag instämmer med föregående talare, om den däringa spisen bara puttrar har du gjort något allvarligt fel:D . Synd att man missar Mantop i år, det har annars vart ett stående inslag i sommaraktiviterna. Lycka till:tummenupp .

/Ingvar
 
Skulle kunna åka dit bara för spitfire:n... :dreggel

Lät inte så dumt när den flög över huvudena på låg höjd & rastade sina 1500hk & 12 cyl:-) Tyvärr så stog Ferarris F1a bara till beskådande, hade gärna hört den motorsången också.
Tyvärr vart det inte så mkt race för vädergudarna har inte varit på humör idag. 2 katter såg jag i depån iaf & en 1100 EF på 1428cc & stressfläkt, precis när det var dax för hojarna så öppnade sig himlen igen :-(
 
Ska gasa i garaget..

Några GSX-are som skall ut till Barkarby och gasa nu på onsdag 23/7?

/Ingvar


Jag jobbar tom tisdag kväll..tänkte tillbringa onsdagen med att starta upp den röde! Tror knappast jag hinner till Barkaby dock.

// Henrik
 
USD gaffel

Hade tänkt montera en USD gafffel på Katanan..någon som kan rekommendera vilken årsmodell jag ska sno en gaffel ifrån?

Vad jag förstår har GSXR 1100 93 0 95 modellerna längst gaffelben..har jag fel eller..

// Henrik:va
 
1990 så klev jag in till mc handlaren och köpte en ny GSXR1100, sedan dess har min trotjänare fått slita hårt på långa europaresor, krokvägar och massor av bandagar.

Motorn plockades ner vid 11.000 mil för översyn, endast nya ventiltätningar och kolvringar behövdes, inga vändkanter i loppen.

Topplockspackningen är tunnare, KN filter och Vance & Hines grenrör, kolfiberburken ligger i garaget till förmån för ett Kawa blås som är godkänt för bandagar.

Hojen har nu rullat 15.800 problemfria mil och den fick nyligen ett bättre begagnat kåpset monterat eftersom det gamla blev kaffeved i diket förra året, man får verkligen valuta för pengarna om man äger en Old Gixxer.
 

Bifogat

  • DSCN3637.JPG
    DSCN3637.JPG
    222.2 KB · Visningar: 63
  • normal_IMG_1918.jpg
    normal_IMG_1918.jpg
    37.8 KB · Visningar: 63
  • 12.jpg
    12.jpg
    60.9 KB · Visningar: 63
  • GSXR110_0911.jpg
    GSXR110_0911.jpg
    66.3 KB · Visningar: 73
  • 2.jpg
    2.jpg
    45.2 KB · Visningar: 58
  • 11.jpg
    11.jpg
    61.4 KB · Visningar: 73
  • DSCF0091.JPG
    DSCF0091.JPG
    71.1 KB · Visningar: 76
  • DSCN3653.JPG
    DSCN3653.JPG
    207.5 KB · Visningar: 60
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top