Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
alright, men det går inte att byta helljuslampan mot en halvljuslampa och slå på "helljuset"....?

jag tror inte att de går, om du kollar noga så är reflektorn lite exakt lika dana..
du kan sänka heljuset lite och ha den på hela tiden istället eller kör med heljust på hela tiden så gör jag i allafall tycker att de är bättre att bilister ser mig och stör sig på att jag har heljuset på än att inte se mig alls...:tummenupp
 
jag tror inte att de går, om du kollar noga så är reflektorn lite exakt lika dana..
du kan sänka heljuset lite och ha den på hela tiden istället eller kör med heljust på hela tiden så gör jag i allafall tycker att de är bättre att bilister ser mig och stör sig på att jag har heljuset på än att inte se mig alls...:tummenupp

jag har rotat lite i problemet idag, och du har rätt det är samma lampa, det man kan göra är att hitta en h4 lampa istället för h7 och sätta in men man måste hitta en med samma fattning...

hur menar du att du har sänkt helljuset???
 
Hoppas du vart nöjd Putte med det nya soundet!:tummenupp


Mycket!

Bra som fan att du inte fick den såld innan jag kom hem från hojsemestern.

Och idag blev den nya skylthållaren klar också... väntar bara på mina mini-blinkers...

Skulle kunna lägga upp en bild om jag bara visste hur jag ändrar Kb-storleken...

:rolleyes:
 
Last edited:
Den tidigare ägaren till min nyinköpta 06:a ringde och menade
att han fått ett brev från honda ang något som ev skulle bytas
på garanti på 06:orna. Något som hört något om detta?

Skulle tydligen gälla tank/bränsleslang eller något. Vet inte säkert
eftersom jag inte har fått brevet ännu.
 
Tja Har lite frågor angående Hondan.... 1000 rr 05

Vart på varvtalet borde man ligga på när man kör.... det fins ju gott om mos från 3000 varv men pulver från 7 8k... Vad e bensinförbrukninen? blir gula tankskylten röd efter ett tag?
 
Den tidigare ägaren till min nyinköpta 06:a ringde och menade
att han fått ett brev från honda ang något som ev skulle bytas
på garanti på 06:orna. Något som hört något om detta?

Skulle tydligen gälla tank/bränsleslang eller något. Vet inte säkert
eftersom jag inte har fått brevet ännu.


Stämmer, det är en anslutning i tanken som har en tendens att spricka.
 
jag har rotat lite i problemet idag, och du har rätt det är samma lampa, det man kan göra är att hitta en h4 lampa istället för h7 och sätta in men man måste hitta en med samma fattning...

hur menar du att du har sänkt helljuset???

jag tror inte att man kan få in en H4 lampa där men är inte säker heller,men skillnaden med reflektorn är bara en "vägg" typ om du förstår vad jag menar om man kan sätta dit den på heljus reflektorn så tror jag att man kan få halv ljus bilden men jag har inte gett mig in på de...
vad jag menade va att sänka höjden på heljust så den pekar ner mot marken istället för att blända mötande trafik och köra med heljuset på hela tiden..
 
jag tror inte att man kan få in en H4 lampa där men är inte säker heller,men skillnaden med reflektorn är bara en "vägg" typ om du förstår vad jag menar om man kan sätta dit den på heljus reflektorn så tror jag att man kan få halv ljus bilden men jag har inte gett mig in på de...
vad jag menade va att sänka höjden på heljust så den pekar ner mot marken istället för att blända mötande trafik och köra med heljuset på hela tiden..

hur sänkte du den??riktade du den neråt eller går det att "scrolla" ner den? vet att det gick att justera på min cbr600f jag hade för länge sedan genom att scrolla
 
hur sänkte du den??riktade du den neråt eller går det att "scrolla" ner den? vet att det gick att justera på min cbr600f jag hade för länge sedan genom att scrolla

jag vet inte hur 600 är men tror inte att de är större skillnad..
kolla instoktions boken om du är osäker de är ganska lätt..
 
jag vet inte hur 600 är men tror inte att de är större skillnad..
kolla instoktions boken om du är osäker de är ganska lätt..

kollade i boken förstår vad du menar nu...skall fixas imorgon, de e ju klart på 30 sekunder och gratis framför allt:tummenupp
 
jag har tyvär inget konto där och vet inte riktigt hur de går till :(

ehh det är skitenkelt de e bara skapa sen betalar du med kort via paypal hur smidigt som helst...åker bort i två veckor imorgon när jag kommer hem har sex paket att hämta ut från ebay :yoparty bla annt vänster backspegel:D ser mest fram emot yoshi slipon 2500kr de e fan gratis:tuttar http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...hash=item290241343728&_trksid=p3756.m14.l1318 hoppas bara att jag inte åker på saktter och sånt skit på yoshit...
 
ehh det är skitenkelt de e bara skapa sen betalar du med kort via paypal hur smidigt som helst...åker bort i två veckor imorgon när jag kommer hem har sex paket att hämta ut från ebay :yoparty bla annt vänster backspegel:D ser mest fram emot yoshi slipon 2500kr de e fan gratis:tuttar http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...hash=item290241343728&_trksid=p3756.m14.l1318 hoppas bara att jag inte åker på saktter och sånt skit på yoshit...

ok hoppas att inget fastnar på tullen så du betalar moms och skatt..:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top