Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Ni som har 1000RR 06-07!!
Hur upplever ni era bromsar? Jag har orginalslangar än så länge och har nyss bytt bromsvätska men upplever ändå frambromsen som rätt svampig. Trycker ganska lätt in handtaget så det nuddar gasrullen. Bromsarna biter bra men känns ändå inte helt hundra. Kan ju va luft i systemet men eftersom jag nyss bytt vätskan så tycke rjag det e märkligt. Beläggen är fräscha oxå så däri ligger inte problemet.

Eller så är jag bara fortfarande van vid de stålomspunna slangarna som jag hade på förra moppen.
 
Doublebubble kåpglas till CBR1000RR -08 TIPS?

Vill byta kåpglas på min Blade till ett förhöjt, gärna riktigt mörkt. Någon som har tips på något bra, och var man köper det? Handlar gärna på webben, bara det är schyssta prylar. No crap!

:Bugar
 
Last edited:
Någon som har förslag på slipon som klarar decibel nivåerna med insatserna instoppade på bana?

Sedan angående 600 mils kollen på 1000cc blade, om jag inte gör den, validerar jag garantin?

Slutligen, de där kinakåporna på ebay, hur är passformen på dem?
 
Fyfan asså, testkörde -08 tusingen och den är lätt den bästa hojen jag har kört. Smidig som fan. Känns som att köra en superstabil cykel med en monster till motor monterad. Nu hade demohojen jag körde hade shorty på bromsgreppet vilket inte passar mig då jag använder tre fingrar. Så jag kan väl inte ge en bra bedömning på bromsarna, men det känns som att de håller topp kvalité de med. Skoj att se hur utveckligen på hoj fronten inte står stilla!
 
Last edited:
Hej på er alla blade åkare...

Ni som kör nya bladen!
Har någon av er bänkat den, vad gav det?
Fullsystem, slip-on, pc3, K&N filter? Vad kör ni med?

Såg i motorrad att den lämnar mer org. på bakhjulet än gsxr 1000 K8 org.:tummenupp
 
Funderar på att köpa ett akra helsystem till Cbr1000rr -07. Med insatser i på bandagar så borde jag kunna köra vidare utan att bli invinkad? Tycker Akra är rätt så tysta om man jämför med andra system.
 
Fyfan asså, testkörde -08 tusingen och den är lätt den bästa hojen jag har kört. Smidig som fan. Känns som att köra en superstabil cykel med en monster till motor monterad. Nu hade demohojen jag körde hade shorty på bromsgreppet vilket inte passar mig då jag använder tre fingrar. Så jag kan väl inte ge en bra bedömning på bromsarna, men det känns som att de håller topp kvalité de med. Skoj att se hur utveckligen på hoj fronten inte står stilla!

håller me... provkörde en i umeå förra helgen o jag säger som du... lätt bästa cykeln just nu... super lättkörd trots sina 180hp, hanterbarhet som en liten smidig 600... men oj vilket krut... o slirbroms är ju bara hur skönt som helst, inga kast hur jag än försökte provocera fram ett,powerwheelis på ettan o tvåan hur lätt som helst... dock väldigt lättkontrolerat...GRYM KÖRGLÄDJE...nu vet man vad man ska lägga pengarna på... när man samlat ihop dem vill säga:tummenupp
 
Har inte bänkat min och kör med original ännu...Lutar lite senare åt ett helsystem från Akropvic, Yoshi eller LeoVince...håller också koll på lite recensioner av Taylormade, i särklass det snyggaste i mitt tycke, men vill se vad effekttester och användare säger först :tungan
-----------------------------------
Ni som kör nya bladen!
Har någon av er bänkat den, vad gav det?
Fullsystem, slip-on, pc3, K&N filter? Vad kör ni med?

Såg i motorrad att den lämnar mer org. på bakhjulet än gsxr 1000 K8 org.:tummenupp
 
Har inte bänkat min och kör med original ännu...Lutar lite senare åt ett helsystem från Akropvic, Yoshi eller LeoVince...håller också koll på lite recensioner av Taylormade, i särklass det snyggaste i mitt tycke, men vill se vad effekttester och användare säger först :tungan
-----------------------------------

Let me know:tummenupp
 
håller me... provkörde en i umeå förra helgen o jag säger som du... lätt bästa cykeln just nu... super lättkörd trots sina 180hp, hanterbarhet som en liten smidig 600... men oj vilket krut... o slirbroms är ju bara hur skönt som helst, inga kast hur jag än försökte provocera fram ett,powerwheelis på ettan o tvåan hur lätt som helst... dock väldigt lättkontrolerat...GRYM KÖRGLÄDJE...nu vet man vad man ska lägga pengarna på... när man samlat ihop dem vill säga:tummenupp

Ja körglädje ja:näsblod Hondan måste ha varit den första sporthojen som jag tyckte var rolig att köra, och det som förvånar mig är att det är just en Honda! Grattis till ditt framtida köp;) Se till att skaffa Leo Vince sbk factory slipon till den i kolfiber, den ser riktigt grym ut det sliponet. Torr Kolfiber look ser jäkligt snyggt ut;)
 
Ni som kör nya bladen!
Har någon av er bänkat den, vad gav det?
Fullsystem, slip-on, pc3, K&N filter? Vad kör ni med?

Såg i motorrad att den lämnar mer org. på bakhjulet än gsxr 1000 K8 org.:tummenupp

Min gav lite "för varm" 169,7 på bakhjulet
med PC III, och ett G.P.R system.

K&N finns inte vad jag känner till ännu, och ger inte enligt uppgift någon större skillnad.

I övrigt så upplevde jag den största skillnaden i botten.
Fick ett rejält knuff från 4000 varv, från innan så gav det inte på fullt förr än vid 6000 varv.

Hörde att Honda city Stockholm gjort ordentliga tester på Acra hel, halv och noterat en marginell skillnad på effekten mellan dom två.
 
Last edited:
Förhöjt kåpglas och ensitscuts på CBR1000RR-08

Första repan med det nya tonade förhöjda kåpglaset från Honda Racing avklarad! Kan bara varmt rekommendera detta originaltillbehör!!! Mycket lugnare luft kring huvudet, men avlastar ändå axlarna vid lite mer speed! Klockrent! :tungan

Ensitscutsen beställde jag från USA; 179 USD är lite bättre pris än de 2200 SEK som Honda Sverige vill ha...:ajjabajja
 

Bifogat

  • IMG_0493ava.jpg
    IMG_0493ava.jpg
    18 KB · Visningar: 136

nja, rätt så. jag har kört ett 04-set på en 05:a
visserligen satt det mesta fast med buntband, pga de större delen av kåperna ligger utspridda längs med landets vägar, men jag tror det inte är några problem... men som sagt, jag vet att lamporna inte passar till fel kåpset.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top