Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
EBAY!!!!!

Finns hur mycket som helst till halva priset.

tex så köpte mina modellanpassade kåp-blinkers (slimmade) för 250kr INKL frakt. Tar ca 5-7 vardagar. Enkelt betalt via paypal.

Ska nog beställa nya sidospeglar med inbyggda blinkers nu, ca 500-600kr paret inkl frakt.
 
Fråga...

Hur länger räcker orginal bromsbeläggen?

Funderar om det är dags att byta, är bättre på bilars bromsbelägg. Dessa ska väl inte vara så tjocka, vad är normal tjocklek dvs?
 
Apropå inget alls.

Körde en 600rr 03:a tills i höstas. Beställde en 600rr 08:a tricolor i julas och fick den i lördags.

Herrejäklar! Vilken skillnad! Shit i helv!

Visst, jag får inte segdra den på höga växlar och får inte varva mer än 7-8k iomed den bara gått 10mil nu. Så kan inte riktigt testa motorn än. Men vilken underbar hoj! Det är ju som att köra en bil! D,v,s vem som helst kan sätta sig på den o köra fort direkt.

Ligger så underbart rätt i svängarna, svänger så underbart lätt. Bromsarna är makalösa! Körställningen är det enorm skillnad på, får suveränt fäste med låren och jag kan för första gången ärligt säga att jag kör helt utan att använda styret som stöd/hållare. Litet litet knuff motstyrning sen ligger den redan ner o svänger. Och där ligger den kvar! Håller spåret helt fantastiskt och jag bara skrattar när jag upptäcker jag försöker korrigera spåret av ren vana och därmed förstör för hojen. Ett pyttesnurr på gasen så svarar den direkt från löjligt låga 5k varv, tar fart och jag fäller ner den åt andra hållet. Skrattar ännu mer eftersom jag minns hur tung den gammla var i gämförelse att växla från sida till sida i just samma svängar.

Nu kommer jag ligga sömnlös och vänta på nästa bankörning. Enda jag är rädd för är att den här hojen ger så enormt mkt förtroende och är så busenkel att köra så det kan bli lite för mkt självförtroende. :D Någon som kört de här påmonterade battlax 015 däcker på bana? Battlax har inte direkt bra rykte ju o hittar inga tester på dessa.

Nog med smygreklam, var tvungen skriva av mig här eftersom ingen runt mig längre orkar lyssna på mitt lyriska beundrande av den :)

Skål
Radek
 
hjäääääääälp !!! kablar för blinkers!!!

hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:
 
Grattis Radik.

Precis så kännde jag när jag bytte från Gixxer 750 till cbr 600 03:a:rolleyes:

Då måste jag nästan byta igen.. hmm
 
hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:

bara testa sig fram väll?
 
hur fan ska kablarna sitta för bakblinkers, håller på att byta till orgdelarna på arslet men kablarna som skall matchas har ju inte ens samma färg !!?

förre ägaren har dratt kablarna så ingen anning hur det skall vara nu när jag ska ha orginalblinkers?:confused:

http://www.rrzone.com har elschema till CBR929 och det är iaf detsamma som på min cbr1000 så har du tur så är det samma som på din.
 
Grattis Radik.

Precis så kännde jag när jag bytte från Gixxer 750 till cbr 600 03:a:rolleyes:

Då måste jag nästan byta igen.. hmm

Sorry :tungan
Provkör den säger jag bara. Jag tyckte 03:an var en kanonhoj. Aldrig något jag saknade. Bytade mest upp mig för 5års garantin tog slut (den har jag haft stor nytta av!) och ville testa nytt förståss.
Men som sagt så förväntade jag mig aldrig en sådan kontrast!
 
Hur byter man framre drevet. Får inte bort "skyddet". Antar att det är kopplingscylindern som sitter på skyddet också.

Går inte riktigt att vinkla upp. Vad kan/ska man lossa?

CBR1000RR -05
 
Tog mig mod att lossa lite saker. Den långa "stången" som gick rakt in i motorn fick jag ta loss. Trodde först att det skulle bli en massa olja då men icke.

Så nu sitter det 15-42 på cykeln och den blev mycket rappare!

Ettan blir lite kortare och väldigt rapp, vill väldigt gärna upp på slangen.
Tvåan blev mycket rappare, även här går det enkelt att endast via gaspådrag få upp den på slangen (inga ryck eller liknande). Innan krävdes det lite "hjälp".
Trean-Sexan blev också såklart rappare men inte lika märkbart.

Fråga till er som är bra på att köra på slangen. Är ingen "vara häftig" fråga utan jag undrar om det är möjligt att plocka upp den på 3e växeln? Provade lite idag på mitt underbara träningsfält men jag fick ingen större respons på 3an.

Går det eventuellt med 15-44? har väl inga planer att byta alls men rent teoretiskt.
 
Tjena ! Jag trodde aldrig jag skulle behöva fråga om detta, men dom reg.nr jag hittar är alla på importhojar. Skulle någon vilja vara vänlig att skriva reg.nr på en svensksåld cbr1000-04. ( eller skicka pm)

Folksam verkar ha problem att ge besked ang premien på importhojar.

Jag vill gärna veta försäkringskostnaderna innan jag säljer 929:an till förmån för en cbr1000-04

Habegäret har börjat växa.:gnissla :gnissla
 
Nån som bytt "ignition pulse generator" på sin hojj?? Är den jobbig å byta själv och vad kan den kosta?
Hade problem med att få igång hojjen och den gav mig felkod 19.. altså boxen, ignition pulse generator eller kablarna däremellan va?
Hade bort tankkåpa och tank för nån månad sen och smorde upp det röda kontaktstycket som finns därunder(hade korns worshop manual till hjälp). Efter detta har den funkat skitbra.. Ända tills idag, den bara tuggar på startmotorn. Kanske kan vara dåliuga kablar? glapp som fick hojjen att gå igång när jag rörde på kablarna? Nån som har nån erfarenhet av detta?:huvet
 
Last edited:
Provade en R1-08 i dag. Faan vad man satt bra i jämförelse med CBR:en. Jag är iof 1,93 så man sitter "hoptryckt" på Hondan. Vill för allt i världen dock inte byta till R1:an. Är det någon som vet var man kan köpa tillbakaflyttade fotpinnar. Frågade hos den lokala Hondaförsäljaren som skulle ha 4700:-:huvet
Är det någon som "tillverkat själv" och skulle det gå igenom på besiktning.

Har en CBR 1000-07.
 
Provade en R1-08 i dag. Faan vad man satt bra i jämförelse med CBR:en. Jag är iof 1,93 så man sitter "hoptryckt" på Hondan. Vill för allt i världen dock inte byta till R1:an. Är det någon som vet var man kan köpa tillbakaflyttade fotpinnar. Frågade hos den lokala Hondaförsäljaren som skulle ha 4700:-:huvet
Är det någon som "tillverkat själv" och skulle det gå igenom på besiktning.

Har en CBR 1000-07.

Du kan ju köpa endast plattor som monteras mellan originalfotpinnar och ramen som gör att du kan flytta dina originalfotpinnar.

Annars har Grevenscmdelar.com fotpinnar, tror dom ligger på ca 3500kr
 
Last edited:
Är de nån som vet hur man får bort den där jätte spaden som reg skylten sitter på...För de verkar inte bara gå att skruva bort den som på min gammla gixxer...Har inte kollat så noga men såg ut som man var tvungen att ta bort hela undertailen

Har en cbr 1000-08
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top