Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08
 
Tveksamt om det går att mappa om insprutningen utan att montera en Powercommander III på hojen. Det brukar bli bli bäst resultat om man monterar PC III
 
Last edited:
Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08



Jag har slipon på min, lämnade in hojen för installation av PCIII+k&n-filter och sen mappades/bänkades den.

Stor skillnad, den hade gått väldigt snålt innan bänkningen sa dem.

men håller med CB_tobbe, ska du mappa så köp PCIII på samma gång.
 
Är det nån som vet om man måste mapa om insprutningen om man ska fixa ett slipon på en z 750 08


Du måste inte mappa om du monterar ett slip-on såvida det inte är ett väldigt öppet slip-on.
Men om du har pengarna så kommer hojjen naturligtvis att gå bättre om du mappar den.
 
Kraschpuckar på 07+

Någon som hittat några snygga för z750 07, 08? Det verkar som om de för 04-06orna inte passar? Lätt monterada måhända?

Har bankörning på gång snart o tänkte att det kan vara en god idé :tungan

Tacksam för svar!

/Per
 
Powercommander eller inte?

Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty
 
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty


ställde ungefär samma fråga för ett tag sedan, lite annorlunda formulerat bara. fick många bra svar, kolla på sidan 38 i denna tråd...:tummenupp
 
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty

Precis som yester säger, finns en del bra svar bakåt i tråden.

Min åsikt är iaf att du bör köpa PC och låta bänka hojen.
Jag har slipon och K&N-filter, och den gick mycket snålare innan
PC och bänkkörningen.

Välkommen till ligan förresten:tummenupp
 
Orkar inte kolla tillbaka i tråden. Funderade på om ni har klippt blinkerskabeln när ni bytt till andra blinkers eller om de är nån som köpt adapterkabel nån stans???

Har precis kört mina första 60mil me hojjen på en vecka=) Riktigt nöjd så man kan bara vänta på slip-on och PCIII:P Två veckor kvar ahhhh
 
Orkar inte kolla tillbaka i tråden. Funderade på om ni har klippt blinkerskabeln när ni bytt till andra blinkers eller om de är nån som köpt adapterkabel nån stans???



Jag kopplade först bort originalblinkersen, sitter nå snabbkopplingar på kablarna. Sen skarvade jag på kopplingarna på miniblinkersen, så det bara var att trycka ihop snabbkopplingarna igen.

Blev det rörigt eller förstår du hur jag menar?
 
Någon som hittat några snygga för z750 07, 08? Det verkar som om de för 04-06orna inte passar? Lätt monterada måhända?

Har bankörning på gång snart o tänkte att det kan vara en god idé :tungan

Tacksam för svar!

/Per

Jag letar också (till -07)... Har hittills inte hittat några... tyvärr... men om du hittar några så kan du väl tipsa mig också?
 
Kolla på S-racing http://www.s-racing.com/album.php?c=110. Fins både standard och X-pad som dämpar mer. :yoparty

Brukar ha snabba leveranser. Handlade en del till min förra hoj där och de funkade skit bra=)

kan bara hålla me, bor bara ett par fullvarvade växlar från S-racing. han som har S-racing e fan världens bästa återförsäljare. korta leveranstider, mycket bra priser, o han hjälper alltid till me bra tipps om man har problem me hojen, o oavsett va det är man vill ha o söker för del till en hoj så brukar han fixa det. :tummenupp
 
Last edited:
Jag har precis köpt mig en Kawasaki Z750 2007. Jag har även beställt en Sharkpipa, KN-filter samt mm till hojen. Men jag har börjat bli lite fundersam. Jag har mämligen hört att det kan vara skadligt för motorn att köra med dessa prylar på hojen utan att installera en powercommander som styr om insprutningen till en lite fetare blandning. Är det någon som kan svara på hur orolig jag bör vara, eller måste jag beställa mig en powercommander snarast!?

/lars:yoparty

Enbart slipon = PCIII ej nödvändigt
KN-filer + slipon el. helsystem = PCIII annars går hojen snålt och det är inte bra.

Mitn uppfattning, men jag är inte mc-mekaniker
 
hallå! vad kan man hammna på för prisklass i försäkring med z750 -05 och up!

börjar bli sugen på en sån!åker hornet 600 nu betalar 6500 hel/hel!

hamnade på ca 15000 på trygghansa!

vad tycker ni om draget i övrigt när ni kör powercomander ,slipon m.m!

kommer jag tycka det är stor skillnad jämfört med min hoj?

eller är det z1000 som gäller i så fall!

men som sagt försäkringen vill man ju hålla ner!

är 30 år körkort 4 år zone 2 tror jag!
 
Prova med Bilsport MC dom har specella försäkringar typ 30+ , 40+ som är fördelaktiga. ( kräver dock att du kör med komplett skyddsutrustning)
Jag har kört både 1000 och 750 (nya modellen från 2007). Båda hojarna går fint men 750 saknar bottendraget som du finner i 1000. På nya mod. finns rätt många viktiga detaljskillnader mellan dessa bl.a kraftigare sving och radialmonterade frambromsar är saker som endast finns på Z 1000. Sedan är frågan om det är värt 20000 kr extra plus dyrare försäkring. Jag köpte min z1000 lätt begagnad ( demohoj).
 
Last edited:
Jag letar efter ett nytt system till min Z1000.
Någon som kan hjälpa mig ... =) ... ?
Så litet som möjligt, typ tratt / cone modell ... ?

www.leovince.com Superbike kan ta hem!:tummenupp

pk$ges_upload.download

pk$ges_upload.download
 
Jaha, nu vart det ju så att något pucko vart framme och vält min hoj:mad:
resulterade i repor på vänster motorkåpa, ett avbrutet kopplingshandtag och lite repor på vänster backspegel...
Någon som har koll på vad detta kostar att köpa nytt?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top