Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Så nu är det snart dags för helsystem till bågen, mappning osv ochså

jag återkommer med resultat/ peter
 
Last edited:
Har frågat innan, men inte hittat svar...

Någon som har tips på kopplingshandtag som passar till z750 -07 och som är ställbara?? De som sitter original går vad jag har förstått inte att ställa om, och eftersom jag har en aning svårt att nå fram till dem så vore ju ett par ställbara en bra investering...

Någon som kan tipsa om vart de finns bara? Jag har letat runt på nätet, men hittar inga... eller jag hittar, men inga som är ställbara...
 
hallå! vad kan man hammna på för prisklass i försäkring med z750 -05 och up!

börjar bli sugen på en sån!åker hornet 600 nu betalar 6500 hel/hel!

hamnade på ca 15000 på trygghansa!

vad tycker ni om draget i övrigt när ni kör powercomander ,slipon m.m!

kommer jag tycka det är stor skillnad jämfört med min hoj?

eller är det z1000 som gäller i så fall!

men som sagt försäkringen vill man ju hålla ner!

är 30 år körkort 4 år zone 2 tror jag!

Är på g att köpa en ny Z750.. Bilsport MC ska ha 6500 helår för mig (Hel eftersom Kawa lämnar 1 års fri vagnskada...) Är 29, haft kort i 3 år, och bor i 3an tror jag...
 
Kawasaki Z750

Var inne idag och knep den sista svarta Z750 som Norrlands MC kunde garantera inom en vecka. Nästa leveransdatum var i slutet på juni, så jag hade flyt :D

Är det några andra i Umeå området som kör z750/z1000? :)
 
Last edited:
Orkar inte titta igenom hela tråden. Är det nån som kan berätta hur man gör när man byter systemet på en Z750 08 . vad ska man göra med vajern som går in i orginalsystemet. Hur gör man?

pratade med säljaren och han sa att man ska vänta med att sätta på slipon, för dom hade inte testat om den går snålt med slipon. nån som har någon erfarenhet.
 
Var inne idag och knep den sista svarta Z750 som Norrlands MC kunde garantera inom en vecka. Nästa leveransdatum var i slutet på juni, så jag hade flyt :D

Är det några andra i Umeå området som kör z750/z1000? :)

Bra köp, välkommen till zäätasekten:) jag pluggar min sista termin på Umeå universitet så jag e väl halvt umebo, för tillfället i alla fall. hojen e dock hemma i mumindalen (Finland). bor i värsta studentghettot (Ålidhem) så vågar inte riktigt förvara hojen där. ska höra mig för med ett par bekanta om det finns ngt lämpligt ställe att förvara hojen på så då tar jag med den en sväng till umeå innan sommaren. finns ju många fina vägar i umeå.
 
Har frågat innan, men inte hittat svar...

Någon som har tips på kopplingshandtag som passar till z750 -07 och som är ställbara?? De som sitter original går vad jag har förstått inte att ställa om, och eftersom jag har en aning svårt att nå fram till dem så vore ju ett par ställbara en bra investering...

Någon som kan tipsa om vart de finns bara? Jag har letat runt på nätet, men hittar inga... eller jag hittar, men inga som är ställbara...

http://www.buymotorcyclehelmets.com/Motorcycle+Levers+Adjustable+Clutch+Lever+for+Japanese+Bikes~~387.html

Något sådant kanske? Vet inte om det finns till z750 -07 men kan ju inte skada att fråga.
 
Orkar inte titta igenom hela tråden. Är det nån som kan berätta hur man gör när man byter systemet på en Z750 08 . vad ska man göra med vajern som går in i orginalsystemet. Hur gör man?

pratade med säljaren och han sa att man ska vänta med att sätta på slipon, för dom hade inte testat om den går snålt med slipon. nån som har någon erfarenhet.


Kopierar mitt egna inlägg från en annan tråd;

Jag har en Z750 -07 och när jag monterade på mitt nya slip-on så fick jag med 2 st distanser som jag satt längst ut på vajrarna så att de inte kunde röra sig fritt. Jag låste inte fast vajrarna, utan distansera är till för att vajrarna ska få begränsat spelrum.

Och så finns det ett hål vid stötdämparen där jag lirkade upp vajrarna så nu ligger de under sadeln. Stripade fast dom där.

(Fick med bruksanvisning som påvisade det, så det är inget "hemmameck"!)


Vad det gäller om hojen går snålt eller ej med endast slipon så kan jag svara att den gör det.
Men med montering av PCIII + K&N-filter och bänkning så går den riktigt fint.
 
tänkte höra om en liten grej igen.
jag har slipons me lågt motstånd och kn-filter.
ca hur mycket hk får man ut ur hojen om man sätter på pc3 och mappar den?

mvh//madroman
.
 
På min förra Z1000 så gjorde jag inte det men min nuvarande valde jag att i stort sett omgående att montera både PCIII och K&N filter. Skall bänka den så fort jag får tid. Inbillar mig att motorn kan gå snålt och ta skada utan PCIII. Valde Yoshi trioval kolfiber:tummenupp Skön sång:yoparty

Hehe, tycker inte du skall ångra dina kolfiber rör.... :tungan
De ser ju grymma ut.
Det är många frågor osv angående slipon och att köra commander eller ej.
Handlaren säger att man inte behöver göra någon om man bara byter till slipon.
Garantin gäller osv.
Varför kan man inte få ett svar och alla sjunger den i kör. :D
För min del är det z1000 som gäller.
Men man blir lite orolig när z750 boys säger att deras går snålt.
Dax för en uppgradering ?!
Ni som köper nya hojar,
kan melodin vara att köra in den med org rör och sedan efter typ första servicen köra slipon + en massa andra dyra attibut.
Några som kör med GPR slipon på sin Z1000 ?

//Trevlig helg.
 
Ångra kolfiber:va Hur menar du nu:rolleyes:
Har för mig att du skrev det i en tidigare inlägg på denna tråd.
Sorry, om jag misstog.
Förstod så klart att inte gjorde det på riktigt,
det var i samband med att någon postade en bild på sina slutburkar.
 
skylthållare

jag har beställt skylthållare från valtermoto till z 750 06:a, men väntat 2 mån för det är slut hos leverantören säger dom, någon som har tips om nån annan hållare?
 
Ny z1000 ägare :)
blev en 06 a och vi blev lyckliga ihop:)

men lite frågor kommer det ju alltid och vem kan svara bättre än ni?

jag tycker jag har ovanligt hög tomgång, ska det va så??

krachpuchar, till en 06a? var hittar jag det, va inne på en firma och kolla i katalogerna, men där stod bara 03-05 och 07-
märkligt..

och sen har jag ju tyvärr orginalpipor, (känns inte som jag har ekonomi att byta än heller) men vad kostar ungefär ett par? ja det ska låta gött:)


tack
 
På sätt och vis har du rätt:) Jag kanske skulle ha valt ett par korta pipor såsom de GPR som fanns på bilden:tummenupp Men nu är det försent:confused:



Gå in på www.starcycle.com eller www.morepowerracing.com.
Det tar ca 5 arbetsdagar så har du den hemma och dessutom lite läckrare skylthållare.:tummenupp



Grattis till ett kul val av hoj:tummenupp Prylarna till 03-05 är exakt samma som till din:fakta Kan du inte få tag på ett par begagnade så rekommenderar jag dig definitivt att shoppa piporna ifrån USA. Minst halva priset (tullat&klart) jämfört med här hemma:yoparty
Mina Yoshi trioval kolfiber kostade mig ca 5600:- tullat&klart hemma inkl frakt.


Mycket interssant.
Hur räknar du slut summan på hela kalaset ?
Dvs tull osv.
Om jag ser att rören kostar 700 dollar.
SLut summan med grejerna hemma?

Handlarna tar ca 8000kr för de lite kortare GPR slipon.
Och ca 12000kr Yoshimura.

Tack på förhand.
 
Grattis till ett kul val av hoj:tummenupp Prylarna till 03-05 är exakt samma som till din:fakta Kan du inte få tag på ett par begagnade så rekommenderar jag dig definitivt att shoppa piporna ifrån USA. Minst halva priset (tullat&klart) jämfört med här hemma:yoparty
Mina Yoshi trioval kolfiber kostade mig ca 5600:- tullat&klart hemma inkl frakt.


tackar:)
oki då vet jag så kan jag beställa lite riskabelt att köra utan:P
min kille sitter bak på.:D =lättare att tappa fotfästet.. men än så länge har det gått fint.


tack för tipsen med blåsen, fåt återkomma nästa sommar på den punkten tror jag.
 
Du tar priset och lägger på frakt+3,5% i tull (om jag minns rätt) och sedan 25% i moms så har du priset.:)

Tackar och bockar.
Vart köpte du dina dämpare?
Har för mig att du rekommenderade någon annan firma.
Har någon råkat ut för problem vid beställning från USA?
Dollarn är ju låg nu, så det kanske är vettigare att köpa därifrån.
Ända som man är lite orolig för,
om produkten skulle vara skadad på någe vis,
hur lätt är det att reklamera då ?! :confused:

Är priserna ungefär samma i England som här hemma ?!
 
Tjena sääta750/1000 förare! Är på jakt efter en bakkåpa komlpet med sadlar och baklampan. Letar som fan, på blocket, ebay och här på forumet utan framgång. Nån som har nå tips eller säljer sin?
 
jag tycker jag har ovanligt hög tomgång, ska det va så??

tror att tomgångsskruven e den som sitter rakt under där sadeln går ihop me tanken rakt på insprutarn, där sitter en lång mässingskruv, sticker ut ett par centimerter, har för mig att jag läste att det skulle vara den. står i z1000 boken jag fick med me min hoj iaf.

ps. min tomgång låg på ca 1100 rpm
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top