Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jag tänkte vara utan hoj denna sommar och köpa en ny bil istället, men då kom värmen och suget. Förra året var jag utan kort hela sommaren, men i år tänkte jag försöka klara mig.

Har sneglat en del på Z1000 och tänkte åka in till handlaren efter jobbet. Hehe, det kanske blir ett impulsköp, vad tror ni är det ett bra köp?

Jag tänkte vara utan hoj denna sommar och köpa en ny bil istället, men då kom värmen och suget. Förra året var jag utan kort hela sommaren, men i år tänkte jag försöka klara mig.

Har sneglat en del på Z1000 och tänkte åka in till handlaren efter jobbet. Hehe, det kanske blir ett impulsköp, vad tror ni är det ett bra köp?

Är nog ett mkt bra köp, tror dock inte att du skall räkna med att få alltför opartiska svar på en sådan fråga i den här tråden...:rolleyes:

Ja! den är rolig

YES, enormt nöjd så långt, även om det bara blivit en tur till jobbet idag. Blir definitivt mer under ledigheten.

Har ett mivv x-cone till Z750 04-06 till salu ifall nån tröttnat på orginalsystemet:tummenupp
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16257

16257_DSC00611.JPG

Till er som monterar slipon på era Z1000, mappar ni om också eller kör ni bara? Både mina gamla ZX9R och mina två 660 SMC bestyckade jag om vid montering av slipon. Känns lite mer krånligt med mappning, då man inte kan göra det själv.

Hade en liten fixar dag igår då jag putsade upp hojjen inför kommande turer, med tanke på vaxet så borde den gå lite snabbare nu.:rolleyes:

Fixade även ett fäste för kameran så att jag ska kunna ta lite filmklipp från några turer på favoritvägarna. Sist så monterade jag en låshållare till skivbromslåset, skönt att slippa ha det på sig när man ska någonstans.

Bifogat

• lås.JPG
    lås.JPG
    80.8 KB · Visningar: 168
  • kamera.JPG
    kamera.JPG
    106.7 KB · Visningar: 142
Så då står de en splirrans ny Z750 i garaget:P Surt bara att man de ska regna å att den ska köras in=) ( Lr va faan lite regn har ingen dött av)

Kopplingshandtag?

Någon som har koll på om kopplingshandtaget på z750 -07 går att ställa om på något sätt? Eller om det finns något billigt som går att ställa om som man kan byta till?

Som det är nu är det en aning för långt bort för att mina fingrar ska nå det. och för de som inte vet det så blir uppkörningens krypkörning väääldigt jobbig när man knappt når kopplingen.. (Jag når precis om jag flyttar handen varje gång, men det blir ju onödigt jobbig)

Har varit ute och kört i körgården idag, och faaaan va ont jag har i vänsterhanden :S

Nån som kan svara på hur man tar bort frontkåpan på en z750 -08... Har provat lite snabbt bara men den verkar sitta mer än vad jag trodde från början...

Då har de första 15 milen avverkats på nya hojen och jag måste säga att den är över förväntan än så länge. Perfekt sittställning, perfekt "handling" och respons. Nu måste man dock bara göra något åt ljudet :yoparty

Slita bort kåpa

Nån som kan svara på hur man tar bort frontkåpan på en z750 -08... Har provat lite snabbt bara men den verkar sitta mer än vad jag trodde från början...

Vet inte exakt vilken du menar, men här kommer lite hjälp på traven:

Bifogat

• 15-8_Page_1.jpg
    15-8_Page_1.jpg
    86 KB · Visningar: 125
  • 15-8_Page_2.jpg
    15-8_Page_2.jpg
    113.4 KB · Visningar: 108
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten