Blir det Harley R hoj för er? (Roehr)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
701 Adv bygge & 450 EXC Six Days
Typiskt att det ska vara "American Size" på motorn 1250... Men svenskarna är ju galna i kubik så det kanske går hem. Den lär ju kunna få ett nice ljud iaf. :)

Typiskt att det ska vara "American Size" på motorn 1250... Men svenskarna är ju galna i kubik så det kanske går hem. Den lär ju kunna få ett nice ljud iaf. :)

Snackar vi HD size så är ju 1250 kubik löjligt lite:D

Men med 180 kusar lär det väl röra på sig iaf:tummenupp

Skippade inte Buell att använda Revolutionmotorn i sin nya för att den var för tung? :va

Tycker den ser nice ut.

Tror ni man får vara med i någon av de där tüffa HD-klubbarna om man har en sån?:cdevil

Om priset blir i Buellklass eller bara ngt dyrare så absolut:tummenupp
Eller kanske 2010 isf, vill nog ha Daytonan 1 sommar till tror jag.....

HD, då måste man ju först se till att skaffa stor mage, sedan skaffa mc-kläder med löjliga fransar. Nä, jag avstår.

Ducatidödare 2000 (oj vad jag kommer få äta upp det där... :D )
Tycker den verkar ball, men kompressormata en båge? Bakhjulshoj så det heter duga.

Vikt eller hållbarhet vid hög trimningsgrad, nåt var det i alla fall. Rotax är ju lite mera kända för att få saker att hålla än HD... ;)

De ansåg den för tung för Buell.

Annars är det en mycket robust motor att trimma, den har marginaler för mycket mer effekt än den ger original. Det är ju tex den som sitter i världens accelerationssnabbaste serietillverkade köpehoj: Harley Destroyer

De ansåg den för tung för Buell.

Annars är det en mycket robust motor att trimma, den har marginaler för mycket mer effekt än den ger original. Det är ju tex den som sitter i världens accelerationssnabbaste serietillverkade köpehoj: Harley Destroyer

Den ger väl omkring 130 hästar standard väl, den motorn som Porsche har tillverkat? Den är stabil och går skönt som tusan men VSCR-hojarna väger som ånglok, annars hade de vart riktigt trevliga.

Den ger väl omkring 130 hästar standard väl, den motorn som Porsche har tillverkat? Den är stabil och går skönt som tusan men VSCR-hojarna väger som ånglok, annars hade de vart riktigt trevliga.

Ja Porshe har assisterat HD vid konstruktionsarbetet av den motorn.

Jag gillar inte glidarhojar men Revolutionmotorn är väldig vettigt konstruerad den får jag böja mig för. Allt är väldimensionerat och kraftigt, lager och lagerlägen, block, vev toppar osv. Som gjord för att trimma eller turboladda.

Men jag tycker den är lite tråkig jämför med 45-grader Harleymotorerna, det är ju en kortslagig,fyrventilad, vattenkyld, ohc-motor. Tråkig och perfekt :hihi

Roehr hade tidigare en Highland motor under utvecklingen, snygg? mja..
rv1000rf21.jpg

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...