Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

I så fall kan det bli en sån här också, endast 2500:- för tank med snabblock och kran !!! och så 450:- för cutsen !![]()
![]()
Nu va dom på plats, ska bara ha tag i en växelpedal att kapa....
Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.

Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.
jag får va trög idag det är lördag morgonVa det ett skämt eller vill man köra med växlarna neråt?jag får va trög idag det är lördag morgon
![]()
Vänd på originalspaken istället. Då får du race-växling och slipper alla glappande länkar.
Nä, det är helt riktigt, tur att du (BlackSheep) har lördagmorgonen att skylla på![]()
Dom stora (och små) tuffa grabbarna som kör racing har växlarna så,
ettan uppåt, resten neråt, för att kunna växla upp vid fullt nerlägg även i vänsterkurvorna![]()
F*ns j***a skit att jag kap isönder min orginal spakfår väl köpa en ny beg
![]()

Så här ska det se ut....
Verkligen mycket snyggare än med alla länkage och stag !!
Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår
Tack än en gång för tipsetLaif !
Roligt att kunna bidra med något. Ta det bara försiktigt i början, själv var jag nära att vurpa i första kurvan när jag hade vänt växlarna på min 500.

Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår
Verkligen mycket snyggare än med alla länkage och stag !!
Så här ligger växlarna nu, racemässsigt så det förslår![]()
Jag satte länkaget direkt i pedalen, ganska långt fram.
Gäller att ställa in noga även då, annars kan pedalen "slå runt" även där.
Jag fick ha pedalen lite för högt för säkerhetens skull.
Skall man få det både snyggt och fungerande, så får man nog konvertera till wire.

Nån som vet ???

Nu är man hemma igen efter en turné till DEN KUNGLIGA HUVUDSTADEN, med mig hem fick jag en kopia på en Lucas baklampa, det blev inte den som jag tänkte från början....
...BAS Motor hade ju en snyggare modell (http://www.basmotor.a.se/) för bra 260 Riksdaler !
Jag gjorde även ett besök ute i Västra skogen, hos Ingvar,
som verka ha det mesta i plastväg till gamla Hondor och andra racers,
ett styck cuts blev det i kassen.
Orginaltanken får nog sitta kvar,
även om det vore tufft med en Dresda eller Norvill tank !![]()
Men cutsen måste fixas till, å även ramen, om man nu får det ????
![]()
Nån som vet ???
![]()
![]()
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |