Caféracer på cb500four

http://www.thetankshop.com/

Här finns det handknackade sadlar/cuts samt dito plast.

De i plast blir inte så förtvivlat dyra att köpa därifrån, om man värderar sin egen tid med plastsölande och ett oftast mediokert slutresultat.
 
Sant! Då kan man ju lägga den tiden på att putsa fram lite mer metall på hojjen !!!
 
Förslag på cuts, ta en orginal tank, låna döskalle-burken, kapa tanken på mitten, föra ihop denna med en sits av något slag.....

Bara att fixa till bakändan och stoppa in en gammal Lucas lampa !!!

:)
 

Bifogat

  • Förslag på cuts.JPG
    Förslag på cuts.JPG
    78.5 KB · Visningar: 230
  • LU525.jpg
    LU525.jpg
    2.7 KB · Visningar: 3,525
Last edited:
Perfekt då spar vi in den vikten, för blinkerserna !!!
Själv har jag satsat på att gå ner 10kg i vinter för att få en snabbare hoj

Jag tog en tank och kapade ur lite (i paint) resultatet blev ok tycker jag....
...värre i verkligheten
 

Bifogat

  • cuts av tank.JPG
    cuts av tank.JPG
    234.5 KB · Visningar: 657
Last edited:
Förslag på cuts, ta en orginal tank, låna döskalle-burken, kapa tanken på mitten, föra ihop denna med en sits av något slag.....

Bara att fixa till bakändan och stoppa in en gammal Lucas lampa !!!

:)

Där kan du vara inne på rätt spår! Borde gå fint att modda in lucaslampan där och iaf en del av lucas kopiorna har ju inbyggt skyltlyse också.

Bikeline säljer en lucaskopia för strax under 300 spänn.

Just placeringen av skylten brukar vara det som är svårt att få till snyggt.
 
Min första hoj var en cb500 four från 1976. Den var moddad med WP 4-1,caferacerdyna, speed7 toppkåpa. Den gick som satan på den tiden. Höll jämna steg med Hondas 750,varvade förbi rödmarkeringen på högsta växeln 10500rpm och gjorde 210km/tim.

En kompis till mig har gjort en några stycken bakdelar till cb500 twin (caferacerstuk). Tror att han har pluggen kvar om du skulle vara intresserad. Vet förstås inte om den passar.
 
Tack för tipset, sägs att det ska va svårt med justeringen av vacuumförgasarna i hop med andas-fritt-filtren....????

Sånna här vill jag ha...

http://www.danmobility.se/product.asp?c=1674411341&n=1387906048&pn=1685968539

Har dem o kan bara säga att skenet från dem inte är det bästa. Ska satsa på ett par lite större med dioder. Vet inte om det är dioder i dessa, i så fall är det för få iaf. Eller för klen lampa. Bilisterna har svårigheter att lägga märke till oss redan:näsblod Men snygga är dom...
 
Har dem o kan bara säga att skenet från dem inte är det bästa. Ska satsa på ett par lite större med dioder. Vet inte om det är dioder i dessa, i så fall är det för få iaf. Eller för klen lampa. Bilisterna har svårigheter att lägga märke till oss redan:näsblod Men snygga är dom...

Hur stora är blinkerserna egentligen, svårt att se på bilden..?
 
Last edited:
Nu har jag suttit och lekt lite med den tanken på tanken, och att göra om en tank till cuts, det kanske skulle funka ???
 

Bifogat

  • Cuts av tank 1.JPG
    Cuts av tank 1.JPG
    177.2 KB · Visningar: 501
Nu har jag suttit och lekt lite med den tanken på tanken, och att göra om en tank till cuts, det kanske skulle funka ???

NEJ !!

Plaströven som Wiseguy tipsar om blir bättre.
Inte sååå stor "bulle"
 
tycker att du ska dra ner styret mer så du ligger mer ner när du kör.. ska ju se ut som att du maxar hojen ju... du ska ju ligga över tanken...
 
Nu har jag suttit och lekt lite med den tanken på tanken, och att göra om en tank till cuts, det kanske skulle funka ???


För stoooooor, jag skulle hellre se den mindre åt alla håll bort med iaf hälften av remsan under sitsen, försök att krympa övriga mått typ 5 cm åt alla håll. Just nu får iag jag intrycket att den ser alldeles för stor ut gentemot den lilla tanken.

Dom man brukar se färdiga och som har "fått till det" är oftast bara marginellt bredare än vad ramens bakre bredaste punkt ungefär vid stötdämparinfästningen.

Skaffa nån form av byggskiva, lera eller liknande och prova dig fram till den form du gillar.
 
Last edited:
För stoooooor, jag skulle hellre se den mindre åt alla håll bort med iaf hälften av remsan under sitsen, försök att krympa övriga mått typ 5 cm åt alla håll. Just nu får iag jag intrycket att den ser alldeles för stor ut gentemot den lilla tanken.

Dom man brukar se färdiga och som har "fått till det" är oftast bara marginellt bredare än vad ramens bakre bredaste punkt ungefär vid stötdämparinfästningen.

Skaffa nån form av byggskiva, lera eller liknande och prova dig fram till den form du gillar.

Jag är rädd att tanken blir för kort då, det ser faktiskt lite lustigt ut !!!!:va
 

Bifogat

  • För kort !.JPG
    För kort !.JPG
    187 KB · Visningar: 284
För stoooooor, jag skulle hellre se den mindre åt alla håll bort med iaf hälften av remsan under sitsen, försök att krympa övriga mått typ 5 cm åt alla håll. Just nu får iag jag intrycket att den ser alldeles för stor ut gentemot den lilla tanken.

Dom man brukar se färdiga och som har "fått till det" är oftast bara marginellt bredare än vad ramens bakre bredaste punkt ungefär vid stötdämparinfästningen.

Skaffa nån form av byggskiva, lera eller liknande och prova dig fram till den form du gillar.

I så fall måste jag skaffa en längre tank också, så här kanske ?
 

Bifogat

  • För längdtank.JPG
    För längdtank.JPG
    187.5 KB · Visningar: 257
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top