Reinkarnerad? Testa själv! (Tro ej nödvändigt)

Vad anser du om reinkarnation?

• Antal röstningar
    0
Intressant, djuren är inräknade i denna eviga cirkel av reinkarnationer. Coolt!

Mao, en fästing blev en fästing för att han var ond och dum när han var otrogen i sitt förra liv i skepnad av en männsika. Nu när han är en fästing, lider han då samvetskval för att han var otrogen mot sin fru i mänsklig form? Tänder fästingen fortfarande på mänskliga tjejer? Är fästingen ond för att han suger blod? Vet fästingen när han gjort något ont, och hur kan fästingen gottgöra det?

Sen undrar jag hur en mänssiska som blir rånmördad en vacker dag har levt livet innan detta? Var han god som fick bli männsika igen, eller ond som måste dö efter ca: 20 år i livet? Kanske 20 år i livet och djupt religiös och rätttrogen, kanske med i Jehovas?

Likt Steffo_b undrar jag hur det funkar när jag bor ihop med en rökare och jag drabbas av cancer från passiv rökning? Var jag dum i livet innan då? Eller och vi utökar det till ett oljeutsläpp som dödar låt säga 5000 fiskar, var det elaka fiskar? Eller foket i Afrika som drabbas av allt värre torka och hungersnöd mycket beroende på vår livsstil med miljöförsöting? Hur funkar det där?

Kommer tant Agda som kört en smutsig dieselbil bli babian i nästa liv för att hon inte tog etanolbussen?

Jag undrar också över mycket prylar, berätta! Hur hänger dom där grejerna ihop?

ska det finnas någon logik så föds man som människa igen och inte hoppar omkring mellan olika former, har väl något med att göra med det som står i bibeln om Guds avbild, man slipas väl till att bli bättre:näsblod , den där Jesus som klampade omkring för 2000 år sen är väl förebilden, vad man drabbas av handlar väl om sådd och skörd.

Smartman! Folk som hamnar i koma under lång tid och vaknar upp efter sådär 15år, vart har själen tagit vägen då? kanske bestämde sig för att flytta tillbaka eller vad?

På vilket sätt är det sunt att tro det, när vi vet att all energi är evig...och eftersom medvetandet också är en energi, så är vi eviga! :2cool
vi? vart får du det ifrån?
dra inte in mig i din livslögn tack

throw-christianity-in-the-trash.jpg

ska det finnas någon logik så föds man som människa igen och inte hoppar omkring mellan olika former, har väl något med att göra med det som står i bibeln om Guds avbild, man slipas väl till att bli bättre:näsblod , den där Jesus som klampade omkring för 2000 år sen är väl förebilden, vad man drabbas av handlar väl om sådd och skörd.

Jag är rädd att detta är bortom all logik som finns att uppbringa i detta och nästkommande 10 liv. Eftersom jag iaf har sett tomten som liten känns det troligare att jag kommer börja tillbe honom en vacker dag...

Jag är rädd att detta är bortom all logik som finns att uppbringa i detta och nästkommande 10 liv. Eftersom jag iaf har sett tomten som liten känns det troligare att jag kommer börja tillbe honom en vacker dag...

ja det är inte så lätta saker det där, från att jorden varit platt och centrum av universum till att man lever flera gånger är ganska långt....

genier som hawking brottas med flera dimensioner och massa annat som kan få ont i huvet av

http://www.maniacworld.com/Stephen-Hawking.htm

Last edited:
Medvetandet uppstår i hjärnan på grund av en kombination av strömmar. Den enskilda strömmen har inget eget medvetande.

Vad har du för empiriska bevis för detta ditt antagande? :gnissla

ELEKTRISKA STRÖMMAR genererar endast ELEKTROMAGNETISKA FÄLT och ingenting annat, oavsett om de finns i en hjärna eller i en tvättmaskin.

Medvetandet står över fysikens lagar, eftersom det inte kan greppas av den fysiska världen. Man skulle vara tvungen att ändra på fysikens lagar om man vill göra gällande att elektriska impulser genererar någonting annat bortom elektromagnetiska fält... :tummenupp

De kemiska reaktionerna och de elektriska impulserna som sker i vår hjärna är inte emotioner, känslor eller medvetenhet; de utgör endast fysisk stimuli. Det är vårt psyke som elaborerar och översätter dessa ordinära fysiska processer till emotioner, känslor, etc:

http://xoomer.alice.it/fedeescienza/mindandbrain.html

:tummenupp

Materialister och ateister påstår helt godtyckligt att "tillräcklig" komplexitet skulle generera medvetande, men begreppet komplexitet existerar överhuvudtaget inte inom fysikens lagar, det finns inte inom fysiken någon komplexitets-lag eller lag om att komplexitet skulle generera medvetande

Alla processer som sker i vår hjärna bestäms enbart av fysikens lagar, och det är inte möjligt att använda begrepp som är främmande för dessa lagar, såsom komplexitet, information etc, för att på så sätt försöka förklara medvetandet som en produkt av processer i hjärnan.

Det faktumet att materialister känner sig tvungna att tillgripa dessa för fysiken främmande begrepp, för att förklara medvetandet, är i sig ett BEVIS för att MEDVETANDET är av TRANSCENDENTAL NATUR, att det transcenderar fysikens materiella lagar!

Fysikens lagar förnekar hypotesen att medvetandet skulle genereras av biologiska eller cerebrala processer. Medvetandet transcenderar fysikens lagar, och därför kan inte orsaken till medvetandets existens identifieras med hjärnan; medvetandet härrör nödvändigtvis från en icke-fysisk/icke-biologisk beståndsdel; själen! :tummenupp

Människor har ingen fri vilja, den styrs av social miljö normer mm

Djur däremot har verkligen en fri vilja! ett lejon bryr sig inte om vad någon annan tycker när han hugger sin antilop eller lägger sig och sover mitt på dagen.

Kan lejonet välja att börja käka morötter? :va

Så du kan inte välja om du vill börja leva för Gud eller inte?

och vad ska man göra med sin eviga andliga identitet i den eviga andliga världen när man väl är där?:va ska man bara sitta där i all evighet?:va fan, jag skulle få långtråkigt på ett par sekunder!:D då föredrar jag att springa omkring här nere och ha kul!:tummenupp

Tycker du det är kul med sjukdomar, lidande, smärta, åldrande, död och återfödelse? :huvet

I den andliga världen så slipper du allt detta som ingen tycker om, och dessutom är glädjen och lyckan i den andliga världen i Guds rike DYNAMISK och evigt tilltagande, så det behövs inga tråkigheter där, för att uppskatta lyckan!

Varför?

Just det, för att lyckan i den andliga världen är av absolut natur, den är alltså inte beroende av lidande och smärta, för att den ska kunna uppskattas! :2cool

gäller detta endast människor? eller gäller det djur också? om det inte gäller djur, hur fungerar dom då? om det gäller djur, gäller det även småkryp och kvalster osv? och sen funderar jag på hur det fungerar med att det bara blir fler människor och djur på jorden? betyder det att det finns någon annan planet någonstans vi snor ifrån?

Det finns liv överallt!

Gud är inte så dum att Han skapar en massa boningar, dvs himlakroppar, utan att bosätta dem... :D

Reinkarnation gäller allt levande i denna materiella värld!

Det är bara först då vi befriat vår själ och återvänt till den eviga andliga världen, som vi slipper reinkarnera nåt mer... :yoparty

Intressant, djuren är inräknade i denna eviga cirkel av reinkarnationer. Coolt!

Mao, en fästing blev en fästing för att han var ond och dum när han var otrogen i sitt förra liv i skepnad av en männsika. Nu när han är en fästing, lider han då samvetskval för att han var otrogen mot sin fru i mänsklig form? Tänder fästingen fortfarande på mänskliga tjejer? Är fästingen ond för att han suger blod? Vet fästingen när han gjort något ont, och hur kan fästingen gottgöra det?

Sen undrar jag hur en mänssiska som blir rånmördad en vacker dag har levt livet innan detta? Var han god som fick bli männsika igen, eller ond som måste dö efter ca: 20 år i livet? Kanske 20 år i livet och djupt religiös och rätttrogen, kanske med i Jehovas?

Likt Steffo_b undrar jag hur det funkar när jag bor ihop med en rökare och jag drabbas av cancer från passiv rökning? Var jag dum i livet innan då? Eller och vi utökar det till ett oljeutsläpp som dödar låt säga 5000 fiskar, var det elaka fiskar? Eller foket i Afrika som drabbas av allt värre torka och hungersnöd mycket beroende på vår livsstil med miljöförsöting? Hur funkar det där?

Kommer tant Agda som kört en smutsig dieselbil bli babian i nästa liv för att hon inte tog etanolbussen?

Karma innebär att allt som inträffar en har man gjort sig förtjänt av, ont som gott!

Hur i Herrens Namn skulle man kunna skörda karmiska resultat utan att ha sått dessa handlingar själv i tidigare liv?

Så om du får cancer pga passiv rökning, så har du säkerligen i ett tidigare liv rökt aktivt och själv orsakat icke-rökare cancer...osv....osv...

Fästingar och djur skapar ingen ny karma, utan lever bara ut karmat som de skapade när de levde i människokroppar...

Det är endast som människa som man kan skapa ny karma (bara människan som har fri vilja, djuren görs inte ansvariga för sina handlingar), och det bästa av allt, att helt tömma sitt karmakonto, så att man inte mer behöver återvända till den materiella världen, för att skörda karma...

Meningen med människolivet är alltså att förverkliga sin eviga andliga natur och Gud och tjäna vår älskade Skapare! :2cool

Smartman! Folk som hamnar i koma under lång tid och vaknar upp efter sådär 15år, vart har själen tagit vägen då? kanske bestämde sig för att flytta tillbaka eller vad?

Vi är ju som i koma även när vi ligger och drar i morsans livmoder...

vi? vart får du det ifrån?
dra inte in mig i din livslögn tack

throw-christianity-in-the-trash.jpg

Vill du höra på ett par livslögner?

Jo, att universum påstås ha trollat fram sig själv (utan ens en trollkarl) från tomma intet efter en blind, herrelös iq-befriad explosion...och att Människan påstås ha flummat fram från de osaliga apdjuren... :jisses :jisses :jisses

ja det är inte så lätta saker det där, från att jorden varit platt och centrum av universum till att man lever flera gånger är ganska långt....

genier som hawking brottas med flera dimensioner och massa annat som kan få ont i huvet av

http://www.maniacworld.com/Stephen-Hawking.htm

Geocentrismen är nu vetenskapligt bevisad! Solen rör sig, de facto, runt Jorden!

http://www.flashback.info/showpost.php?p=7334587&postcount=3415

:yoparty

Vetenskaplig faktoid: Myten att man på medeltiden påstås ha trott att "Jorden är platt":

http://www.flashback.info/showthread.php?t=433821

Last edited:

ELEKTRISKA STRÖMMAR genererar endast ELEKTROMAGNETISKA FÄLT och ingenting annat, oavsett om de finns i en hjärna eller i en tvättmaskin.

Medvetandet står över fysikens lagar, eftersom det inte kan greppas av den fysiska världen. Man skulle vara tvungen att ändra på fysikens lagar om man vill göra gällande att elektriska impulser genererar någonting annat bortom elektromagnetiska fält... :tummenupp

De kemiska reaktionerna och de elektriska impulserna som sker i vår hjärna är inte emotioner, känslor eller medvetenhet; de utgör endast fysisk stimuli. Det är vårt psyke som elaborerar och översätter dessa ordinära fysiska processer till emotioner, känslor, etc:

Materialister och ateister påstår helt godtyckligt att "tillräcklig" komplexitet skulle generera medvetande, men begreppet komplexitet existerar överhuvudtaget inte inom fysikens lagar, det finns inte inom fysiken någon komplexitets-lag eller lag om att komplexitet skulle generera medvetande

Alla processer som sker i vår hjärna bestäms enbart av fysikens lagar, och det är inte möjligt att använda begrepp som är främmande för dessa lagar, såsom komplexitet, information etc, för att på så sätt försöka förklara medvetandet som en produkt av processer i hjärnan.

Det faktumet att materialister känner sig tvungna att tillgripa dessa för fysiken främmande begrepp, för att förklara medvetandet, är i sig ett BEVIS för att MEDVETANDET är av TRANSCENDENTAL NATUR, att det transcenderar fysikens materiella lagar!

Fysikens lagar förnekar hypotesen att medvetandet skulle genereras av biologiska eller cerebrala processer. Medvetandet transcenderar fysikens lagar, och därför kan inte orsaken till medvetandets existens identifieras med hjärnan; medvetandet härrör nödvändigtvis från en icke-fysisk/icke-biologisk beståndsdel; själen! :tummenupp

Tycker du det är kul med sjukdomar, lidande, smärta, åldrande, död och återfödelse? :huvet

I den andliga världen så slipper du allt detta som ingen tycker om, och dessutom är glädjen och lyckan i den andliga världen i Guds rike DYNAMISK och evigt tilltagande, så det behövs inga tråkigheter där, för att uppskatta lyckan!

Varför?

Just det, för att lyckan i den andliga världen är av absolut natur, den är alltså inte beroende av lidande och smärta, för att den ska kunna uppskattas! :2cool

Det finns liv överallt!

Gud är inte så dum att Han skapar en massa boningar, dvs himlakroppar, utan att bosätta dem... :D

Det är bara först då vi befriat vår själ och återvänt till den eviga andliga världen, som vi slipper reinkarnera nåt mer... :yoparty

Karma innebär att allt som inträffar en har man gjort sig förtjänt av, ont som gott!

Hur i Herrens Namn skulle man kunna skörda karmiska resultat utan att ha sått dessa handlingar själv i tidigare liv?

Så om du får cancer pga passiv rökning, så har du säkerligen i ett tidigare liv rökt aktivt och själv orsakat icke-rökare cancer...osv....osv...

Fästingar och djur skapar ingen ny karma, utan lever bara ut karmat som de skapade när de levde i människokroppar...

Det är endast som människa som man kan skapa ny karma (bara människan som har fri vilja, djuren görs inte ansvariga för sina handlingar), och det bästa av allt, att helt tömma sitt karmakonto, så att man inte mer behöver återvända till den materiella världen, för att skörda karma...

Meningen med människolivet är alltså att förverkliga sin eviga andliga natur och Gud och tjäna vår älskade Skapare! :2cool

Jo, att universum påstås ha trollat fram sig själv (utan ens en trollkarl) från tomma intet efter en blind, herrelös iq-befriad explosion...och att Människan påstås ha flummat fram från de osaliga apdjuren... :jisses :jisses :jisses

Geocentrismen är nu vetenskapligt bevisad! Solen rör sig, de facto, runt Jorden!

Vetenskaplig faktoid: Myten att man på medeltiden påstås ha trott att "Jorden är platt":

Kul att du länkar till en sida om livslögner som helt uppenbart är skriven av dej själv. Förstår inte att du ens orkar missionera på ett forum där du är helt ensam om din åsikt. Ingen här vill höra på dina korkade inlägg, ändå sitter du och gör massa inlägg som bara gör dej till åtlöje på Sporthoj.com.

jag säger som förut, hoppas du har otur på ett övergångställe!

Vetenskapliga publikationer, artiklar och böcker av den världsberömde reinkarnations-forskaren professor Ian Stevenson, som under sin forskning bland annat intervjuade över 3000 barn med minnen från tidigare liv:

Jag betvivlar att han är världsberömd för sin goda forskning. Tog mig friheten att söka upp hans publikationer i databasen "ISI Web of Knowledge [v4.0]", som täcker in i princip samtliga tidskrifter som anses ha någon vetenskaplig status flera årtionden tillbaka i tiden. Hittade där ett 20-tal artiklar av nämnd författare, men inte i några tunga tidskrifter. Hans artklar hade mycket låg citeringsgrad (dvs få övriga studier hade Stevenson som referens). Den mest välciterade artikeln hade citerats 10 gånger och den behandlade en helt annan fråga: "ARE PERSONS REPORTING NEAR-DEATH EXPERIENCES REALLY NEAR DEATH - A STUDY OF MEDICAL RECORDS". Övriga artiklar hade bara citerats någon enstaka gång, till viss del av honom själv.

Last edited:

Självklart inte kul med död och sjukdomar, etc. Men det lär mej och många andra att uppskatta det liv vi har, ett liv vi i många fall försöker göra det bästa av här och nu. Ett liv rikt på upplevelse, händelser, skeenden, lycka och sorg. Höga berg och djupa dalar. Ibland helt utand de filosofiska/religösa djupdykningar som vissa tycks attraheras av.

Visst kan man tycka att livets nyck må vara orättvist då barn omkommer vid födseln, svältkatastrofer skördar ofantligt mycket liv och lidande, sjukdomar och krig, etc. Men vilken skruvad GUD du har som tycker dålig karma (syndfullt liv?) skall bestraffas så hårt.

Är det skönt/lätt/kul att luta sej tillbaka i misären och mer eller mindre tycka ödet är oss förutbestämt? Det måste du ju tycka då alla våra handlingar ger dessa konsekvenser.. Tycker personligen det låter otroligt rubbat.

För min egen del har livets erfarenheter, goda som dåliga lärt mej att ta till vara på livet här och nu. Det finns inget sedan, och mitt liv är inte förutbestämt.

OK, där med sagt att djur är oss understående? Att du är skapad i GUDs avbild men ändå ska bli någon slags kosmisk själ efter avslutad missionering här på SH?

Ett liv som djur är alltså en bestraffning, något som givit dålig karma. Åter igen, lider då djuren samvetskval för de dom gjort i tidigare liv? Vilket djur/levande ting är lägst/högst i bestraffningsskalan? Att bli zebra blir som att sitta i svenskt fängelse på 3 månader, men ett liv som bladlus är ett liv fyllt av lidande, eller?

Finns det någon karma mätare som du kan kolla av för att se hur mycket goda gärningar du har kvar innan du får golfa med gud i evigheternas evighet?

Tycker du det är ett lidande här på jorden? Jag menar efter som du tycks ha en sådan stark längtan bort från här, bort från nu? Du tycks ha en stark längtan efter någon slags psykadelisk evig lycka, hur mår du? Någon vi ska ringa?

Det är DIN mening med livet, inte min. Jag värderar ganska många olika ting där förverkligandet av någon evig andlig natur inte är med i ramavtalet.

Dra den där om rödluvan. Varför inte dra en av dina klassiker, vad har du för bevis?

Tycker det lät bra, jag kör på den storyn 10ggr av 10 framför något som framstår som "Tails of the opium smokers"

Kör hårt Smartman! Fram med lite mer opiumstorys nu! :yoparty :D :yoparty :D

Last edited:
Vi ÄR Jaget/själen, medan vi HAR ett sinne och en kropp! :tummenupp

Jaget/själen = Den medvetna eviga andliga energin, vi som lever i kroppen, själen, subjektet, som upplever och relaterar till de fysiska och psykiska objekten i vår kropp och vår omvärld. Vi är den eviga medvetna andliga gnistan, som är oföränderlig, det är exakt samma Jag i oss nu som när vi var ett litet barn! Det är Jaget som tänker tankarna och känner känslorna!

Sinnet = (Tankar, känslor, vilja, intelligens, personlighet) Temporär finfysisk, psykisk materiell energi, subtilkroppen, astralkroppen, som ständigt förändras!

Kroppen = (kött, blod, ben, hjärna) Temporär grovfysisk materiell energi, som ständigt förändras; vart 7:e år har vi bytt ut alla kroppens celler, vilket bevisar att Jaget som upplever barndom, ungdom och ålderdom skiljer sig från kroppen...

Så av detta kan vi sluta oss till att vi varken är kroppen eller sinnet, utan det eviga medvetna Jaget, som inte dör när kroppen dör... :tummenupp

Förresten, någon som kan förklara för mig hur det kommer sig att man i Sverige alltid översätter ordet "mind" till hjärna?

Det är ju "brain" som är hjärna, medan "mind" är ens sinne! :tummenupp

Eeh........Tack.....Tror jag.:va

..............

3) De som direkt drabbas av förstörelse på Jorden är de som själva har karmat för det, som man sår får man skörda, en Gudomligt rättvis naturlag!

.........

Jag skulle vilja påstå att du fått det där om bakfoten......

3) De som direkt drabbas av olyckor, sjukdom och förstörelse på Jorden är de som varken kan påverka det eller har orsakat det. Som andra sår får man skörda, en riktigt orättvis naturlag!

Det vet ju alla !

Last edited:

Du är ingen bra retoriker! Kan du välja att leva på hö?
Nej just det! Du kan inte tillgodogöra dig den näring du behöver från hö!
Du har alltså inte motbevisat att djuren(och möjligen små barn) är dom enda som verkligen följer sin vilja.

Jag väljer att inte tro på gud!
Gör jag det för att jag är offer för min miljö? Eller skulle jag gjort samma val om jag visste allt?

Du Smartman lever för gud!
Gör du det för att du är indoktrinerad av en sekt? Eller för att du hade trång mössa när du var liten?

Eller är det vi ateister som är sektmedlemmar?

Desto mera du läser och lär desto mindre kan du säga att det är din egen vilja du följer!

Du har inte svarat på min fråga Smartman (vilket du inte är) stackare

Varför?

Det finns liv överallt!

Ja. du verkar ju verkligen ha koll.
inom kemin så räknar man faktiskt på komplexitet och oordning när man förutspår hur en kemisk reaktion kommer att gå så att påstå att begreppen komplexitet och oordning inte finns visar inget annat än att du försöker lägga fram dina personliga påhittade idéer som om det vore sanningar.
Inte coolt.

Att påstå att djur inte har någon vilja är väl ganska korkat.
Exempelvis hundar har både humör, känslor och en i högsta grad fri vilja. Det är av just den anledningen som du faktiskt måste movivera en hund att göra som du säger. Vill den inte göra som du säger så gör den inte det.
Återigen lägger du fram ett av dina personliga påhitt som om det vore en sanning.
Inte coolt.

Kul med sjukdomar, åldrande, etc. Kul uppfattning om livet du verkar ha. För övrigt så är det ju enligt dig "din gud" som skapat allt det. Kul kille liksom. Om det nu är någon slags djävla sadistgud som skapat allt våld och lidande i världen så tänker då inte jag för en sekund erkänna mig till den religionen.
Om gud skapat världen så är han inte cool.

Så du menar att kyrkan inte påstod attt jorden var platt och genom hot om våld eller tortyr fick vetenskapsmän som kommit fram till att det inte var så att ta tillbaka sina påståenden. Snart kommer du väl att förneka den spanska inkvisitationen.
Faktum är att kyrkan själva har dokument som berättar om just dom sakerna. Att man ansåg att jorden var platt och att solen cirkulerade runt jorden. Och att man på ett ganska effektivt sätt såg till att dom som påstod något annat tystades. Det är få organisationer som genom tiderna har varit så trångsynta när det gäller att låta folk ha sin egen övertygelse. Var du ledig den dagen dom berättade om korstågen i skolan eller? Bara den grejen är en anledning att hålla sig borta.
Inte coolt.

Jag är ledsen. Men så länge du inte kan erkänna att kyrkan utfört oerhörda grymheter mot människor i religionens namn och att man torterat eller dödat människor bara för att dom haft "fel" åsikt så är diskussionen onödig.

Fråga till Smartman:

Är homosexualitet en sjukdom?

(Svara på den i äkta Carola style du. :hihi )

Eeh........Tack.....Tror jag.:va

Jag skulle vilja påstå att du fått det där om bakfoten......

3) De som direkt drabbas av olyckor, sjukdom och förstörelse på Jorden är de som varken kan påverka det eller har orsakat det. Som andra sår får man skörda, en riktigt orättvis naturlag!

Det vet ju alla !

Du har visst glömt bort karmat vi har med oss i bagaget från våra tidigare liv... :D

Du är ingen bra retoriker! Kan du välja att leva på hö?
Nej just det! Du kan inte tillgodogöra dig den näring du behöver från hö!
Du har alltså inte motbevisat att djuren(och möjligen små barn) är dom enda som verkligen följer sin vilja.

Jag väljer att inte tro på gud!
Gör jag det för att jag är offer för min miljö? Eller skulle jag gjort samma val om jag visste allt?

Du Smartman lever för gud!
Gör du det för att du är indoktrinerad av en sekt? Eller för att du hade trång mössa när du var liten?

Eller är det vi ateister som är sektmedlemmar?

Desto mera du läser och lär desto mindre kan du säga att det är din egen vilja du följer!

Människan kan välja om hon vill leva ett andligt liv och tjäna Herren, eller inte, till skillnad från djuren, som inte har någon fri vilja, utan endast följer sina instinkter... :tummenupp

Last edited:
Ja. du verkar ju verkligen ha koll.
inom kemin så räknar man faktiskt på komplexitet och oordning när man förutspår hur en kemisk reaktion kommer att gå så att påstå att begreppen komplexitet och oordning inte finns visar inget annat än att du försöker lägga fram dina personliga påhittade idéer som om det vore sanningar.
Inte coolt.

Att påstå att djur inte har någon vilja är väl ganska korkat.
Exempelvis hundar har både humör, känslor och en i högsta grad fri vilja. Det är av just den anledningen som du faktiskt måste movivera en hund att göra som du säger. Vill den inte göra som du säger så gör den inte det.
Återigen lägger du fram ett av dina personliga påhitt som om det vore en sanning.
Inte coolt.

Kul med sjukdomar, åldrande, etc. Kul uppfattning om livet du verkar ha. För övrigt så är det ju enligt dig "din gud" som skapat allt det. Kul kille liksom. Om det nu är någon slags djävla sadistgud som skapat allt våld och lidande i världen så tänker då inte jag för en sekund erkänna mig till den religionen.
Om gud skapat världen så är han inte cool.

Så du menar att kyrkan inte påstod attt jorden var platt och genom hot om våld eller tortyr fick vetenskapsmän som kommit fram till att det inte var så att ta tillbaka sina påståenden. Snart kommer du väl att förneka den spanska inkvisitationen.
Faktum är att kyrkan själva har dokument som berättar om just dom sakerna. Att man ansåg att jorden var platt och att solen cirkulerade runt jorden. Och att man på ett ganska effektivt sätt såg till att dom som påstod något annat tystades. Det är få organisationer som genom tiderna har varit så trångsynta när det gäller att låta folk ha sin egen övertygelse. Var du ledig den dagen dom berättade om korstågen i skolan eller? Bara den grejen är en anledning att hålla sig borta.
Inte coolt.

Jag är ledsen. Men så länge du inte kan erkänna att kyrkan utfört oerhörda grymheter mot människor i religionens namn och att man torterat eller dödat människor bara för att dom haft "fel" åsikt så är diskussionen onödig.

De gamla indierna och de gamla grekerna visste redan LÅNGT INNAN Bibeln kom, att Jorden är rund och att det är Solen som snurrar runt jorden!

Majoritetn av fransmännen känner också till att det i själva verket är Solen som kretsar runt Moder Jord!

http://www.youtube.com/watch?v=IhlERjW0bhw

Häftigt... :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC