Aprilia-tråden

I höstas strax innan vintern la locket på så gjorde jag slag i saken och köpte en Tuono Factory -07, gått och suktat efter Tuonon ett längre tag men nu så. Hann väl köra sisådär 20 mil innan det blev för kallt.

Men nu när jag står i garaget och glor som ett fån eller torrbryter i 200 blås, så börjar jag fundera på vilka moddar man göra för för att lyfta den ytterligare.

Det som är gjort är Akrapovic rykrör, ny mapp och 1 kugg mindre fram. I övrigt okysst. Effekten och ljudet tror jag räcker gott för kommande säsong kanske tänker om senare. Har kört radfyror innan så detta känns rätt ovant, men rätta känslan kommer nog.

Så det jag funderar över är alltså av mer kosmetisk natur. Inte för att jag är missnöjd med utseendet tvärtom, men det är ju alltid kul att förändra lite. Det enda uppenbara som jag kommer på är att flytta upp skylten lite samt krashpuckar.

Visst känns det lite torftigt, därför vänder jag mig till er för inspiration. Vad har ni gjort?

Tjäna och välkommen i prilla Gänget:D

Bygg om den till en RSV:yoparty

:D :D :D :D

Vad gör man på en 1000 mila service:yoparty
RSV Faktory-05. De vill ha 2500:- pluss material för jobbet.:confused:
Det skulle ta 4 timmar sa de:va Vad jag vet så är det olja + filter:yoparty

Last edited:
Prova alternativa service ställen ,,, du skulle ju ändå mot köping för o kolla min tank adapter så ring till Italia Bike center i Arboga o hör med dom.
// Jocke

:D :D :D :D[/QUOTE]

Ett trevligt initiativ!

http://www.aprilia-center.se/

Någon som har lite inside info om vad det är för snubbar som är ansvariga?
Det vimmlar ju inte av Aprilia-dealers söder om stan så det vore kalas om
det dök upp nå'n som är att lita på.

Mycket trevligt, eftersom de verkar ha kvällsöppet på onsdagar kan det va ett schysst mål på en onsdagskörning:yoparty

Tjäna och välkommen i prilla Gänget:D

Bygg om den till en RSV:yoparty

Nej Nej Nej Tuonon är ju optimal, behövs ju inte en massa onödigt plastkrafs:tungan , och crosstyre är mycket manligare:D .

Det är väl ventilkoll och eventuell justering på 1000mila servicen?

Last edited:
I höstas strax innan vintern la locket på så gjorde jag slag i saken och köpte en Tuono Factory -07, gått och suktat efter Tuonon ett längre tag men nu så. Hann väl köra sisådär 20 mil innan det blev för kallt.

Men nu när jag står i garaget och glor som ett fån eller torrbryter i 200 blås, så börjar jag fundera på vilka moddar man göra för för att lyfta den ytterligare.

Det som är gjort är Akrapovic rykrör, ny mapp och 1 kugg mindre fram. I övrigt okysst. Effekten och ljudet tror jag räcker gott för kommande säsong kanske tänker om senare. Har kört radfyror innan så detta känns rätt ovant, men rätta känslan kommer nog.

Så det jag funderar över är alltså av mer kosmetisk natur. Inte för att jag är missnöjd med utseendet tvärtom, men det är ju alltid kul att förändra lite. Det enda uppenbara som jag kommer på är att flytta upp skylten lite samt krashpuckar.

Visst känns det lite torftigt, därför vänder jag mig till er för inspiration. Vad har ni gjort?
Grattis till ett sunt val. Det här e en asfaltsmiskare med ruggig potential å grymt me körglädje inbyggt.

Satte ihop en lite lista på mina prylar och insåg plötsligt att jag nog inte e helt frisk:pangihuve :skrämd
Allt kanske inte är helt nödvändigt...men va faan nå't kul ska man väl få ha och de e såååå trist att alltid vara förnuftig.

Med lite prioritering så skulle jag nog först ge mig på dämparen bak - byt till Öhlinare.
Aprilia har precis höjt priset ordentligt på orginaldelen men AF1 har tydligen ett 10-tal kvar till det gamla priset.
- Se'n skulle jag klämma dit 42 kugg bak. Den toppar forfarande väl över 250 men blir bra mycket roligare på vägen dit.:yoparty
- PCIII med custom map plus airbox kit ger 4-8 hästar till men kostar en slant...
-Ermax kåpglas ett klart prisvärt sätt att fixa lite bättre vindskydd...ser bra ut oxå.
- ooops, höll på att glömma Evoluzione tail tidy. Den rensar bort det hemska plastskräpet där bak.
Framhäver hojvärldens snyggaste bakdel !:D

Alltid nå't att börja med kanske.

Akra EVO6
Evo air filter & tail tidy
Ironbite airbox kit
PCIII, 15/42
Öhlin rear & steering damper
Acculign rearsets
Woodcrafts
RhinoMoto sliders
Ermax screen

Last edited:
innan du beställer från Af1 så kasta ett öga på E-bay i usa ,, för där kan Öhlinare finnas ibland,, även på tyska marknaden brukar dom finnas.
mycket att spara där,
visst ja , på AF1´s site så hittar du ju ett forum för oss aprilia åkare åxå ,, mycket matnytting där + att det finns en begagnad tråd där med ,, där kan du hitta det mesta till mycket bra priser,,

lycka till
// Jocke

Grattis till ett sunt val. Det här e en asfaltsmiskare med ruggig potential å grymt me körglädje inbyggt.

Satte ihop en lite lista på mina prylar och insåg plötsligt att jag nog inte e helt frisk:pangihuve :skrämd
Allt kanske inte är helt nödvändigt...men va faan nå't kul ska man väl få ha och de e såååå trist att alltid vara förnuftig.

Med lite prioritering så skulle jag nog först ge mig på dämparen bak - byt till Öhlinare.
Aprilia har precis höjt priset ordentligt på orginaldelen men AF1 har tydligen ett 10-tal kvar till det gamla priset.
- Se'n skulle jag klämma dit 42 kugg bak. Den toppar forfarande väl över 250 men blir bra mycket roligare på vägen dit.:yoparty
- PCIII med custom map plus airbox kit ger 4-8 hästar till men kostar en slant...
-Ermax kåpglas ett klart prisvärt sätt att fixa lite bättre vindskydd...ser bra ut oxå.
- ooops, höll på att glömma Evoluzione tail tidy. Den rensar bort det hemska plastskräpet där bak.
Framhäver hojvärldens snyggaste bakdel !:D

Alltid nå't att börja med kanske.

Akra EVO6
Evo air filter & tail tidy
Ironbite airbox kit
PCIII, 15/42
Öhlin rear & steering damper
Acculign rearsets
Woodcrafts
RhinoMoto sliders
Ermax screen

Tack för svaren, dock är det en factory så det sitter redan Öhlinare på alla möjliga ställen. Men det där "Evoluzione tail tidy" vart finns det och hur ser det ut? Skall söka rätt på AF1 och kika lite där.

Tack för svaren, dock är det en factory så det sitter redan Öhlinare på alla möjliga ställen. Men det där "Evoluzione tail tidy" vart finns det och hur ser det ut? Skall söka rätt på AF1 och kika lite där.

Du har ju även RSVR.net i England. Har köpt därifrån och blivit nöjd.

En gammal gramofon i 60 timmar

Hmm.. vet inte om det går men...... Givaren sitter på höger sida vid bakhjulet. det kanske går att lossa den för att sedan ta en "trissa" av något slag med någon slags nock på och rotera den med borrmaskin så du får mer mil på mätaren...

En gammal gramofon gjorde susen:D , 24 brickor i 45V/min blev en snittfart utav ca 60km/tim. Fästa pulsgivaren i ett borrmaskinstativ och säkte ner den till rätt läge för pulsering. Efter 2,5 dygn hade mätaren uppnåt det korekta värdet ( gamla mätaren trasig och därmed fel värde! ) och sedan gick registreringsbesiktningen som en dans.
Ska bli spännande att få prova denna specialare, Aprilia RSV SP.
Ha det gott:2cool

Bifogat

• IMG_1895 mail.jpg
    IMG_1895 mail.jpg
    89.7 KB · Visningar: 76
Jaha då har jag bestämt mig för en Aprilia RSV-R 04 o framåt allra helst en Factory,men vad skilljer dessa två åt??

:yoparty

Mycket trevligt, eftersom de verkar ha kvällsöppet på onsdagar kan det va ett schysst mål på en onsdagskörning:yoparty

Nej Nej Nej Tuonon är ju optimal, behövs ju inte en massa onödigt plastkrafs:tungan , och crosstyre är mycket manligare:D .

Det är väl ventilkoll och eventuell justering på 1000mila servicen?

Har du Crossdäck monterade på den :skrattaåt

Nu är man förberedd för våren o sommaren.
Jag kommer kunna bjuda grannarna på sköna konserter, helt gratis :D

Bifogat

• pipor.jpg
    pipor.jpg
    209.4 KB · Visningar: 51
vad kul med en SP i landet ,,
jag var lite på G att handla en innan jag köpte min -04:a ,, men den var lite för dyr för mig då tyckte jag ,, den jag tittade på stog i Danmark o var i fint skick enligt dom bilder jag fick då ,,

har för mig att det är 150Hk i denna ,, och ett tändstift / topp åxå ,,,
vet du hur stora spjällhus det är på den ?

hur som ,, en riktigt cool hoj,
var rädd om den ,,

// Jocke

En gammal gramofon gjorde susen:D , 24 brickor i 45V/min blev en snittfart utav ca 60km/tim. Fästa pulsgivaren i ett borrmaskinstativ och säkte ner den till rätt läge för pulsering. Efter 2,5 dygn hade mätaren uppnåt det korekta värdet ( gamla mätaren trasig och därmed fel värde! ) och sedan gick registreringsbesiktningen som en dans.
Ska bli spännande att få prova denna specialare, Aprilia RSV SP.
Ha det gott:2cool

....hur som ,, en riktigt cool hoj,
var rädd om den ,,

// Jocke
Cool e bara förnamnet. :yoparty
Hittade lite mer info om den...
150hk ..996cc med 100mm borr. Kortare slag för högre max varv.
(63.4mm isf 67,5mm)

Ramen är liite speciell oxå...
justerbara motorfästen för att kunna flytta motorn.
Styrhuvud och svingarmsinfästning är också justerbara.
20% styvare än originalramen..:tummenupp drääääägggel!!

Jag är lite sugen på en "R" -02a. Har väl råd med en nyare, men jag tycker den är snyggast av alla millar..och efter att testat just en 02a "r" förrförra året så har man sneglat annonser emellanåt.

Någon här som vet ngt om denna? Kanske kikat på den?
http://www.blocket.se/vi/14214345.htm?ca=11_s

Är det mkt strul med packboxarna? Hur ofta kan man tänkas behöva byta ut dom på r-modellen årsm 2002?

Har vid ngt tillfälle sett en "haga-replica" i sthlm. Vore tufft att dekaltrimma. Någon som vet var man ev kan köpa sånt krimskrams? Det är nog en av de snyggaste cyklarna jag vet :kär :kär

Bifogat

• myhaga.jpg
    myhaga.jpg
    197 KB · Visningar: 47
Det enda som jag kan bedömma är att bromsskivorna är bytta ,, och det är bra för brembos strd skivor blir oftast krokiga ,, det klarar du dig ifrån nu iaf,
finns väl inga direkta fel på den modellen igentligen,
pm:a Lam-kaka här på forumet han har bra koll på packboxar ,, finns andra än orginal som är bättre för landsväg ,, han har koll.

kolla med bilregistret , vill du vara riktigt undersökande å ring ägarna innan o hör. med andra ord som vanligt när man handlar privat.

kul o snygg hoj ,, till bra pris dessutom.

lycka till
// Jocke

Jag är lite sugen på en "R" -02a. Har väl råd med en nyare, men jag tycker den är snyggast av alla millar..och efter att testat just en 02a "r" förrförra året så har man sneglat annonser emellanåt.

Någon här som vet ngt om denna? Kanske kikat på den?
http://www.blocket.se/vi/14214345.htm?ca=11_s

Är det mkt strul med packboxarna? Hur ofta kan man tänkas behöva byta ut dom på r-modellen årsm 2002?

Har vid ngt tillfälle sett en "haga-replica" i sthlm. Vore tufft att dekaltrimma. Någon som vet var man ev kan köpa sånt krimskrams? Det är nog en av de snyggaste cyklarna jag vet :kär :kär

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025